IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Sobota, 22.09.2018 || Peta beograjska FMCG konferenca revije InStore bo 22. novembra  |  Nov Tommy supermarket v Metkoviću  |  4. FMCG Summit revije InStore v Zagrebu bo 25.oktobra   |  TZS na Brdu 17. oktobra organizira 12. Strateško konferenco o trgovini   |  ZANIMIVOST: Jumbo odprl trgovino "pop-up" v čast Verstappnu  |  Peruško: "Posebej sem ponosen na Konzum!"  |  DDV za meso, sadje, zelenjavo in plenice se bi lahko znižal na 13 %  |  Amazon do leta 2021 načrtuje odprtje 3000 novih trgovin brez blagajn  |  Cene moke nezaustavljivo rastejo  |  Nove nagrade za Tikveš in Domaine Lepovo vina  |  Ministrica Aleksandra Pivec o pomenu vinarskega sektorja in stroki  |   Tudi v Tušu omejitev ponudbe jajc iz baterijske reje  |  Rekorden izvoz v Turčijo (kljub padcu vrednosti lire)  |  Od danes nov obrat za proizvodnjo svežih testenin v Mlinotestu  |  Gorenjeve nadzornike bo vodil Tang  |  Letos na Oktoberfestu pivo (zavoljo varnosti) nekoliko dražje  |  V soboto praznik kranjske klobase na Zbiljskem jezeru (VIDEO)  |  Rogljički 4U prejeli mednaroden certifikat  |  Mlinotest odprl največjo tovarno svežih testenin v širši regiji  |  Odprtje Spar centra Šiška (še zmeraj) predvideno za konec leta 2019  |   ||
   

Slovenija: Cilj mikro pivovarjev je evropsko povprečje (8 % tržni delež)

10.07.2018
Kraft pivo postaja vse bolj priljubljeno, še boljši posel pa bi to lahko bil, če bi bilo v Sloveniji manj birokracije, pravijo lokalni mikro pivovarji.
 
 
"Pivsko kulturo v Sloveniji smo šele začeli spreminjati. Prostora za rast je ogromno," je za Finance povedal Jaša Zidar iz pivovarne Human Fish. Anita Lozar iz Pelicona pa poudarja: "Vidi se, kam gre svet, pivovarne po svetu odpirajo svoje lokale, v katerih ponujajo hrano, ki se ujema s hišnim pivom. Podobno željo imamo tudi mi."
 
"V Sloveniji imamo mikro pivovarji trenutno 1-odstotni tržni delež. Evropsko povprečje je osem odstotkov. In tam želimo biti," meni Andrej Sluga iz pivovarne Reservoir Dogs. Najbolj odmeven skupni projekt kraft pivovarjev doslej je bilo prizadevanje za znižanje trošarin za pivo na polovico, kar so dosegli leta 2016.
 
Če je prej država za hektoliter piva pobrala približno 60 evrov, po novem pivovarji plačajo 30 evrov trošarine. "Zadihali smo normalno, dva nova sodelavca smo zaposlili v roku nekaj mesecev. Nehal sem živeti v pivovarni in sem lahko tudi kaj doma," izkušnjo po znižanju tarife opisuje Zidar.
 
"Zaradi znižanja trošarin smo si sploh lahko privoščili ekipo. Ta je v pivovarstvu nujno potrebna. Pivo ne nastane samo. V roko moreš prijeti vrečo ječmena, spremljati procese varjenja, prazne steklenice je treba nalagati na polnilno linijo," svojo izkušnjo razlaga Lozarjeva.
 
Od države pa si pivovarji želijo še manj birokracije. "Največ papirologije je pri izvozu, saj je pivo trošarinsko blago. Pogojev za trošarinsko skladišče, pri katerem bi bilo tega manj, pa ne moremo izpolniti. Vendar tukaj sama Slovenija težko pomaga, potreben bi bil dogovor na ravni Evropske unije," pojasnjuje Sluga.
 
Ječmen, ki ga kraft pivovarji uporabljajo v procesu, večinoma prihaja iz Belgije. Edini slovenski surovini, ki se pojavljata v kraft pivih, sta tako hmelj in po besedah Lozarjeve najpomembnejša sestavina – voda.
 
Petkrat manjši prihodki od vodilnega proizvajalca

Mikro pivovarji so za zdaj majhna dejavnost. Lani je 20 največjih izdelovalcev kraft piva skupaj imelo dobrih 33 milijonov evrov prihodkov, medtem ko jih je naša največja pivovarna Laško Union dosegla 154,7 milijona evrov.


Nazaj
 


 
 
 
back to top