IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Nedelja, 18.11.2018 || Paviljon Čebelji svet bo stal v Mirni Peči  |  Barilla v prevzem družinskega podjetja iz okolice Trsta  |  Za prehrano porabimo največ žit, zelenjave in mesa  |  Za 5. beograjsko FMCG konferenco revije InStore že več kot 400 rezervacij  |  Plasta potrdila iztisnitev malih delničarjev iz Tovarne olja Gea  |  Odprli so nov nakupovalni center Promenada v Novem Sadu  |  Danes tradicionalni slovenski zajtrk kot priložnost za osveščanje  |  Do konca tedna Ameriški dnevi v Intersparu Citypark  |  Čapljinska Lasta ponovno zagnala proizvodnjo  |  (Legalna) prodaja cigaret na najnižji stopnji  |  Odprt nov Tommy maximarket v Splitu  |  Vitalia na trgu Bangladeša  |  Uvoz cigaret se je povečal za 39 odstotkov  |  Znani zmagovalci natečaja Lidlov mladi vinar 2018  |  Stobijev Roze v Washington Postu  |  Veriga Žito marketi proslavila 30 let obstoja  |  Alibaba bo imela prvo evropsko vozlišče v Liégeu  |  Coop predstavil vegansko mleko iz indijskih oreščkov  |  Na kratko iz sveta lastnih blagovnih znamk...  |  Lidl naslednji četrtek odpira še štiri trgovine  |   ||
   

Slovenija: Cilj mikro pivovarjev je evropsko povprečje (8 % tržni delež)

10.07.2018
Kraft pivo postaja vse bolj priljubljeno, še boljši posel pa bi to lahko bil, če bi bilo v Sloveniji manj birokracije, pravijo lokalni mikro pivovarji.
 
 
"Pivsko kulturo v Sloveniji smo šele začeli spreminjati. Prostora za rast je ogromno," je za Finance povedal Jaša Zidar iz pivovarne Human Fish. Anita Lozar iz Pelicona pa poudarja: "Vidi se, kam gre svet, pivovarne po svetu odpirajo svoje lokale, v katerih ponujajo hrano, ki se ujema s hišnim pivom. Podobno željo imamo tudi mi."
 
"V Sloveniji imamo mikro pivovarji trenutno 1-odstotni tržni delež. Evropsko povprečje je osem odstotkov. In tam želimo biti," meni Andrej Sluga iz pivovarne Reservoir Dogs. Najbolj odmeven skupni projekt kraft pivovarjev doslej je bilo prizadevanje za znižanje trošarin za pivo na polovico, kar so dosegli leta 2016.
 
Če je prej država za hektoliter piva pobrala približno 60 evrov, po novem pivovarji plačajo 30 evrov trošarine. "Zadihali smo normalno, dva nova sodelavca smo zaposlili v roku nekaj mesecev. Nehal sem živeti v pivovarni in sem lahko tudi kaj doma," izkušnjo po znižanju tarife opisuje Zidar.
 
"Zaradi znižanja trošarin smo si sploh lahko privoščili ekipo. Ta je v pivovarstvu nujno potrebna. Pivo ne nastane samo. V roko moreš prijeti vrečo ječmena, spremljati procese varjenja, prazne steklenice je treba nalagati na polnilno linijo," svojo izkušnjo razlaga Lozarjeva.
 
Od države pa si pivovarji želijo še manj birokracije. "Največ papirologije je pri izvozu, saj je pivo trošarinsko blago. Pogojev za trošarinsko skladišče, pri katerem bi bilo tega manj, pa ne moremo izpolniti. Vendar tukaj sama Slovenija težko pomaga, potreben bi bil dogovor na ravni Evropske unije," pojasnjuje Sluga.
 
Ječmen, ki ga kraft pivovarji uporabljajo v procesu, večinoma prihaja iz Belgije. Edini slovenski surovini, ki se pojavljata v kraft pivih, sta tako hmelj in po besedah Lozarjeve najpomembnejša sestavina – voda.
 
Petkrat manjši prihodki od vodilnega proizvajalca

Mikro pivovarji so za zdaj majhna dejavnost. Lani je 20 največjih izdelovalcev kraft piva skupaj imelo dobrih 33 milijonov evrov prihodkov, medtem ko jih je naša največja pivovarna Laško Union dosegla 154,7 milijona evrov.


Nazaj
 


 
 
 
back to top