IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Četrtek, 29.09.2022 || V jesenskem tednu restavracij tokrat 107 sodelujočih restavracij  |  Lidl bo imel logistični center v Kumanovu  |  Menedžerja leta 2022 sta Blaž Brodnjak in Sabina Sobočan  |  Septembra z rekordno 10-odstotno inflacijo  |  Pri popisih cen živil bodo sodelovali tudi trgovci  |  Tuš v Nami odprl "Gourmet & delikateso", Ana Roš 7.oktobra pekarnico   |  29. september - mednarodni dan ozaveščanja o odpadni hrani in izgubah hrane  |  Barcaffè znova z nazivom Superbrands Slovenija  |  Hofer z atraktivno ponudbo dostave  |  Pepsi lansiral omejeno serijo pijač S'mores z različnimi okusi  |  DZ prek predloga novega zakona o varstvu potrošnikov  |  Stavka zaradi naraščajočih cen  |  Prodaja v trgovinah po šestih mesecih upadla  |  Marks & Spencer z novo ponudbo vegetarijanskih obrokov  |  Uradna otvoritev Tuš "gourmet & delikatese" v Nami  |  Cena za hektar njive lani presegla 22.000 evrov  |  Gospodarsko razpoloženje najslabše v skoraj dveh letih  |  Lani vsak Slovenec zavrgel 68 kilogramov hrane  |  Podjetja še bolj zadržana pri zaposlovanju  |   Gazprom zažugal z neizpolnjevanjem obvez do Naftogaza  |   ||
   

Svet: Euromonitor:"Revolucija v industriji blaga široke porabe (FMCG)"

25.11.2021
Euromonitor je nedavno objavil raziksavo pod naslovom:" Trends Shaping Future of the Food and Nutriotion Industry",iz katere ob tej priložnosti objavljamo samo nekatere dele in zaključek.

Pandemija COVID-19, ki je prizadela naš planet, je bistveno spremenila splošne zdravstvene trende,a tudi način prehranjevanja. Priljubljenost t.i. "funkcionalne hrane" se je drastično povečala, prav tako skrb potrošnikov za lastno zdravje.
 
Rastlinska hrana je bila priljubljena že pred pandemijo, vendar so povpraševanje po bolj zdravih možnostih in motnje v verigi preskrbe z mesom pospešile trend rasti te kategorije.

Morebitna povezava živali s prenosom virusa COVID-19, v kombinaciji z "mokrimi" trgi, je v središče pozornosti postavila hrano živalskega izvora. Nabava hrane je postala prednostna naloga za potrošnike, proizvajalce, a tudi vlade po vsem svetu. Pa ne samo v kategoriji mesa, ampak tudi za celotno dobavno verigo. Vse večje zahteve po transparentnosti izvora hrane, velika tehnološka vlaganja v proizvodnjo, e-trgovino in dostavo odpirajo nove možnosti za sledenje hrane od proizvodnje do končnega potrošnika, kar je znano tudi kot koncept "od njive do vilice". 

Vse te spremembe na globalni ravni bodo pustile dolgoročne "posledice". Na celotno prehranjevalno verigo, pa tudi na končnega kupca.

Nadomestek za meso

Nadomestki za mesne izdelke so se v zadnjih letih zelo hitro razvijali, nova generacija izdelkov pa je presegla vegetarijanske burgerje iz preteklosti. Nove sestavine in proizvodne metode so proizvajalcem omogočile, da posnemajo okus, teksturo in celo izkušnjo priprave v večji meri kot kdaj koli prej. Blagovne znamke, kot sta Beyond Burger in Impossible, so trdno  "vtisnjene" v zavest potrošnikov. V Aziji, kjer je velik tržni potencial Kitajske, se zdi razvoj te kategorije zelo obetaven. OmniFoods prednjači s svojim izdelkom Omnipork, izdelek pa je trenutno prisoten od avgusta 2020 na več kot 200 kitajskih maloprodajnih mestih. Novembra 2020 je Beyond Meat napovedal umeščanje izdelka Beyond Pork na trg. Izdelek je prav tako zasnovan za kitajski trg. Junija 2021 je Tyson Foods vstopil na trg z novo linijo rastlinskih izdelkov, ki predstavljajo alternativo mesnim živilom, pod imenom "First Pride".
 
