IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Nedelja, 18.04.2021 || Strežba na terasah ob testiranju natakarjev in upoštevanju varnostnih ukrepov  |  Hrvaško ministrstvo zagnalo akcijo hrvaški otoki - območja brez covida-19  |  Sredi maja odprtje vseh lokalov?  |  Priprava pravnih podlag za pomoč po pozebi  |  Ave Grill izdelki v sveži, sodobnejši preobleki   |  Inovativno pakiranje za svežo premium solato  |  Osma e-konferenca za mala in srednja podjetja v organizaciji PTZ   |  Dva nova ukrepa v čebelarstvu  |  Nova prodajalna Univerexporta v Beogradu  |  Odpiranje vrtov in teras v osmih regijah za gostinski sindikat premalo  |  Aldi Nord na Majorki odprl trgovino št. 5000 v Evropi  |  Prihaja prvi belgijski e-supermarket Hopr  |  V ZDA stekla promocija žganja Yebiga Prva  |  Šišić:"Lani smo prodali več kot 100.000 ton piščančjega mesa"  |  V Intersparu Vič nov "refil avtomat" za naravna čistila in pralne praške Odori (VIDEO)  |  Priznanje GZS Pomladni veter KZ Metliki  |  Čizmić na konferenci o potezah Mercatorja v (po)koronskem času   |  Fortenova in Mercator s pogodbo za refinanciranje Mercatorjevega dolga  |  Draghi napoveduje sproščanje ukrepov s 26. aprilom  |  Direktor uprave za varno hrano zamenjal glavno inšpektorico  |   ||
   

Slovenija: GZS:"Z uravnoteženo prehrano do bolj zdravega načina življenja"

07.04.2021
Ob današnjem svetovnem dnevu zdravja, ki poteka pod sloganom:"Gradimo pravičnejši, bolj zdrav svet", GZS-Zbornica kmetijskih in živilskih podjetij skupaj s podjetji želi predstaviti dosežke, s katerimi živilska podjetja prispevajo k pozitivnim spremembam prehranjevalnih navad potrošnikov in s tem k njihovemu bolj zdravemu življenjskemu slogu. 

Gre za prostovoljne zaveze podjetij, da izvajajo ukrepe na različnih področjih, kot je ponudba živil izboljšane sestave, manjša uporaba sladkorja in soli v živilih, spodbujanje porabe polnozrnatih sestavin, dodatno informiranje potrošnika in druge. Z njimi želijo prispevati k zmanjševanju kroničnih bolezni, kot so diabetes, srčno-žilne bolezni, debelost ter prispevati k uresničevanju prehranske strategije, izboljšanju sestave živilskih izdelkov in k spodbujanju zdravega življenjskega sloga. GZS-Zbornica kmetijskih in živilskih podjetij je izdala tudi Katalog živil izboljšane sestave in skupaj z Ministrstvom za zdravje začela s kampanjo Odloči se za, ki spodbuja potrošnike k uporabi živil izboljšane hranilne sestave.
 
GZS-Zbornica kmetijskih in živilskih podjetij že vse od leta 2015 spodbuja živilska podjetja, da sodelujejo pri uresničevanju strateških ciljev prehranske strategije, predvsem na področju izboljšanja sestave živilskih izdelkov in spodbujanja zdravega življenjskega sloga. Neuravnotežena prehrana in pomanjkanje telesne dejavnosti namreč lahko prispevata k razvoju prekomerne telesne mase in debelosti ter posledično k razvoju kronično nenalezljivih bolezni kot so diabetes tipa 2, srčno-žilne bolezni, bolezni dihal ter druge. Z namenom zaustavitve tega trenda je bila v letu 2015 v sodelovanju z različnimi resorji sprejeta prehranska strategija Slovenije za obdobje desetih let, katere cilj je pomembno vplivati na zdravje ljudi.
 
