IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Sreda, 17.01.2018 || Manj ovir za GSO  |  Tuševa zvezdica se je danes začela v Ljubljani   |  Družba Mlino 77,6-odstotna lastnica Mlinotesta  |  Sejmi v organizaciji Pomurskega sejma leta 2018...  |  Pivovarni Laško in Pristopu priznanje PRO PR Awards  |  Evropska komisija predstavila strategijo za boj proti plastičnim odpadkom  |  Prihaja Dindr - aplikacija za iskanje partnerja prek hrane  |  Zaživel zakon o prepovedi oglaševanja alkohola  |  Skopski pazar nič več v poslovanju z marketi  |  Hrustljava novost - Manner Knuspino  |  Trgovina Snage brez embalaže bo na ljubljanski tržnici  |   EU za promocijo evropskih kmetijskih proizvodov 169 milijonov evrov  |  Gorivo se je podražilo  |  Izvoz iz evroskupine - prva ZDA, druga Kitajska  |  Mlekarna Krepko odprla mini mlekarno za otroke  |  Lenta lani odprla 89 novih trgovin  |  Tudi francoska štruca na seznam Unesca?  |   Gomex načrtuje odprtje 30 novih prodajaln  |  Pão de Açucar uvaja nov model trgovin  |  Kaufland vstopa v Moldavijo  |   ||
   

dr. Bogomir Kovač: Pomen informacijske tehnologije

29.03.2012
Prihodnost trgovskih pristopov se v zadnjih dvajsetih letih radikalno spreminja. Prevladujejo trije pristopi. 
 
Piše: prof. dr.Bogomir Kovač
 Prvi ohranja tradicionalni pristop trgovskega prostora in poti do kupca, smiselno urejenost polic in stavi na moderne logistične in trženjske prijeme spodbujanja kupcev. Drugi stavi na možnosti e-trgovanja, vedno bolj razširjene elektronske medije, drugačne prodajne možnosti in spremenjene navade kupcev. Tretji stavijo na kombinacijo prvih in drugih, trgovski prostor dobiva nov pomen, stik s kupcem ohranja čustveno nabitost, novi informacijski pristopi pa omogočajo drugačno segmentiranje kupcev in usmerjeno trženje. Kateri trend je pravi in kaj nam prinaša konkurenčno prednost? Poslovnih modelov je v biznisu veliko in ni pravila, kateri je pravi. Konkurenčno prednost lahko pridobite tako, da ste najhitrejši v osrednjem toku, ali pa iščete priložnost v nasprotnih korakih kot drugi. Digitalizacija trgovinskega poslovanja in e-trgovanje je vzniknilo v devetdesetih letih prejšnjega stoletja. V ZDA danes že obsega 9 odstotkov vse prodaje, v EU nekaj nad 7, azijsko-pacifiški bazen pa 3 odstotke. Domet e-trgovine na globalni ravni je okoli petina vse prodaje, dosegli pa jo bomo v naslednjih desetih letih.  Toda za ta zasuk je ključno troje, uporaba informacijske tehnologije, kompleksnejše presoje kupcev in večja emocionalnost e-biznisa. Ameriška Walmart in Target trenutno prodata okoli 2 odstotka prek spleta, čeprav bodo Američani leta 2015 skoraj v celoti povezani prek pametnih telefonov. Tradicionalni trgovci še uporabljajo informacijsko tehnologijo za spremljanje nakupnih navad, manj pa so pripravljeni s pomočjo e-tehnologij narediti tudi tradicionalne nakupe bolj razburljive.
 
Morda vas bo trgovec poklical prek telefona, ko boste blizu trgovine in podal dnevno ponudbo, v trgovini vas nagovarja zaslon in vam osebno svetuje glede na vaše pretekle nakupe in stil, sobe za preoblačenje se spreminjajo v zabavne modne piste in podobno. Ameriška Amy in Macy sta v zadnjih treh letih tu napravila revolucionarne obrate.  Danes ni nobenega dvoma, da je Apple uspel, med drugim, tudi z načinom organiziranja svoje prodaje. Ugotovili so, da je trgovina kot fizični prodajni prostor nenadomestljiv vir prodaje. Na spletu lahko konkurirate predvsem s ceno in nizkimi stroški distribucije, toda prava dodana vrednost tiči v združevanju virtualne in fizične prodaje. In Apple je vzorčni primer takšnega pristopa, ki stavi na čustveno in razburljivo plat nakupa. Pred časom je NYT objavil zgodbo, kako Target detektira ciljne kupce, kot so na primer nosečnice, z več kot tričetrtinsko verjetnostjo in ima presečne podatke mladih mamic pogosto celo pred družinskimi člani.  In zakaj je to pomembno? Ker je biznis na tem področju vreden več kot milijardo dolarjev. Informacijska tehnologija vam torej omogoča, da poznate, kaj želijo kupci, še preden se odločijo za nakupe in to kupce vedno znova fascinira.
 
Na spletu lahko konkurirate predvsem s ceno in nizkimi stroški distribucije, toda prava dodana vrednost tiči v združevanju virtualne in fizične prodaje. In Apple je vzorčni primer takšnega pristopa, ki stavi na čustveno in razburljivo plat nakupa.

Podobno počne Apple prek stopnjevanja marketinških akcij novih proizvodov, ki vsakič znova ustvari potrošniško evforijo na globalni ravni. Globalna tržna akcija ima v ozadju povsem individualiziran prodajni pristop, ki ga omogoča nova informacijska tehnologija.  Kaj je skupno sporočilo vseh teh zgodb in kaj moramo storiti v okoljih, ki tega še ne poznajo? Za začetek lahko vsi poskrbimo za večjo informatizacijo trgovinskega biznisa. Razmerja med strateškimi cilji, zbiranjem in obdelavo nakupnih podatkov in njihovo uporabo pri prodaji morajo biti sorazmerna z investicijskimi možnostmi in povečano prodajo. E-biznis predpostavlja inovacije in kreativnost, zaupajte ga mlajšim prodajnim timom in skušajte vplivati predvsem na prodajo kot dogodek, ki ljudem prinaša povečanje blaginje in ugodja. Vsaka prodaja je s tega vidika testna, vsak pristop do kupca unikaten. In ne pozabimo, samo zadovoljni prodajalci lahko povečajo srečo in zadovoljstvo svojih kupcev. Vsega tega ne morete kupiti, lahko pa ga ustvarite. 

 
 
 
 
back to top