"Alternativa" mlečnim izdelkom

V določenih pogledih so alternative mlečnim izdelkom bistveno pred izdelki, ki so nadomestki za meso, saj imajo potrošniki že zdaj na voljo široko paleto izdelkov iz te kategorije. Vse več kupcev, ki jih skrbi vpliv mlečne industrije na okolje, pa tudi tistih, ki menijo, da mlečni izdelki povzročajo prebavne ali druge zdravstvene težave, omogoča, da kategorija alternativ mlečnim izdelkom raste iz leta v leto. 

V svetovnem merilu sojine pijače predstavljajo velik delež prodaje, čeprav se priljubljenost razlikuje glede na trg. Nekateri potrošniki sumijo, da so izdelki na osnovi soje gensko spremenjeni, zaradi česar so tako zdravi. Vprašanja o trajnosti izdelka se zastavljajo tudi v kategoriji, kot je mandljevo mleko, ki je bilo zelo kritizirano zaradi visoke porabe vode.

Pomemben napredek v tej ponudbi se dogaja tudi v kategoriji sira, vključno z izboljšavami okusa in teksture izdelkov, ki so na voljo. Eden glavnih igralcev na trgu, francoski velikan Bell, je pred kratkim umestil na trg rastlinsko različico svoje blagovne znamke Boursin in Nurishh – rastlinsko alternativo Camembertu.

Trajnost

Zgodbe o poreklu izdelkov so "srž" trajnosti. Potrošniki, ki izberejo blagovne znamke, ki so proizvedene na trajnosten način, sprejemajo etična ali okoljska načela, ki jih zagovarja to podjetje. Oznake, kot so ekološko kmetovanje, pravična trgovina, prosta reja, dobrodelna podpora ali lokalni viri, se nanašajo na posebne elemente izvora proizvoda. Podjetje Imperfect Foods se na primer bori proti živilskim odpadkom s prodajo izdelkov, ki so jih trgovci "zavrnili" (zaradi kozmetičnih napak) na podlagi naročnine in je v letu 2020 zabeležilo več kot 200-odstotno rast. Tudi promet se približuje številki skoraj 500 milijonov dolarjev.

Ena največjih ovir za trajnostne trende je nezaupanje v zelene certifikate. Na razvitih trgih, kjer so ti trendi najbolj napredni, uporabljajo oznake, kot so ekološko (48 %), pravična trgovina (46 %), prosta reja (47 %), okolju prijazna (46 %) ali brez GSO (42 %) in manj kot polovica vseh anketirancev iz raziskave Euromonitor meni, da so te oznake zanesljive. Zato to dejstvo predstavlja dobro priložnost za digitalna orodja, ki bodo spodbujala trajnost v celotni verigi preskrbe s hrano.

Vrnitev k lokalnemu

Hrana lokalnega izvora je že leta v trendu. Ljudje izbirajo lokalne izdelke za podporo lokalnemu gospodarstvu in povezovanje s svojo lokalno identiteto, dediščino in kulturo. Med pandemijo so se potrošniki ob kopičenju zalog in velikem pomanjkanju zalog preusmerili na lokalne izdelke, da bi si zagotovili varnost, preglednost in dosledno oskrbo.
Delež SKU-jev lokalnega izvora na internetu je z začetkom pandemije beležil veliko rast in od takrat nadaljuje svojo pot navzgor. Primer tega je CrowdFarming, platforma v Španiji, ki strankam omogoča, da "posvojijo" pridelke lokalnih kmetov, izvejo podrobnosti o poreklu izdelka in nato dobijo končni izdelek. Ta strategija podpore domačim proizvodom je bila med pandemijo precej uspešna, saj se je prodaja lani potrojila, zdaj pa pokriva več kot 200.000 gospodinjstev po vsej Evropi.

Kar 62% trgovcev na drobno, ki so sodelovali v raziskavi Euromonitor "Glas industrije: raziskave maloprodaje", je dejalo, da vedno več ljudi kupuje lokalno pridelane izdelke.