V okviru aktivnosti projekta Zaveza odgovornosti, ki poteka pod okriljem GZS-Zbornice kmetijskih in živilskih podjetij, podjetja iz sektorja brezalkoholnih pijač, mlekarskega in pekarskega sektorja širijo ponudbo živil izboljšane hranilne sestave. Tako so danes na slovenskem trgu potrošniku dostopne številne manj sladke pijače, brezalkoholne pijače z nizko ali brez energijske različice. Prav tako je bolj pestra ponudba mlečnih izdelkov z manj dodanega sladkorja. Povprečen energijski iznos brezalkoholne pijače je v štirih letih tako padel za 1 kcal na 100 ml, povprečna vsebnost dodanega sladkorja v mlečnih izdelkih pa se je v samo dveh letih znižala za 0,4 g na 100 g oz. 100 ml.

Trend slanosti kruha na slovenskem trgu je v padanju, razširja se tudi ponudba polnozrnatih izdelkov, kruha, pekovskih izdelkov in izdelkov iz kategorij, kjer je smiselno preko dodajanja polnozrnatih sestavin povečati vsebnost prehranske vlaknine. Podjetja pa ne razvijajo samo nove izdelke, tudi obstoječim skupinam izdelkov izboljšujejo sestavo. Ponudba izdelkov izboljšane sestave se je v segmentu brezalkoholnih pijač v štirih letih povečala za 48 %, v segmentu mlečnih izdelkov pa v dveh letih za 27 %. Na trgu je večina takšnih izdelkov tudi dodatno označenih z informacijami o njihovi energijski in/ali hranilni sestavi že na prednji strani embalaže.

V okviru zavez odgovornosti se aktivnosti na področju izboljšanja hranilne sestave živil še stopnjujejo in tako podjetja sektorja brezalkoholnih pijač, mlekarstva in pekarstva utirajo pot tudi drugim živilskih podjetjem, da v dobrobit potrošnika izboljšujejo hranilno sestavo svojih živilskih izdelkov, kar je razvidno iz ponudbe živil, ki je predstavljena v Katalogu živil izboljšane sestave.

Z namenom boljše ozaveščenosti potrošnikov o pomenu vključevanja živil izboljšane hranilne sestave v vsakodnevno prehrano, je GZS-Zbornica kmetijskih in živilskih podjetij v sodelovanju z Ministrstvom za zdravje v lanskem letu pričela spletno kampanjo Odloči se za. Z njo s pomočjo zanimivih objav na socialnih omrežjih potrošnike redno ozavešča o aktivnostih živilske industrije na področju razvoja živil izboljšane hranilne sestave ter jih seznanja z aktualno ponudbo živil izboljšane hranilne sestave, ki je na voljo na trgu.
 
V okviru projekta Zaveze odgovornosti, z namenom spodbujanja potrošnikov k uporabi živil izboljšane hranilne sestave, je letos GZS-Zbornica kmetijskih in živilskih podjetij pristopila k sodelovanju z družbo Mercator. Pod sloganom"Odločimo se za uravnoteženo prehrano" je na prodajnih mestih slednje potekala promocija živil izboljšane hranilne sestave, ki so predstavljena v Katalogu živil izboljšane sestave.

V interesu vsakogar od nas bi moralo biti, da si prizadeva za uravnoteženo prehrano, izbira med pestro in raznoliko ponudbo živil in skrbi za svoje zdravje. Z ozaveščanjem potrošnikov lahko skupaj spreminjamo njegove prehranske navade. Kmetijska in živilska podjetja tvorijo močno mrežo, v katero se vključujejo tudi manjši pridelovalci. Prizadevanja podjetij in podpisane zaveze odgovornosti, ki še dodatno izboljšujejo hranilno sestavo živil na slovenskem trgu, potrošniku dajejo večjo izbiro in krepijo ponudbo kakovostne domače hrane in pijač na trgovskih policah, je ob tej priložnosti povedala dr. Tatjana Zagorc, direktorica GZS-Zbornice kmetijskih in živilskih podjetij.



Nazaj
 


 
 
 
back to top