IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Ponedeljek, 21.05.2018 || Program FMCG Summit Ljubljana, 7. junij 2018  |  Predstavitev govornikov na FMCG Summitu Ljubljana  |  Danes je (prvič) svetovni dan čebel   |  Čebelarji z vsega sveta danes na srečanju v Žirovnici  |  Trgovec Dansk Supermarked ime spreminja v Salling Group  |  Po zaključenem 4. FMCG Summit-u v Skopju   |   Dobrote slovenskih kmetij od danes na Ptuju  |   Vinakoper dobitnik "šampiona" na 46.Prazniku refoška  |  Direktor Lidla v ZDA letos zapušča položaj  |  Odprtje prenovljene trgovine Mlinotest v Trnovem  |  Kroger podpisal partnerstvo z Ocadom  |  Danes 4. FMCG Summit Skopje  |  Spletna stran konference FMCG SUMMIT revije InStore  |  Samo še danes za (20%) cenejše prijave na 1. FMCG InStore Slovenija!  |  Klasova moka prvič v Savdijski Arabiji  |  Kar tri četrtine hrane na policah iz tujine  |  Coop predstavil prvi organsko pridelan jogurt brez sladkorja  |   Gebrüder Weiss najavlja naslednika Wolfganga Niessnerja  |  Podeljene nagrade Prizma na SKOJ-u   |  Pivka perutninarstvo že v Mipovem obratu v Kromberku  |   ||
   

dr. Mladen Vedriš: Konkurenčnost – maraton in … občasno sprint

12.11.2012
POGLED S HRVAŠKE
 
Piše: prof. dr. Mladen Vedriš 
 
Gospodarska kriza je prišla hitro; traja dalj od pričakovanj; odloča o rezultatih volitev, menja vlade in ustvarja nov relief političnih ter družbenih odnosov sodobnega sveta.          
In v tej krizi nekatere države še kar naprej zaostajajo, medtem ko manjšemu delu uspeva ohranjati svoj položaj in ga celo utrjevati. In zakaj je tako? Zemljepisna lega, pričakovanja, želje, opredelitev ali – nekaj precej bolj izmerljivega. Kakovost upravljanja, stabilna makroekonomska politika, razumevanje in partnerstvo v svetu dela in kapitala, sindikatov in podjetnikov, ustvarjajo na eni strani kohezijo, na drugi strani pa zavest o tem, kakšne so trenutne okoliščine in kaj je potrebno storiti, da v takem svetu danes lahko uspeš.
Biti uspešen: osmisliti, organizirati, upravljati … na, v danih okoliščinah, čim bolj optimalen način. Tajvan je poizkusil v tekstilni industriji z majicami. Ko je spoznal ameriški trg, je prišel nov predlog: lahko ponudimo obleke in kopalke? Lahko, se je glasil odgovor, če gre za prepoznavno znamko in vrhunsko kakovost materiala. Znamka se kupuje v Parizu in Milanu, šivajo ga v celotni regiji, financiranje je organizirano v Tajvanu, potem pa ga prodajo (tudi) v ZDA, kjer se je vse skupaj začelo – z majicami. Nizozemska je med vodilnimi proizvajalci čipsa. Krompir za proizvodnjo se goji v celi vrsti držav, tehnologija, nadzor, trženje, finance … pa zelo dobro uspevajo na Nizozemskem. Italija proizvaja in izvaža keramične ploščice, toda le redkokdo ve, da vrednost izvoza opreme za proizvodnjo teh ploščic presega vrednost izvoza tega izdelka. Vsem omenjenim primerom je skupna konkurenčnost. Gradi in ustvarja se z znanjem in organizacijo, vsa potrebna sredstva in sestavine pa se dobavljajo iz globaliziranega sveta.
 
Vlaganje v infrastrukturo in opremo, še posebej pa v strokovne veščine, znanje ter inovacije, so pot, po kateri se pride do uspeha.
 
Biti dober pomeni – biti konkurenčen. In – kakšen je tukaj vrstni red? Prvo deseterico tvori naslednjih 10 držav: Švica, Singapur, Finska, Švedska, Nizozemska, Nemčija, ZDA, Velika Britanija, Hong Kong in Japonska. 
 
Po pravkar izdanem vrstnem redu lestvice v Ligi prvakov je zanimiv tudi pogled na podatke tranzicijske in regionalne lige. Kdo je torej najboljši? To so: Češka (39. na svetu), Poljska (41.), Slovenija (56.), Madžarska (60.), Bolgarija (62.), Slovaška (71.), Črna gora (72.), Romunija (78.), Makedonija (80.), Hrvaška (81.), BiH (88.), Albanija (89.) in Srbija (95.). Države v tranziciji so popustile na področju delovnih mest in BDP-ja; slabše gre le še Grčiji, Španiji in Portugalski, ki so zapostavile industrijo in izvoz. Namesto, da bi tekle maraton, so se odločile za sprint. Vlaganje v infrastrukturo in opremo, še posebej pa v strokovne veščine, znanje ter inovacije, so pot, po kateri se pride do uspeha. Za konec pa še to. Namesto čudenja trenutnemu položaju na seznamu konkurenčnosti, je veliko bolje, da države iz podatkov o izkazanih in javno predstavljenih primankljajev ustvarijo realističen in konkreten program sprememb ter odstranijo pomanjkljivosti, ki jim kažejo rumen oziroma celo rdeč karton. Začeti je potrebno s sprintom, toda razporediti moč in koncentracijo za maraton.

 
 
 
 
back to top