IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Sobota, 02.07.2022 || Porast e-trgovine leta 2021 za 13 odstotkov  |  Kantar:"Lidl najuspešnejši na francoskem trgu v zadnjem obdobju"   |  Brezplačno mobilno gostovanje v EU se podaljšuje za deset let  |  EU in Nova Zelandija sklenili pogovore o sporazumu o prosti trgovini  |  Za vzdrževanje učnih čebelnjakov razpisanih 17.000 evrov  |  SDH zamenjal nadzornike Pošte Slovenije  |  Vlada nadaljuje sprejemanje ukrepov za naslovitev draginje  |  Odprte prijave na največje tekmovanje spletnih trgovcev v regiji  |  Ifo:"Obeta se nov dvig cen hrane"  |  Tovarna zdrave hrane prisotna tudi v Sloveniji  |  Virtualni spletni seminar: "Shopper Trends 2022" - 14. julija  |  Lidl ni obupal nad prihodom v BiH in išče delavce  |  ZANIMIVOST:Omejena prodaja Nutelle s fotografijami naravnih lepot BiH  |  Evropska komisija odobrila gensko spremenjeno koruzo za živila in krmo  |  Delavski direktor Pošte Slovenije postal Janez Zidar  |  EU predlaga prepoved aromatiziranih tobačnih uparjevalnikov  |  Gomex z novo trgovino, prvo v Obrežu  |  Delhaize odprl prenovljen hipermarket Mega Maxi v Kragujevcu  |  Šinkova izpostavlja pomen digitalizacije za kmetijstvo  |  V zadnjem letu sta se najbolj podražila olje in moka  |   ||
   

Slovenija: Biotehniška fakulteta razvila živila za starejšo generacijo

29.12.2020
Zelenjavni čips, ajdovi cmoki z različnimi nadevi, burger na osnovi fižola in krompirja ter lejka zlejvanka iz čičerke in pire, to je nekaj novih, inovativnih jedi, ki so jih zasnovali udeleženci vseevropskega projekta EIT Food Consumer Engagement Lab.
 
 
Slovenski partner v projektu je bila Biotehniška fakulteta Univerze v Ljubljani, raziskavo pa je vodil Aleš Kuhar. Cilj  je bil v sodelovanju s starejšimi razviti inovativna zdrava živila, prilagojena starejši generaciji. Novembra so izvedli interaktivne kreativne delavnice, na katerih je sodelovalo petnajst posameznikov, starih od 65 do 85 let, iz vse Slovenije.
 
Dva tedna so vsakodnevno potekala dvourna interaktivna srečanja prek videopovezave, kar je posledica pandemije, saj bi srečanja sicer potekala v živo. Udeleženci so v skladu z raziskovalnim protokolom razpravljali o odnosu starejših do hrane, njihovih prehranjevalnih navadah, navadah pri nakupovanju hrane ter ob tem razvijali nove, inovativne vegetarijanske oziroma veganske prehranske izdelke, prilagojene starejši generaciji.
 
Pri tem so kombinirali zelenjavo, žita, stročnice in ustvarjali živila, ki bi lahko nadomestila meso, pa čeprav je meso redno na jedilniku starejših. Gre za generacijo, ki težje spremeni ustaljene prehranjevalne vzorce, se pa zaveda, da je treba meso uživati zmerno, in se tega tudi držijo. Prav tako so poudarjali, da morajo biti sestavine lokalne in tradicionalne, zato so nove jedi pogosto vključevale ajdo, buče, krompir, zelje, piro in podobno.
 
Ena od bolj zanimivih razvitih idej je bila, pove Kuhar, lejka zlejvanka, ki je pripravljena masa na osnovi ajde in čičerke in jo lahko uporabimo pri pripravi omlete brez jajc. "Narežemo zelenjavo, jo v ponvi podušimo in prelijemo s to maso. Zdrav in hiter obrok je že na mizi."
 
Sodelujoči so se aktivno vključili in neverjetno angažirano sodelovali pri razvijanju novih izdelkov, kakršnih na tržišču še ni, je povedal Kuhar: "Ob tem ko so se morali vživeti v nov način komuniciranja prek spletne aplikacije, kar je bilo za mnoge prvič, se je razvila konstruktivna diskusija, izmenjava mnenj in nadgrajevanje idej vseh, najbolj zanimivo pa je to, da so imeli zelo realne in uresničljive predloge, kar ni vedno pogosto pri podobnih delavnicah."
 
Nastalo je veliko idej, po katerih bodo v sodelovanju s podjetjem Bevo v prihodnje izdelali inovativne vegetarijanske oziroma veganske izdelke in jih poslali na tržišče. "Želimo si, da bi se ti izdelki, ki so lahko alternativa sodobnim velikokrat manj zdravim živilom, dobro prijeli, pa ne le pri starejši populaciji, ampak tudi drugih," je zaključil Kuhar. Vodja projekta je poudaril, da so tovrstni projekti velikega pomena za slovenska živilska podjetja, saj spodbujajo njihovo inovativnost. 

Nazaj
 
 
 
 
back to top