IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Sobota, 20.07.2019 || Coca-Cola bo izdelke Costa še letos ponudil na desetih trgih  |  Semenska banka za vse  |  Nova trgovina Aroma od danes v Hercegnovem  |  Petrolov sedež kmalu v futuristični obliki  |  Znanstveniki odkrili način omejitve bolezni krompirja  |  Sta trgovinska centra E. Leclerc naprodaj?  |  Barclays: "Obstaja možnost združitve Carrefour-Casino"  |  Pivčeva opisala razmere na Blokah kot izredne  |  Lidl širi imperij - 31. država je Estonija  |  Na seji Sveta za promocijo o projektu:"Naša super hrana"   |  "Najboljši sosed" letos ponuja 100 dijaških štipendij  |  InStore št. 76 na poti k naslovnikom  |  Evropska komisija v podrobno preiskavo Amazona  |  Sainsbury's kot prvi odpira lokal brez alkohola  |  Podpisan sporazum o prosti trgovini s Turčijo  |  Mondelēz International pridobil večinski delež v družbi Perfect Snacks  |  ZANIMIVOST: Šest najbolj priljubljenih živil med kradljivci  |  Stavke v Amazonu (tudi) ob razprodajah  |  Mercator z akcijo "Ustavi se" pomaga Društvu Onkoman  |  Fortenova grupa prodaja odvečne nepremičnine  |   ||
   

Slovenija: Kuhar: "Povprečen Slovenec je še vedno naiven kupec"

21.06.2019
Agrarni ekonomist dr. Aleš Kuhar se je v pogovoru za Finance razgovoril o stanju v živilsko predelovalni industriji. "V zadnjem obdobju cene domačih živil pri nas rastejo, ker nekateri Slovenci kljub vsemu ugotavljajo, da je treba za domače poreklo in boljšo kakovost plačati nekoliko več," je med drugim dejal.
 
Strokovnjak na področju agroživilstva z biotehniške fakultete meni, da ima Slovenija pozitivne izkušnje v živilskopredelovalni industriji (ŽPI), od proizvajalcev izvrstnih delikatesnih mesnih izdelkov, paštet, sladoleda do pridelovalcev jabolk, a jih kot družba doma ne priznamo. Dodaja, da na tem področju ni dovolj le delati, temveč je treba delati prave stvari.
 
"Velik delež živilskih podjetij je pri dodani vrednosti močno odvisen od cene primarnih surovin, torej surovin kmetijskega izvora. V tem segmentu pa smo lani ugotovili znižanje nabavnih cen, pri cenah živilskih izdelkov pa ugotavljamo minimalno rast, kar je v kombinaciji pospešilo dodano vrednost," pravi Kuhar in dodaja: "Glede na sestavo slovenske živilske industrije je agregatni učinek možno najti predvsem v pocenitvi vhodnih surovin v mesnopredelovalni in mlečni industriji. Seveda to velja za povprečje leta 2018, v zadnjega pol leta se razmere močno spreminjajo."
 
Poudaril je, da ima domača živilska industrija v primerjavi s povprečjem celotnega gospodarstva v Sloveniji nizek izvozni indeks oziroma šibko izvozno usmerjenost. Industrija na tujih trgih po njegovih besedah ustvari skoraj 80 odstotkov prihodkov, živilska industrija pa zgolj okoli 28 odstotkov prihodkov. "Sliši se občutno manj, vendar je treba poudariti, da je to za živilski sektor razmeroma veliko," pravi Kuhar.
 
Za Finance je dejal, da med slovenskimi proizvajalci pri izvozu najbolj prosperirajo tisti, ki so v kategoriji mesa, predvsem belega mesa in proizvodnje izdelkov iz tega. Raste pa tudi izvoz mleka in mlečnih izdelkov, pekarskih izdelkov in pijač.
 
Ob koncu pogovora je slovenskega potrošnika Kuhar tudi malce okrcal: "Dejstvo je, da je povprečen Slovenec še vedno naiven kupec, za katerega je dovolj, da je hrana v lepi embalaži in dovolj oglaševana, pa jo bo kupil. smo izjemno cenovno občutljiv narod, imamo pa o sebi povsem drugačno mnenje in menimo, da smo veliki gurmani in poznavalci hrane. To ne drži. Če smo obsedeni s kuharskimi resničnostnimi šovi in kulinaričnimi žajfnicami, še ne pomeni, da smo gurmani. Odnos do hrane se pokaže v tem, kaj kupuješ in koliko si za kakovost pripravljen plačati, ne v tem, kaj gledaš po televiziji. Očitno je, da smo Slovenci na tem področju še precej nezreli."

Nazaj
 


 
 
 
back to top