Izkušnje s pridelavo hrane

Pandemija je sprožila tudi val zanimanja za domače vrtnarjenje in lastno pridelavo hrane. Ker so bili državljani po vsem svetu v karanteni, je vrtnarjenje mnogim omogočilo potrebno odvračanje pozornosti in "pobeg" iz vsakdanjega življenja, tako v mestih kot na podeželju. Tudi tehnologija je pripomogla k revoluciji lastne proizvodnje hrane. Agrilution's Plantcube je na primer avtomatizirana vertikalna kmetija v hiši, s sedežem v Nemčiji. V nečem, kar je videti kot mini hladilnik, lahko lastniki gojijo svojo najljubšo zelenjavo v popolnoma avtomatiziranem okolju v kuhinji, nadzor in spremljanje pa se izvajata prek aplikacije.

Neposredno do potrošnika

DTC platforme, ki omogočajo dobavo produktov neposredno potrošnikom igrajo ključno vlogo pri razvoju živilskih tehnologij in trendov izvora ter tako skrajšajo dobavno verigo. Modeli DTC omogočajo potrošnikom, da kupujejo neposredno od proizvajalca, s čimer ustvarjajo odnos zaupanja in izpolnjujejo načela preglednosti.
Trgi DTC, prenosi v živo in socialna prodaja bodo glavni moteči dejavnik na nastajajočih trgih, ki nimajo te sodobne maloprodajne infrastrukture. V Indoneziji se Merchant Super opira na socialno trgovino in hiperlokalno dostavo, da bi ponudil nižje cene v manjših mestih in na podeželju. Super maloprodajna mreža agentov in preprodajalcev v sodelovanju z regionalnimi blagovnimi znamkami pomaga pri preoblikovanju trgovine.

Hiperlokalna dostava

Dostava je doživela investicijski razcvet, ki ga je prav tako spodbudila pandemija. Hitrost je postala glavna vrednost za potrošnike. Prednosti med mlajšimi strankami se razvijajo tako, da dajejo prednost hitrosti izpolnjevanja njihovih zahtev, namesto tradicionalnih skrbi glede brezplačne dostave ali vračil. 

Za to da bi dosegli potrošnika hitreje kot kdaj koli prej je pomembna bližina. Z lociranjem centrov za mikro-polnjenje bližje potrošnikom in sodelovanjem s hiperlokalnimi kurirji za dostavo postane hitra dostava možna. "Začetniki" kot so Weezy (Združeno kraljestvo), GoPuff (ZDA), Gorillas (Nemčija) in Yandex (Rusija), zdaj ponujajo dostavo živil v manj kot eni uri. Farmstead s sedežem v ZDA je odličen primer za tovrstno poslovanje.
Zaključek

Potrošniki zahtevajo bolj zdravo hrano, državne institucije pa se osredotočajo na strategije prehranske politike za izboljšanje kakovosti hrane. Napredek, funkcionalna hrana in prehransko uravnotežena ponudba – bodo v prihodnosti vedno večji imperativ. Še naprej se bodo razvijale tudi pobude za personalizirano prehrano, glede na potrebe vsakega posameznika. Kar zadeva rastlinske alternative v prehrani, se zdi prihodnost svetla. Svetovna potrošnja in povpraševanje po tej kategoriji bosta vedno bolj rasla. Industrija naj bi dodatno ponudbo razširila na manj razvite kategorije, kot so siri, ribe in alternativni morski sadeži. Poudarek bo na zelenih oznakah, v središču pozornosti pa je razvoj živil, pridelanih v laboratoriju. Tudi naložbe v trajnost, popularizacija lokalnih proizvodov in promocija varnosti hrane postajajo vse pomembnejša vprašanja za "ozaveščeno".bazo potrošnikov. Poleg tega e-trgovina, predvajanje v živo in DTC platforme pridobivajo zagon, zato morajo proizvajalci bolj kot kdaj koli prej prilagoditi svoja tržna prizadevanja in dati prednost novim komunikacijskim kanalom.



Nazaj
 
 
 
 
back to top