IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Petek, 10.04.2020 || Spar, Eurospin, E.Leclerc, Lidl in tudi Hofer spremenili delovni čas  |  Mobilna denarnica mBills širi virus dobrodelnosti   |  Obeta se prepoved uživanja psov in mačk  |  Na pomoč hmeljarjem prihaja 193 romunskih delavcev  |  Upokojenci morajo starost ob vhodu v trgovino dokazovati z dokumentom  |  Lastnik Amazona ostaja najbogatejši zemljan  |  Aldi uvedel napravo za preštevanje strank v trgovinah  |  Voka Snaga odpira zbirni center Barje   |  Na Zeleni tržnici možen nakup kar iz avtomobila ("drive in")  |  Poenostavljeni mariborski spletni nakupi franšize Tuša   |  Nova storitev Konzuma:""Pokupi"  |  Žito za lepše praznike podarilo tono velikonočnih potic  |  OZS s predlogom za vnovični zagon nekaterih dejavnosti  |  V Hisense Gorenje odštevajo ure do (novega) začetka  |  Jezerškova z nasveti za peko potice jutri na FB  |  WTO zaradi pandemije pričakuje skoraj tretjinski upad svetovne trgovine  |  Union z novo strategijo in vizualno podobo ter osveženo ponudbo  |  PU z novo vizualno podobo ter osveženo ponudbo   |  X5 Retail manjšo gnečo izkoristil za lansiranje samopostrežnih blagajn  |  Heinekenu prodaja v prvem četrtletju nazadovala za 2 odstotka  |   ||
   

Slovenija: Dvořáková: "Slovenija je moja šibka točka''

28.02.2020
Pogovor z regionalno direktorico Mall Group za jugo-vzhodno regijo Jitko Dvořákovo, ki pravi, da je največja pomanjkljivost klasične maloprodaje omejen prostor na trgovskih policah.Mimovrste, ki ima v Sloveniji večinski tržni delež na spletu  je v Sloveniji odprla  prvo fizično trgovino v regiji, naša država pa bo v roku dveh let imela tudi njihov distribucijski center za regijo, a se za kraj še niso odločili. 
V času, ko je ena največjih e-commerce skupin Mall Group prevzela največjega slovenskega trgovca Mimovrste, je le-ta že imel vzpostavljeno dobro prepoznano blagovno znamko. Kot vemo, je ime kot tudi celostna grafična podoba trgovca ostala enaka. Od kod odločitev, da ohranite blagovno znamko trgovca in jo še dodatno okrepite? Verjetno ste razmišljali tudi o možnosti preimenovanja? 

Če sem iskrena, sprememba blagovne znamke Mimovrste ni bila nikoli realna možnost, saj je znamka zelo močna, z dolgoletno tradicijo. Oboje zelo spoštujemo in odločno negujemo kljub težavam, s katerimi smo se morali spopasti v okviru marketinških dejavnosti krovne blagovne znamke. 

Kako bi primerjali češko, slovensko in hrvaško nakupovalno vedenje potrošnikov in značilnosti trga, glede na svoje dolgoletne izkušnje iz področja široke potrošnje?
 
Iz Eurostatove Statistike spletnega nakupovanja za posameznike je razvidno, da so Slovenci še vedno precej konservativni spletni nakupovalci.  Češki spletni trg slovi predvsem po prodaji tehničnega blaga. Na omenjenem trgu že dolgo razpolagamo z merljivimi podatki in lahko povem, da je Češka vodilna država po prodaji tehničnega blaga na evropskem trgu z dolgoletno tradicijo. Omenjen podatek je eden od kazalnikov nakupovalnih navad na Češkem, a ker je tudi Slovenija precej majhna država, primerljiva s Češko, z gosto infrastrukturo, lahko marsikaj preslikamo tudi na slovenski trg. Hrvaška, na drugi strani, je popolnoma drugačen trg, saj nekoliko počasneje vstopa v okolje spletnega nakupovanja in še lahko izkoristi vse, kar je bilo doslej razvitega. Hrvaška ima bolj zahtevno infrastrukturo glede na velikost države in številne otoke, ki sestavljajo državo, vendar je hkrati v koraku z aktualnimi trendi (so napredni uporabniki mobilne telefonije). Glavna razlika med državami je predvsem v storitvenem sektorju, kot je na primer transport blaga, ki običajno ni fleksibilen in kakovosten – a tukaj lahko poudarim svetlo izjemo, Pošto Slovenije.
 
