IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Četrtek, 29.09.2022 || V jesenskem tednu restavracij tokrat 107 sodelujočih restavracij  |  Lidl bo imel logistični center v Kumanovu  |  Menedžerja leta 2022 sta Blaž Brodnjak in Sabina Sobočan  |  Septembra z rekordno 10-odstotno inflacijo  |  Pri popisih cen živil bodo sodelovali tudi trgovci  |  Tuš v Nami odprl "Gourmet & delikateso", Ana Roš 7.oktobra pekarnico   |  29. september - mednarodni dan ozaveščanja o odpadni hrani in izgubah hrane  |  Barcaffè znova z nazivom Superbrands Slovenija  |  Hofer z atraktivno ponudbo dostave  |  Pepsi lansiral omejeno serijo pijač S'mores z različnimi okusi  |  DZ prek predloga novega zakona o varstvu potrošnikov  |  Stavka zaradi naraščajočih cen  |  Prodaja v trgovinah po šestih mesecih upadla  |  Marks & Spencer z novo ponudbo vegetarijanskih obrokov  |  Uradna otvoritev Tuš "gourmet & delikatese" v Nami  |  Cena za hektar njive lani presegla 22.000 evrov  |  Gospodarsko razpoloženje najslabše v skoraj dveh letih  |  Lani vsak Slovenec zavrgel 68 kilogramov hrane  |  Podjetja še bolj zadržana pri zaposlovanju  |   Gazprom zažugal z neizpolnjevanjem obvez do Naftogaza  |   ||
   

Svet: A.T. Kearney: "Študija odličnosti v nabavi za leto 2014"

12.11.2014
Ključ do uspeha je v ravnotežju med nizkimi cenami lastne nabave in inovativnimi dobavitelji.
 
 Vodilna podjetja na področju nabave so dosegla uspeh z izvajanjem štirih ključnih dejavnikov, kot so vzpostavitev izredno uspešnih ekip kot katalizatorjev poslovne organizacije, zmanjšanja stroškov na podlagi odličnosti nabavnih kategorij, ustvarjanja konkurenčne prednosti na podlagi ekspertize dobaviteljev ter investicij v nabavno ekipo. Cilji zadnje študije so oceniti napredek nabave od leta 2011, oceniti pripravljenost nabave v podjetjih za prihodnost in določiti ključna spoznanja s področja nabave.
 
Rezultati letošnje študije so pokazali, da vodilna podjetja na področju nabave ustvarjajo kar dvakrat večje prihranke v primerjavi z ostalimi podjetji, obenem pa s spodbujanjem inovacij in upravljanjem tveganj dvigajo tudi konkurenčno prednost podjetja.
 
Medtem ko so ta podjetja ohranila trend rasti, je večina ostalih podjetij samo ohranila napredek, dosežen med letoma 2008 in 2011, ko so podjetja po recesiji hitela nižati stroške – v obdobju od 2008 do 2011 so podjetja podvojila prihranke, ki jih ustvarja nabavna funkcija, kar je bila najhitrejša rast ustvarjanja prihrankov v več kot dveh desetletjih izvajanja študije. Študija je pokazala, da je formula uspeha vodilnih podjetij v pozicioniranju nabave kot katalizatorja vzdržne poslovne uspešnosti preko odličnosti v upravljanju kategorij, dobaviteljev in timov.
 
"V A.T. Kearneyu smo bili presenečeni, da so po napredku, doseženem v obdobju med letoma 2008 in 2011, mnoge nabavne organizacije samo ohranjale doseženo stanje in niso dosegle nobenega izboljšanja. To pomeni, da mnoga podjetja niso izkoristila krize, s tem ko niso izkoristila nabave kot enega od najpomembnejših vzvodov za izboljšanje dobičkonosnosti in konkurenčne prednosti podjetja," je komentirala Sonja Šrubar Lovšin, manager, A.T. Kearney. 
 
