IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Sobota, 25.03.2017 || Peta sezona gurmanskih dogodivščin z Odprto kuhno   |  Dobre letošnje napovedi prodaje na drobno  |  ZANIMIVOST: Albert Heijn z Youtube kanalom  |  Europark odslej ponuja tudi trgovino iStyle  |  V štajersko prestolnico prihaja nova dm prodajalna  |  Paloma povečala prodajo na 86,7 milijonov evrov  |  Lidl daje največ za oglaševanje  |  Tesco prodaja vedno več organskega  |  Nagradna igra Lidl Slovenije ob 10. obletnici delovanja   |  Nova velika nagrada za Sparovo akcijo “Štartaj Slovenija”   |   Lidl tudi v Pirotu  |   Prihaja polna noč popustov v Cityparku  |  Amazon prevzel največjega spletnega trgovca na Bližnjem vzhodu  |  Znane so najboljše restavracije po izboru Diners Cluba  |  Voda je tekoče zlato  |  Nova linija za stekleničenje Prolom vode  |  Mercadona povečala prednost pred ostalimi trgovci  |  Nestea se vrača pod okrilje Nestléa  |  Aldi kmalu začenja s poslovanjem v Italiji  |  Prenovljeni Tuš supermarket Ptuj odprl svoja vrata  |   ||
   

Zvrhana "cajna" dobre volje

05.07.2016
Obiskali smo primorski konec in naleteli na eno izmed redkih preživelih zasebnih trgovin, ki se nahaja v Vipavi. Lastnica je ves čas svoje poklicne poti vpeta v trgovski posel, v katerega je, kot sama pravi, zaljubljena. 
 
Vodja trgovine in prodajalka v eni osebi je Majda Andlovec (na fotografiji desno), ki je prodajalno na Beblerjevi ulici 6 odprla 11. aprila 1991. Je torej ena izmed tistih zasebnikov, ki se ves ta čas niso uklonili prihodu velikih.
 
"Že pred 2. svetovno vojno je bila tukaj trgovina, ki jo je vodila moja tašča, delovala je tudi še kakšnih pet let po vojni, potem pa so se tukaj zvrstili trgovsko podjetje Vipava, grosist Nova Gorica, kmetijska zadruga. V starih časih pred vojno je bil poudarek trgovine na prodaji polenovke in s to tradicijo gremo še danes dalje,” kot zanimivost omeni Majda.
 
Ribo, ki so ji stranke menda zelo naklonjene, hodi iskat v Gorico, se pa ponudba tako imenovanega "bakalarja” okrepi le za Veliko noč in božično-novoletne praznike, ko je kuhanje ali peka polenovke v teh koncih najbolj priljubljena. Sedaj že pokojna tašča, od katere je prevzela trgovino, je bila pri postavljanju na lastne noge leta 1991 v veliko pomoč. Pomagala je s sredstvi za prenovo, začetni stroški so bili namreč zelo visoki, vendar so z uspešnim poslovanjem dolgove poplačali že kar v roku enega leta.
 
Majhna trgovina je zelo dobro napolnjena. Ponuja 1500 artiklov na 50 kvadratnih metrih (skupaj s skladiščem), obiskovalce pa v dveh terminih poleg Majde streže le še ena prodajalka Darja (na fotografiji levo), ki je v prodajalni že 23 let, torej skoraj od samega začetka. Med tednom je trgovina odprta od 7. do 18.30 ure, ob sobotah se delovni čas skrajša do 12.30 ure, medtem ko imajo ob nedeljah zaprto.
 
Včasih je imela Majda trgovino odprto cel dan in še ob nedeljah, potem pa se je promet močno zmanjšal in prisiljena je bila odpustiti dve zaposleni. Prvič je prodaja upadla, ko je za Veliko noč leta 2004 v Ajdovščino prišel hipermarket Spar, potem pa so se postopoma začeli v okolici odpirati še Hofer, Lidl in Eurospin, kar je obisk domačinov še dodatno zmanjšalo.
 
Andloveceva z dobro voljo razlaga, zakaj ji je vendarle uspelo obdržati se: "Imam veliko volje, predvsem pa rada delam v tem poklicu. Trgovka sem 47 let, če pa dodamo še tri leta vajeništva, sem v panogo vpeta že pol stoletja. Trgovsko šolo sem obiskovala v Novi Gorici. Imeli smo triletno šolanje, pri čemer je bil vsako leto semester namenjen praksi, torej delu v trgovini, nato pa sem se po končani trgovski šoli takoj zaposlila. Če bi mi danes lahko še enkrat izbrala poklic, bi delala v trgovini, tu uživam. Zaljubljena sem v trgovino.
 
Artikel, po katerem Cajno poznajo tudi izven Vipave (če odštejemo prej navedeno polenovko), je tudi mortadela Veroni iz Italije, ki jo uvažajo sami. Po mnenju Andloviceve gre za vrhunsko kakovost mesa, izdelek tehta okoli 14–15 kg s premerom do 30 cm, v povprečju pa jo strankam zrežejo v enem tednu.
 
Kruh prodajalni od prvega dne delovanja zagotavlja Mlinotest, sodeluje tudi s Pekarno Postojna, v ponudbi pa so več kot deset let samo slovenski proizvajalci mleka in mlečnih izdelkov, večinoma kmetje. Ti niso doma le v okolici, temveč tudi iz Mokronoga in Poljanske doline. Med bolje prodajanimi artikli sta recimo sir Kmetije Pustotnik, mlečni izdelki Kenda z Idrijskih Krnic.
 
Poudarek je na lokalno pridelanem. Za konec smo Majdo povprašali še po razlogu za ime trgovine. "Ime trgovine Cajna je izbral moj sin Aljoša. Ko smo leta 1991 začenjali, se je bilo treba domisliti udarnega imena in ker je cajna lokalno, narečno ime za košarico oziroma košaro, se je tudi meni zdela dobra zamisel.
 
Mocarela gre za med

Ko smo Andlovecevo povprašali za najbolje prodajan artikel, je odvrnila, da trenutno dejansko obstaja izdelek, ki ima močno prednost pred drugimi.

"Odkar je Ekolat v Vipavi odprl mlekarno, ki proizvaja mocarelo, gre ta artikel daleč najbolje v prodajo. Promet gre res 'sto na uro',” pravi.

Zaloge mora dopolnjevati stalno, saj jim mocarela poide v manj kot enem tednu.


 
 
 
 
back to top