IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Ponedeljek, 01.05.2017 || Uspešen FMCG Summit v Sarajevu   |  InStore št. 54 je že natisnjen in na spletu  |  Tommy danes odprl supermarket v Viškovu  |  Badel 1862 v prvem kvartalu s šestimi milijoni kun dobička   |  Nestlé jeseni z investicijo v višini 64 milijonov evrov  |   Bakina Tajna na sejmu hrane v Madridu  |  Podravka v prvem trimesečju do 913,2 milijonov kun  |  Heineken z rastjo v Evropi in azijsko-pacifični regiji  |  Zaključil se je tretji FMCG Summit v Sarajevu   |  Odprta nova trgovina Idea v Šavniku  |  Atlantic je v prvem kvartalu dosegel pomembno rast dobičkonosnosti  |  V letu 2017 Spar načrtuje za 200 milijonov evrov naložb  |  Rodoljub Drašković ponuja Todoriću prevzem poslovanja Agrokorja v Srbiji  |  Odprt supermarket Plodine Cres  |  Nov izvozni trg za VodaVodo  |  Lenta objavila načrte o odpiranju novih trgovin  |  Moč mobilnih telefonov se veča  |  Biedronka bo letos dobila 100 novih prodajaln  |  Edekina lanska prodaja dosegla 50 milijard evrov  |  Mercator v letu 2016 zmanjšal prodajo, a povečuje tržni delež  |   ||
   

Slovenija: Mervič:"Spar Slovenija je lokalni trgovec!"

17.03.2017

Generalni direktor podjetja Spar Slovenija Igor Mervič je z zadovoljstvom predstavil dosežene rezultate leta 2016, tako kot že za leto 2012 (in kasneje) pa je postregel tudi z njihovim podatkom, da imajo še vedno približno 20-odstotni tržni delež v Sloveniji. Leto 2017 bo minilo v znamenju Sparove št.100.

Kako ocenjujete minulo leto trgovanja in kakšen je pogled naprej? 

Trgovina je kot lakmusov papir in je občutljiva na vse. Trgovina z neživili in trajnimi dobrinami je močno padla, bolje je v trgovini z živili, a spet ne tako kot se predstavlja v javnosti in je pod lansko ravnijo. Vedno živimo od pričakovanja, iz leta v leto pa je kolač vedno manjši Obstajajo pa kazalci, da bi lahko bilo letos boljše.

Kaj bi izpostavili, kje ste bili najboljši?

Naša restavracija je znana po kvaliteti in po ugodnih cenah in to se obrestuje že 25 let. Imamo svojo pekarno, 50 % kruha pridobivamo iz nje, ostalo od zunanjih dobaviteljev, ker hočemo delati z lokalnimi pekarnami. Smo edini, ki imamo nagrado  za  inovativno živilo. Gre za ječmenov kruh z malo soli, naša želja glede vsega tega pa je, da se želimo še bolj približati ljudem, ki želijo zdravo življenje. Tudi lani smo dobili nagrado za inovativno živilo, tisto je bil pirin kruh s kostanjem.

Spar je v marsičem najboljši in ste na to lahko upravičeno ponosni, kajne?

Veste kaka je naša filozofija. Želimo zadovoljiti predvsem kupce, pred tem pa zaposlene in vsaki dve leti naredimo anketo o zadovoljstvu, ki je anonimna in je sam ne dobim, narejena pa je zaradi tega, da se lahko države (op.ur. 42 držav) primerjajo med seboj in to zanima naše lastnike. Prvič se je zgodilo, da je zadovoljstvo zaposlenih v Sloveniji (4504 op.ur.) najvišje od vseh držav. Naši zaposleni se lahko razvijajo in so zadovoljni, a s tem ne želim reči, da so vsi. Nikjer niso. Vedno so kake pripombe, a ta anketa je pokazala to kar je. In nenazadnje smo se našim zaposlenim tudi materialno zahvalili na začetku in na koncu leta ter v januarju še s posebno nagrado.

V vašem koncernu želijo projekt Štartaj Slovenija predstaviti tudi drugim na meddržavnih srečanjih in to kot zelo uspešen projekt. Ali ostaja še naprej ali pa ga nameravate mogoče celo širiti?

Ostaja,proizvajalci s hit programom se bodo celo razširili. Nov razpis že poteka in gre za stalen projekt.  Mišljeno je kot družbeno odgovoren projekt. Lani smo s tem začeli in sicer je bila ideja ta, da pomagamo mladim, ki se množično izseljujejo.Dali smo priložnost "start-upom”, podjetjem, ki še niso uveljavljena. Za njih je pomembno, da jim daš polico, ki jim pomeni vse, nato pa jim pomagamo še drugače pri organizaciji.

Spletno trgovino imate že nekaj časa pripravljeno v predalu, a za razliko od konkurence oz. E.Leclerca neposredno v vaši soseščini,ki je celo razširil dostavo, še niste s tem tudi začeli. Kdaj boste to storili, zakaj še vedno čakate in kje boste, verjetno zelo kmalu, odprli stoto trgovino?

