IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Torek, 19.02.2019 || Lani manjši odkup mleka  |  Alibaba želi trgovine Metroja  |  Prvič po letu 2006 več prašičev   |  Na seji Sveta za promocijo o dosežkih dosedanjih kampanj in načrtih za naprej  |  ZANIMIVOST: Carlsberg izumil pametni sodček  |  Reckitt Benckiser lani posloval uspešno  |  Vabilo na brezplačno izobraževanje TZS v Novem mestu  |  Družba Metalka Commerce poravnala kupnino za kompleks Vinaga  |  Coca-Cola HBC začela s procesom nakupa Bambija  |  Uvedba digitalnega davka za spletne trgovce  |  Preiskava proti Amazonu zaradi spornih trgovinskih praks  |  Ninamedia: Pri odločitvi o nakupu mesa pretehtata kakovost in poreklo  |  Danes in v sredo zanimiva predavanja DMS na GZS  |  HOTEL SUMMIT SRBIJA - 21. MAREC 2019  |  Sixt Primorska drugič zapored zmagovalec pokala Spar  |  Po uspešni rasti v prenovo plačnega sistema Merkurja  |  V Riminiju od danes do torka sejem piva in hrane “Beeratraction”  |  Zaključena prodaja desetih Mercatorjevih trgovskih centrov Supernovi  |  Danes 6. Salon penečih vin Ljubljana   |   Domači trgovci lani povečali tržni delež, Bingo na vrhu  |   ||
   

Slovenija: Cilj mikro pivovarjev je evropsko povprečje (8 % tržni delež)

10.07.2018
Kraft pivo postaja vse bolj priljubljeno, še boljši posel pa bi to lahko bil, če bi bilo v Sloveniji manj birokracije, pravijo lokalni mikro pivovarji.
 
 
"Pivsko kulturo v Sloveniji smo šele začeli spreminjati. Prostora za rast je ogromno," je za Finance povedal Jaša Zidar iz pivovarne Human Fish. Anita Lozar iz Pelicona pa poudarja: "Vidi se, kam gre svet, pivovarne po svetu odpirajo svoje lokale, v katerih ponujajo hrano, ki se ujema s hišnim pivom. Podobno željo imamo tudi mi."
 
"V Sloveniji imamo mikro pivovarji trenutno 1-odstotni tržni delež. Evropsko povprečje je osem odstotkov. In tam želimo biti," meni Andrej Sluga iz pivovarne Reservoir Dogs. Najbolj odmeven skupni projekt kraft pivovarjev doslej je bilo prizadevanje za znižanje trošarin za pivo na polovico, kar so dosegli leta 2016.
 
Če je prej država za hektoliter piva pobrala približno 60 evrov, po novem pivovarji plačajo 30 evrov trošarine. "Zadihali smo normalno, dva nova sodelavca smo zaposlili v roku nekaj mesecev. Nehal sem živeti v pivovarni in sem lahko tudi kaj doma," izkušnjo po znižanju tarife opisuje Zidar.
 
"Zaradi znižanja trošarin smo si sploh lahko privoščili ekipo. Ta je v pivovarstvu nujno potrebna. Pivo ne nastane samo. V roko moreš prijeti vrečo ječmena, spremljati procese varjenja, prazne steklenice je treba nalagati na polnilno linijo," svojo izkušnjo razlaga Lozarjeva.
 
Od države pa si pivovarji želijo še manj birokracije. "Največ papirologije je pri izvozu, saj je pivo trošarinsko blago. Pogojev za trošarinsko skladišče, pri katerem bi bilo tega manj, pa ne moremo izpolniti. Vendar tukaj sama Slovenija težko pomaga, potreben bi bil dogovor na ravni Evropske unije," pojasnjuje Sluga.
 
Ječmen, ki ga kraft pivovarji uporabljajo v procesu, večinoma prihaja iz Belgije. Edini slovenski surovini, ki se pojavljata v kraft pivih, sta tako hmelj in po besedah Lozarjeve najpomembnejša sestavina – voda.
 
Petkrat manjši prihodki od vodilnega proizvajalca

Mikro pivovarji so za zdaj majhna dejavnost. Lani je 20 največjih izdelovalcev kraft piva skupaj imelo dobrih 33 milijonov evrov prihodkov, medtem ko jih je naša največja pivovarna Laško Union dosegla 154,7 milijona evrov.


Nazaj
 


 
 
 
back to top