IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Nedelja, 25.09.2022 || Na Otoku v boj proti inflaciji z nižanjem davkov  |  Ribičem za naložbe v plovila in opremo nekaj več kot 120.000 evrov  |  N!ck's in Minecraft predstavila omejeno serijo sladoleda  |  Zaključuje se zbiranje podatkov o škodi po letošnji suši  |  Kruh se je podražil za 31 odstotkov, hrana za 20 odstotkov  |  9. FMCG SUMMIT revije InStore 25. oktobra v hotelu Hyatt Regency Beograd  |  V Hočah Jagros odprl trgovino,logistični center drugo leto  |  Dnevnik:"Omejiti trgovske marže za pelete"  |  Fiskalni svet: "Predvidena visoka poraba brez podlage"   |  V akciji:"Tvoj nakup za športni up" zbrali 10.000 EUR za mlade športnike  |  Amazon z jajci kokoši, vzrejenimi zunaj kletk  |  Podravka za posodobitev proizvodnje 30 milijonov kun  |  Združenje CEEMAN na Bledu praznovalo 30.et  |  V DZ pogledi na ukrepe zoper draginjo ostajajo različni  |  V Subotici odprli nov supermarket Maxi  |  V Žitkovcu odprli nov Gomex  |   Okoli osem milijonov Nizozemcev naj bi kupovalo prehranske dodatke  |  Klet Brda:" Trgatev 2022"  |  Znani gostinec Momo Jorgačević prodaja paprike kot po tekočem traku   |  Jutri 15. Weekend Media Festival v Rovinju   |   ||
   

Hrvaška: Konzum v letu 2021 prvi po prihodku med trgovinskimi verigami

27.05.2022
Pri prodaji hrane je Konzum lani še posebej dobro posloval, podobno je z največjima konkurentoma Lidlom in Sparom. Pevex je na vrhu v trgovini z izdelki za opremljanje doma, Müller pa ostaja še vedno "vladar" na drogerijskem hrvaškem  trgu, poroča tportal.

Trgovinske verige so imele na Hrvaškem lani odlično leto, od prvih desetih pa so vse po vrsti zabeležile rast prihodkov. 

Na vrhu nesporno drži svoj položaj Konzum (Fortenova) z 10,71 milijardami kunami prometa. V primerjavi z letom prej je to solidna 6,75-odstotna rast, poleg tega pa je veriga, ki je tudi lastnica Mercatorja, izkazala 40,34 milijona kun dobička. 

Gre za velik premik v poslovanju v primerjavi z letom 2020, ko je Konzum zaradi visokih finančnih stroškov prikazal 129,5 milijona kun izgube.

Njegov glavni konkurent Lidl je lani prihodke povečal za 7,53 odstotka, na 6,56 milijarde kun. Poleg tega je dosegel veliko rast dobička, v višini 380,34 milijona kun.

Med Konzumom in Lidlom je sicer ogromna razlika v povprečni plači zaposlenih. Leta 2021 je bila po podatkih Fine povprečna neto plača v Konzumu le 4978 kun, kar je 8,66 odstotka več kot leto prej. Po drugi strani so se povprečni prihodki v Lidlu povečali za 13,23 odstotka, na 9604 kun.

Tretje mesto med 10-timi najboljšimi trgovci zaseda Spar z 8,21-odstotno rastjo prihodkov. Veriga je ustvarila 14,76 milijona kun dobička, v primerjavi s 44,7 milijona kunami leto prej.

Trgovinska veriga Plodine je ohranila četrto mesto s 5,18 milijardami kun prihodkov. Podjetje v lasti Mileta Ćurkovića je zabeležilo velik porast prometa in sicer za 14,28 odstotka in je doseglo kar 64,46 odstotka dobička, 264,47 milijona kun. Povprečna plača v Plodinah je 5905 kun.

Prihodki petouvrščenega Kauflanda so se lani povečali za 8,06 odstotka. Lidlova sestrska družba v lasti nemške skupine Schwartz je ustvarila 4,25 milijarde kun prihodkov in 88,48 milijona kun dobička.

Tudi trgovine Tommy v lasti splitskega podjetnika Tomislava Mamića so lani dosegle odlične rezultate. Promet se jim je povečal za 14,28 odstotka, na 3,6 milijarde kun, posledično rast dobička, 129,62 milijona kun. Povprečna mesečna plača v Tommyju je 5840 kun.

Spodnji del lestvice "Top 10" trgovcev na drobno večinoma zasedajo trgovinske verige, ki jim prodaja živil ni glavna dejavnost.

Največji med njimi je Pevex, vodilni trgovec z izdelki za gradnjo, opremljanje domov ter vrtov. Lani je veriga povečala prihodke za 11,15 odstotka, na 2,52 milijarde kun, dobiček pa za kar 44,40 odstotka, na 287,95 milijona kun. Tudi v Pevexu so se lani osebni dohodki povečali in sicer na mesečnih 5795 kun.

Osmo mesto na lestvici zaseda Studenac, trgovinska veriga, ki je napredovala po vstopu novega lastnika, poljskega sklada Enterprise Investors. Od leta 2018 in agresivni širitvi ter po številnih prevzemih se je njihov izkupiček večkratno povečal. Nekoč izključno dalmatinska blagovna znamka, danes deluje skoraj po vsej Hrvaški. V primerjavi z letom 2020 so se njeni prihodki tako lani povečali za 26,68 odstotka, na 2,35 milijarde kun.

Deveti je Tisak, drugo podjetje iz skupine Fortenova, z 2,01 milijarde kun prihodkov.

Na desetem mestu je drogerijska veriga DM. Tržni vodilni položaj v tem segmentu je dm lani zabeležil 4,5-odstotno rast prihodkov, na 1,99 milijarde kun, dobiček pa je zrasel za 68,5 odstotka, na 67,5 milijona kun.

Nazaj
 
 
 
 
back to top