(smeh) Veste, da so lahko te zadeve zelo vprašljive glede rokov in če nekaj povem moram za tem stati in imeti odgovornost. Ne morem povedati kraja, ker poteka več projektov hkrati. Kot sem povedal že nekajkrat bi lahko s spletno trgovino živil začeli že pred časom, a smo ocenili, da ni še pravi čas. Ne morem vam reči kdaj, a z njo bomo zagotovo začeli. Na splošno je to izguba in si v rdečih številkah. Vemo, da bomo imeli na začetku težave, a poskušamo ujeti termin, ko bodo te rdeče številke najnižje.

Kaj je novega s stomilijonskim projektom centra Spar Šiška v Ljubljani, ki ste ga hoteli začeti graditi že pred šestimi leti in ki bo v neposredni bližini največjega Mercatorja v Sloveniji?

Z gradnjo bomo končno začeli letos. SES (Spar European Shopping Centers op.ur.)  ostaja pri prvotnih načrtih in to bomo res storili. Naše razmišljanje ne gre v smeri, da bi imeli največji center. Vsebina je pomembna. Bo pa to najmodernejši in večnamenski center in mi bomo v njem prisotni s trgovino Interspar. Imamo gradbeno dovoljenje čeprav se je Mercator z zahtevo za revizijo pritožil, a jim je bilo tudi to zavrnjeno. V tem centru bo zaposlitev dobilo 140 ljudi. Trendi s hipermarketi izgubljajo, supermarketi pa pridobivajo in kar zadeva tega, ki bo v Šiški ni še odločeno ampak bo pa to tip trgovine srednje velikosti, ki bo primerljiv s tistim na Viču.

Kakšno je vaše mnenje o rezultatih nedavnih raziskav glede primerjave kvalitete nekaterih izdelkov znanih blagovnih znamk na Češkem in Slovaškem z zahodnoevropskimi, ki so pokazale, da ta ni enaka? Nenazadnje imate trgovine v številnih državah…

Smo v situciji, ki je še nekoliko čustveno razgreta in bomo videli kaj je s tem. Mi ponujamo tako zahodne kot vzhodne izdelke na naših policah. Kvaliteto pač, ki jo distributerji pripeljejo in jo mi prodajamo, in na katero s strani naših kupcev nismo slišali pripomb.Ne reagirajo  dovolj in kar zadeva moje mnenje je tako, da razlika v kvaliteti morda res obstaja, a dokazov za to ni. Ko delajo analize multinacionalke pravijo da je ni, inštitucije, ki delajo preverbe pravijo, da je. Zdaj je vse skupaj prepuščeno kupcem. So argumenti na obeh straneh.

Je sodeč po tem kar ste dejali slovenskemu kupcu povsem vseeno kakšno kvaliteto mu ponujajo?

Ne bi rekel.

Kolikšen pa je odstotek slovenskih izdelkov na vaših policah v primerjavi z avstrijskimi oz. tujimi?

Mi nimamo nikakršnih obvez z avstrijskim Sparom,kar je bila mogoče percepcija s strani kupcev na začetku pred 25 leti, ko so nas dojemali vsak po svoje. Z nizkimi cenami smo bili rušitelji navad.  Osebno sem dobival takrat veliko kritik, češ da kaj počnemo z nizkimi cenami, češ da uničujemo trg in vse to se je spremenilo. Slovenski management je izključno odgovoren za to kar ponujamo na naših policah in to zelo ustreza tudi mojemu karakterju. Bližamo se razmerju 70 odstotkov v korist domačim izdelkom in vedno se bomo trudili ostati lokalni. Spar Slovenija je lokalni trgovec. To dokazujemo na vsakem koraku.  

Kako pa  je s tržnim deležem v primerjavi s konkurenco?

Tržna ocena deležev je skrivnost in ne vem zakaj je temu tako.  Naša ocena je, da imamo nekje 22 odstotkov tržnega deleža, ne vem pa zkaj teh raziskav ni uradno objavljenih.

Ali spremljate poslovne težave Agrokorja oz. Mercatorja?

Seveda spremljam, a vedno skušam ostati na korektni ravni in ne bom govoril slabo o svoji konkurenci. Tega nisem nikoli počel, lahko pa v grobem komentiram tako, da se bo tam marsikaj zgodilo. Morda celo kaj zelo hudega. Svoje osebno mnenje imam glede tega sicer izdelano, a ne bi rad nekoga, ki ima veliko težav s tem še dodatno obremenjeval.

  GfK analiza o (ne)zadovoljstvu kupcev
"Gre za raziskavo, ki kaže na to, kako kupci dojemajo posamezne trgovce in tukaj smo v Sloveniji krepko na prvem mestu. Percipirani smo kot nekdo, ki ima privlačen videz prodajalne, prvi smo po skrbi za kupce, prav tako nas kupec dojema kot trgovca, ki mu lahko zaupa. Obenem so nas kupci uvrstili najvišje pri vprašanju, kje najraje nakupujejo, kdo ima najboljše promocije, kdo je najbolj inovativen in kje najraje kupuje sveže izdelke," je zaključil prvi mož Spara Slovenije.


 

 

 


Nazaj
 


 
 
 
back to top