V družbi A.T. Kearney prav tako ugotavljajo, da so med ključnimi razlogi za stagniranje nabavne funkcije v podjetjih naslednji: pomanjkanje neposredne odgovornosti za nadzor nad vsemi glavnimi nabavnimi kategorijami in za upravljanje z možnostmi za ustvarjanje dodane vrednosti, slabe strateške in organizacijske povezave z drugimi poslovnimi funkcijami ter težave pri poročanju vodstvu o donosnosti naložb v nabavno funkcijo. Za ocenjevanja nabavnih praks so v družbi A. T. Kearney razvili model Hiša nabave, ki ponuja praktičen okvir za ugotavljanje, do katere stopnje so se razvile prakse pri organizaciji nabave. 
 
V družbi A. T. Kearney opozarjajo, da za uspeh nabave običajno upoštevamo samo nizke stroške materiala in storitev, pri tem pa zanemarjamo moč, ki jo podjetje lahko črpa iz sodelovanja z dobavitelji pri optimizaciji dobavne verige, inovacijah in dodani vrednosti za obe strani. Z večanjem odličnosti nabave in ustvarjanjem vrednosti, bo nabava večala svoj vpliv, podjetja pa bodo bolj naklonjena sproščanju sredstev za inovacije in rast.
 
Vodilna podjetja na področju nabave so našla možnosti za nadaljnjo rast in so dosegla še večji vpliv kot v študiji iz leta 2011. Tesnejše sodelovanje z ostalimi funkcijami in regijami je povečalo njihov vpliv, učinek in relevantnost. Ta podjetja so dosegla izredne finančne rezultate nabave – dosežena stopnja donosa na sredstva za upravljanje nabave (Return on Supply Management Assets – ROSMASM), je bila v primerjavi s tipičnimi podjetji dvakrat višja, ustvarjena korist pa je bila desetkrat večja od stroškov zaposlenih, tehnologije in zunanje podpore.
 
Iz študije je razvidno, da so vodilna podjetja na področju nabave rezultate dosegla z vzpostavitvijo izredno uspešnih ekip kot katalizatorjev poslovne organizacije, podjetja tesno sodelujejo z notranjimi in zunanjimi partnerji, na primer preko skupnega postavljanja ciljev s poslovnimi enotami in regionalnimi organizacijami. Pri tem uporabljajo sistem nagrajevanja, ki spodbuja sodelovanje.
 
Odličnost vodenja in razvoj odnosov s partnerji pa sta temelj uspeha.
 
 
Že osma študija...
 
Družba A.T. Kearney izvaja Študijo odličnost v nabavi vsaka tri leta vse od leta 1992. Letošnja že osma študija po vrsti vključuje informacije s strani izvršnih direktorjev za nabavo in javno naročanje iz več kot 185 podjetij, ki imajo na letni ravni prihodke v višini 15 milijard dolarjev. 33 % podjetij v študiji prihaja iz predelovalne dejavnosti, 41 % iz procesne industrije in 26 % iz storitvenega sektorja. Podjetja, ki so sodelovala v raziskavi prihajajo iz celotnega sveta, in sicer 46 % iz Evrope, Bližnjega vzhoda in Afrike, 41 % iz Amerike in 16 % iz azijsko-pacifiške regije.
 
A.T. Kearney je globalna svetovalna družba na področju strateškega svetovanja top managementu, ki na osnovi celovitega strateškega vpogleda, po meri oblikovanih rešitev in z vzajemnim pristopom naročnikom pomaga dosegati vzdržne rezultate. Že od leta 1926 je A.T Kearney ena najuglednejših svetovalnih družb z visoko stopnjo zaupanja s strani top managementa vodilnih svetovnih korporacij v vseh glavnih industrijskih panogah. A.T. Kearneyjeve pisarne se nahajajo v vseh glavnih poslovnih centrih v 39 državah, tudi v Sloveniji.
 
Za več informacij obiščite www.atkearney.com.

Nazaj
 
 
 
 
back to top