IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Ponedeljek, 03.08.2020 || Zaradi zastrupitve z alkoholom že več kot 100 mrtvih  |  Mastercard predstavil rešitve platforme Market Trends   |  Centralizacija finančnih operacij v Magnitu  |  Maska kot modni dodatek v času Covida 19  |  Lidl odprl velikansko skladišče v Peterboroughu  |  Ciper zaradi sira blokira sporazum Ceta  |  V juniju odkupljenega za 2,9 % več mleka kot tak čas lani  |  V Skopju raste največji regijski nakupovalni center  |  Raziskava: Potrošnikom je trenutno najbolj pomemben denar   |  Forbesova lestvica: Amazon 4., Coca-Cola na 6. mestu  |  V okviru projekta Seneno meso in mleko zaživel zavod  |  Beograjska Chocollama začela s proizvodnjo organske surove čokolade  |  Kar 47 nagrad vinu Puklavec family na ocenjevanju Vino Slovenija   |  V Melbournu policijska ura in nakupovanje le enkrat dnevno  |  Marko Čadež za regionalno sodelovanje  |  Dukat v prvem polletju z 100.000 kunami neto dobička  |  Bo Slovenija umaknila tožbo v zadevi teran?  |  Mejnik Eligme in BTC: Tisoč lokacij s plačilnim sistemom GoCrypto   |  Blagovna znamka Labello praznuje 111. obletnico  |  Amazon med pandemijo podvojil čisti dobiček  |   ||
   

Slovenija: Mastercard: "Med karanteno močno narasla lokalna potrošnja"

09.07.2020
Po začetku karantene so največ sadov povečane lokalne potrošnje užili peki, mesarji ter trgovci s sadjem in zelenjavo,tako v Sloveniji kot tudi drugod po Evropi.Glede na izsledke raziskave podjetja Mastercard, ki med drugim vključuje tudi Slovenijo, se bo lokalni razcvet nadaljeval tudi v prihodnje.
 
 
 
Po podatkih Mastercard raziskave je 60 odstotkov slovenskih kupcev dejalo, da bo tudi po koncu karantene skušalo nakupovati v svojem lokalnem okolju in tako pomagati neodvisnim prodajalnam v svoji soseščini, skoraj vsak tretji (29 odstotkov) pa je med karanteno v svoji okolici odkril nove trgovine.
 
Skoraj dve tretjini Slovencev (61 odstotkov) namerava tudi po odpravi vseh omejitev glede nakupovanja in potovanj še naprej kupovati lokalno. Tudi drugod po Evropi so podatki zelo podobni, s tem da je nove lokalne trgovine odkrilo nekaj več potrošnikov (34 odstotkov), prav tako pa jih malenkost več (65 odstotkov) namerava še naprej kupovati lokalno.
 
Več kot trije od petih Slovencev (62 odstotkov) pravijo, da se zaradi nedavnih dogodkov bolj zavedajo potreb ranljivih skupin, polovica(50 odstotkov) pa pravi, da čuti višjo stopnjo pripadnosti lokalni skupnosti. V primerjavi z drugimi evropskimi kupci smo glede tega za nekaj odstotkov bolj zavedni.
 
Po vsej Sloveniji sedaj tretjina (31 odstotkov) pravi, da bodo bolj verjetno pozdravili svoje sosede, podobno število (29 odstotkov) pa sedaj lokalne trgovce pozna po imenu. Tretjina (33 odstotkov) Slovencev pravi, da so med časom karantene pogrešali svoj lokalni bar, medtem ko je takšnih drugih Evropejcev 40 odstotkov.
 
TOP 10 lokalnih trgovin, ki pričakujejo dvig prometa po koncu omejitev:
1.      Pekarne;    2.      Trgovine s sadjem in zelenjavo;    3.      Mesarji;     4.      Brivci/Frizerji;    5.      Trgovine za ročna dela / Trgovine z orodjem;    6.      Časopisni kioski / prodajalne;    7.      Lokalne restavracije;    8.      Lokalne kavarne;    9.      Lokalni bari;    10.  Neodvisne knjigarne 

43 odstotkov Slovencev tudi zatrjuje, da bodo še naprej bolj redno jedli in pili v svoji soseščini ter tako pomagali pri okrevanju lokalne scene. Skoraj vsak šesti (15 odstotkov) Slovenec je prav tako z veseljem užival v pijači, dostavljeni iz svojega lokalnega bara, po tem, ko je bila ta storitev omogočena. V 'takeaway' pijači je medtem uživalo več drugih Evropejcev – 21 odstotkov.
 
Ostali neodvisni obrati, ki v Sloveniji in drugod po Evropi po odpravi karantene pričakujejo bistven dvig prometa, so  frizerji in brivci, saj skoraj polovica (48 odstotkov) Slovencev oblikovanja svoje pričeske ne namerava prepustiti družinskim članom, prijateljem ali samim sebi. Prav tako pričakujejo porast prometa trgovine z orodjem, časopisni kioski ter lokalne restavracije, kavarne in bari. Za razliko od Slovenije pa v drugih evropskih državah pričakujejo dvig prometa tudi neodvisne trgovine z oblačili in trgovci s sirom.
 
Zanimiv porast je zabeležila tudi dostava mleka, saj 11 odstotkov Slovencev pravi, da so to storitev uporabljali med karanteno, prav tako pa 11 odstotkov namerava to prakso tudi ohraniti. Mleko je medtem na dom naročalo več (20 odstotkov) drugih Evropejcev izmed katerih bo večina to prakso tudi ohranila. 
 
Aleš Petejan, vodja marketinga Mastercard, Slovenija, je dejal: "Trenutni dogodki so spremenili nakupovalne navade in povzročili bistven porast spletnega ter brezstičnega nakupovanja, pa tudi porast nakupov pri zaupanja vrednih lokalnih trgovcih po vsej Sloveniji.Lokalne trgovine in skupnosti igrajo pomembno vlogo pri zagotavljanju blaga in storitev ter močno prispevajo k dodatnemu zagonu gospodarstva, obenem pa imajo tudi bistven pomen pri podpori lokalnega prebivalstva in spodbujanju solidarnosti v skupnosti.Upamo, da se bo med temi težkimi časi v Sloveniji in po vsej Evropi okrepila lokalna zvestoba, ki se bo ohranila tudi po tem, ko se bo življenje vrnilo v normalne tirnice."
 
**Neodvisno podjetje za raziskave Fly Research je raziskavo izvedlo junija 2020 na vzorcu 10.000 odraslih iz 16 držav, med katerimi je tudi Slovenija.**

Nazaj
 


 
 
 
back to top