IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Četrtek, 23.09.2021 || Novembra podražitev tobačnih izdelkov  |  Boj za zaščito vina prošek  |  Nove Michelinove zvezdice...  |  Družba DHL Express razglašena za najboljše delovno mesto  |  Mercator v prvem polletju z veliko rastjo poslovnega izida  |  Michelinova zvezdica zasijala (tudi) v Gostišču Grič  |  Lidl z novimi projekti za manj zavržene hrane   |  Slovenija je prva država v Evropi z (novim) Googlovim orodjem - "market finder-jem"  |  ZZS predstavila zadružne vinske kleti  |  Ana Roš & Tuš zvezdi(ci) Michelina   |  GZS:"Industrija ob rasteh cen energentov za nujen dialog z državo"  |  Pomemben dogovor Kauflanda z osnovnimi šolami  |  Jutri delavnica o praktičnih vidikih izvoza in uvoza   |  DIA trgovine prilagodila za večje oddelke svežega programa  |  Barilla toži nad visokimi cenami pšenice  |  Dvig trenda spletnega nakupovanja  |  Strokovnjaki za prehransko ustreznost svetujejo kupcem v Asdi  |  Italijani svarijo Britance: "Hranijo vas s ponaredki"  |  Potrošniki septembra slabše razpoloženi  |  ZANIMIVOST: Nasproti policije bo prvi muzej kanabisa  |   ||
   

Svet: CEARS:Trendi v prehrambeni industriji v letu 2022

15.07.2021
Študija Srednjeevropskega združenja za razvoj in sodelovanje (CEARS) skupaj z marketinškim strateškim centrom (ePlus Marketing Center) predstavlja trende v prehrambeni industriji v letu 2022. 
 
To so: nova resničnost", višji higienski standardi, spletno nakupovanje živil, kvaliteta sestavin hrane, okusna in zdrava hrana, blagovne znamke z izvirnimi zgodbami, novi trendi v okusih in ekološka ozaveščenost glede embalaže... 
 
Študija predstavlja spremembe v prehrambeni industriji, ki se nam obetajo oziroma se že dogajajo. Pandemije virusa COVID–19 je v mnogočem spremenila naša življenja in navade. Spremembe se kažejo tudi v prehranski industriji. Nove navade potrošnikov in novi hitri načini nakupovanja in dostave bodo vplivali na vse deležnike v tej industriji, tako na proizvajalce, distributerje in prodajalce kot na potrošnike.

Ključne trende so razvrstili v 7 skupin:
 
1.Pandemija bo postala rutina

Higienski ukrepi so zaradi preprečevanja širjenja pandemije virusa COVID–19 so zagotovili višje higienske standarde, ki jih bodo potrošniki pričakovali in bodo postali nekaj vsakdanjega. Prav tako je mogoče, da bo še posebej pri mlajših generacijah medosebna razdalja postala  "nova resničnost" in način življenja po pandemiji. V njenem času se je povečala tudi stopnja empatije. Vse več je dejavnosti na socialnem področju, odgovornosti in medsebojne solidarnosti ter pomoči znotraj lokalnih skupnosti. Nenazadnje pa sta nas pandemija in karantena prisilili k temu, da vse več kuhamo doma in s tem preizkušamo nove proizvode. Predvsem imajo velik potencial pol pripravljene sestavine, iz katerih lahko hitro pripravimo obroke.
 
2.Lahkotnost nakupovanja

Zaradi usklajevanja dela od doma in privatnega življenja potrošniki iščejo načine fleksibilnega nakupovanja, da bi čim bolj uskladili svoje obveznosti. Tako ne čudi porast spletnega nakupa živil.

3.Ozaveščenost potrošnikov o kvaliteti

Vpliv družbenih omrežij in lahkotnost objavljanja neverodostojnih informacij na njih je pri potrošnikih povzročila pomanjkanje zaupanja. Ugled je ključna beseda v komunikaciji. Blagovne znamke, katerih trženje izdelkov temelji na doslednih, resničnih in popolnih informacijah, lahko računajo na višjo stopnjo zaupanja potrošnikov in večjo zvestobo blagovni znamki. Potrošniki so vse bolj ozaveščeni o kvaliteti sestavin hrane (o geografskem poreklu surovin, gensko spremenjenih sestavinah, dodatkih …) in na kvaliteti sestavin hrane bo temeljilo tudi njihovo zaupanje v prihodnje.
 
4.Okusna in zdrava hrana

Pandemija je prisilila ljudi, da več časa posvečajo sebi in svojemu zdravju. Priljubljenost koncepta zdrave prehrane je privedla do večjega povpraševanja po naravnih izdelkih brez dodanega sladkorja. Veliko več ljudi zdaj išče "okus", nekaj kar ni industrijski izdelek. Ljudje tako posegajo po izdelkih iz domačega okolja.  Prehrambena industrija se trudi zadovoljiti to potrebo potrošnikov. Okusi, ki so v trendu so sladki, npr. tropsko sadje, vedno priljubljena čokolada ali eksotični začinjeni izdelki. Vsakokrat znova preseneča priljubljenost različnih novih kombinacij okusov.
 
5.Gurmanski globalizem

Čeprav je pandemija ohromila turizem,  vseeno ostaja želja posameznika po odkrivanju drugih kultur in njihovih kulinaričnih značilnosti. Neznani okusi, eksotične začimbe in surova hrana bodo vplivali na razvoj živilskega trga.
 
6.Marketing
 
Samo blagovne znamke, ki svojo pristnost "dokazujejo" z izvirnimi zgodbami, v katerih potrošniki želijo sodelovati in s katerimi se lahko poistovetijo, bodo preživele v teh časih. Vedno bolj pomemben je za potrošnika tudi zunanjost izdelka. Videz hrane je pogosto tako pomemben kot okus in hranilne vrednosti. Prav tako postaja vedno bolj pomembno označevanje sestavin izdelka, kar lahko bistveno pripomore k prepoznavanju in k temu, da lahko potrošniki izdelke ločijo (npr. brez glutena, brez GSO, brez sladkorja, naravni vir mineralov, vitaminov ...).

7.Trendi v embalaži
 
Še naprej ostajajo v trendu pakiranja v manjši embalaži. Potrošniki imajo radi vtis, da so kupili dva izdelka v manjši embalaži in to še  poceni, kot pa en velik, preveč kaloričen obrok. Vedno več ljudi je bolj ekološko ozaveščenih in so pripravljeni za izdelek, ki je v biorazgradljivi embalaži, plačati tudi več.



Nazaj
 


 
 
 
back to top