Proti koncu leta 2019 ste odprli prvo fizično trgovino Mimovrste. Težko spregledamo dejstvo, da je vaš način delovanja, poslovni model, če želite, podoben Amazonovemu, ki je odprl svojo prvo trgovino Amazon Books leta 2015. Nam lahko zaupate, kateri so bili glavni razlogi za odprtje prve fizične trgovine Mimovrste v Ljubljani?

Ne gre ravno za poslovni model, ki bi bil podoben Amazonovemu, čeprav moram priznati, da smo ponosni na takšno primerjavo. Naš model se predvsem nanaša na spoštovanje želja naših strank. Večina raziskav, ki smo jih izvedli v Mimovrste, je namreč pokazala, da je najbolj priljubljen način nakupovanja naših strank"click and collect", kar v praksi pomeni, da kupec kupi oziroma naroči blago preko spletne trgovine in nato nakupljeno blago sam prevzame na lokalnem prevzemnem mestu. V praksi se tako poslužujemo Omni-channel modela, ki je pravzaprav komunikacija med kupcem in trgovino in poteka preko vseh možnih kanalov. V Mimovrste si želimo pokazati, da kljub temu, da smo pravi spletni trgovec, za tem imenom stojimo ljudje, ki si želimo biti v stiku s svojimi kupci in resnično prisluhniti njihovim željam in potrebam. 

Kakšni so vaši cilji in strategija za razvoj in rast spletnega trgovca Mimovrste v prihodnosti? Katere so bile tiste pomembne zmage, če jim lahko tako rečemo in mejniki, ki ste jih dosegli in presegli do zdaj? 

Mimovrste ima ambicijo postati resen in pomemben igralec na celotnem trgu maloprodaje, saj smo, kot največji spletni trgovec v Sloveniji, spletno prodajo že dodobra osvojili. Prizadevamo si, da bi vsem spletnim uporabnikom ponudili udobje in preprostost nakupovanja in možnost nakupa res širokega nabora produktov, ki jih v celoti ni mogoče prikazati na fizičnih trgovskih policah. Za nas, zaposlene na Mimovrste je bil eden zelo pomembnih in večjih mejnikov lanskoletni Črni petek in hkrati praznično obdobje, v katerem smo, kljub vsem rekordom, kot je prodaja v vrednosti več kot milijona evrov v enem samem dnevu, izpolnili svojo zavezo oziroma obljubo do kupcev in pravočasno in brez logističnih zapletov dostavili vsa naročila. 

Bi lahko identificirali kakšnega od prihajajočih trendov spletnega nakupovanja v prihodnosti? 

Brez dvoma bo prihodnost usmerjena v razmišljanje in delovanje kako kar najbolje izpolniti potrebe in želje strank. Glavni načeli pri tem sta preprosto in udobno nakupovanje in pa obseg naše ponudbe – prostor na policah ima namreč ogromno omejitev in je tudi največja pomanjkljivost klasične maloprodaje. Verjamemo, da bomo ohranili delovanje po Omni-channel modelu, storitve pa se bodo, poleg logističnih, še izboljšale in razširile tudi na področje financiranja in oddelka za pomoč uporabnikom, saj je naš glavni cilj izboljšati preprostost nakupovanja, uporabniško izkušnjo in na koncu dodati še tisti, bolj zabavni del nakupovanja. Vse omenjeno želimo podpreti z najnovejšimi tehnologijami in upravljanjem s podatki. 

Kaj vam je najbolj všeč v Sloveniji, ko vas k nam pripeljeta tako posel kot užitek? Če seveda izključimo del posla, Mimovrste? 

Slovenija je moja ''šibka točka'' že od obdobja 2000 do 2010, ko sem skrbela za srednjo in vzhodno Evropo v sklopu dela za podjetje Philips. Že takrat je bila Slovenija moj najljubši kraj, tu imam veliko prijateljev, obožujem vse od narave do hrane ter vina. Potovanje od Prage do Ljubljane se mi zdi tako, kot da prihajam od doma spet domov. 


Nazaj
 


 
 
 
back to top