IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Petek, 09.12.2022 || Prenovljena trgovina dm v Sarajevu  |   Luka Koper z rekordnim številom pretovorjenih avtomobilov  |  Obrtnik in podjetnik leta sta Leon Kranjc in Ivan Cajzek  |  Združenje hotelirjev za prilagoditev zakonodaje specifikam turistične panoge  |  Nova revija InStore (št.109) na spletu  |  Nova Maxi supermarketa v Obrenovcu in na Kopaoniku  |  Razširjeno partnerstvo Nomad Foods in Publicis grupe  |  Prihodnje leto izdajajo prva bankovca s podpisom ženske  |  V sedmem popisu košarica živil nekoliko dražja  |  Vesna Nahtigal z novim letom prevzema položaj generalne direktorice GZS  |  Ferrero kupuje Wells Enterprises  |   Gomex je odprl objekta v Jagodini in Kovačici  |  Eva Petrič v prestižni newyorški trgovini tokrat z razstavo čipk in parfumov  |  Musk za trenutek izgubil prvo mesto na Forbsovi lestvici najbogatejših  |  Vlada zvišala davek na presežni dobiček MOL na 95 odstotkov  |  Lidl Srbija je izvozil za 10 milijonov evrov blaga  |  V Bovcu so odprli Spar št. 112  |  Mate Štetić nov član uprave Atlantic Grupe  |  O pomoči gospodarstvu za omilitev posledic energetske krize  |  Kort je odprl hipermarket na Palah  |   ||
   

Slovenija: Biotehniška fakulteta razvila živila za starejšo generacijo

29.12.2020
Zelenjavni čips, ajdovi cmoki z različnimi nadevi, burger na osnovi fižola in krompirja ter lejka zlejvanka iz čičerke in pire, to je nekaj novih, inovativnih jedi, ki so jih zasnovali udeleženci vseevropskega projekta EIT Food Consumer Engagement Lab.
 
 
Slovenski partner v projektu je bila Biotehniška fakulteta Univerze v Ljubljani, raziskavo pa je vodil Aleš Kuhar. Cilj  je bil v sodelovanju s starejšimi razviti inovativna zdrava živila, prilagojena starejši generaciji. Novembra so izvedli interaktivne kreativne delavnice, na katerih je sodelovalo petnajst posameznikov, starih od 65 do 85 let, iz vse Slovenije.
 
Dva tedna so vsakodnevno potekala dvourna interaktivna srečanja prek videopovezave, kar je posledica pandemije, saj bi srečanja sicer potekala v živo. Udeleženci so v skladu z raziskovalnim protokolom razpravljali o odnosu starejših do hrane, njihovih prehranjevalnih navadah, navadah pri nakupovanju hrane ter ob tem razvijali nove, inovativne vegetarijanske oziroma veganske prehranske izdelke, prilagojene starejši generaciji.
 
Pri tem so kombinirali zelenjavo, žita, stročnice in ustvarjali živila, ki bi lahko nadomestila meso, pa čeprav je meso redno na jedilniku starejših. Gre za generacijo, ki težje spremeni ustaljene prehranjevalne vzorce, se pa zaveda, da je treba meso uživati zmerno, in se tega tudi držijo. Prav tako so poudarjali, da morajo biti sestavine lokalne in tradicionalne, zato so nove jedi pogosto vključevale ajdo, buče, krompir, zelje, piro in podobno.
 
Ena od bolj zanimivih razvitih idej je bila, pove Kuhar, lejka zlejvanka, ki je pripravljena masa na osnovi ajde in čičerke in jo lahko uporabimo pri pripravi omlete brez jajc. "Narežemo zelenjavo, jo v ponvi podušimo in prelijemo s to maso. Zdrav in hiter obrok je že na mizi."
 
Sodelujoči so se aktivno vključili in neverjetno angažirano sodelovali pri razvijanju novih izdelkov, kakršnih na tržišču še ni, je povedal Kuhar: "Ob tem ko so se morali vživeti v nov način komuniciranja prek spletne aplikacije, kar je bilo za mnoge prvič, se je razvila konstruktivna diskusija, izmenjava mnenj in nadgrajevanje idej vseh, najbolj zanimivo pa je to, da so imeli zelo realne in uresničljive predloge, kar ni vedno pogosto pri podobnih delavnicah."
 
Nastalo je veliko idej, po katerih bodo v sodelovanju s podjetjem Bevo v prihodnje izdelali inovativne vegetarijanske oziroma veganske izdelke in jih poslali na tržišče. "Želimo si, da bi se ti izdelki, ki so lahko alternativa sodobnim velikokrat manj zdravim živilom, dobro prijeli, pa ne le pri starejši populaciji, ampak tudi drugih," je zaključil Kuhar. Vodja projekta je poudaril, da so tovrstni projekti velikega pomena za slovenska živilska podjetja, saj spodbujajo njihovo inovativnost. 

Nazaj
 
 
 
 
back to top