IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Torek, 19.09.2017 || Nove nagrade za Plantaže na Austrian Wine Challenge 2017  |   3. FMCG Summit Zagreb - prijavite se po "first minute" ceni!  |  Gorenju Licensing nagrada za inovacijo 2017  |  Caviar Biosistem letos začenja gradnjo obrata za predelavo rib  |  Pestra zasedba na koprskem festivalu Sladka Istra  |  Festival kranjskih klobas in polke v Ohiu obiskalo 1200 ljudi  |  Nagrada za jabolčne sokove Grčin na ocenjevanju v Londonu  |  Hitra rast podjetja Delta Agrar  |  Agrokor zahteva priznanje izredne uprave v Črni gori  |  Afriški trgovec ponuja plačilo s kripto valuto (VIDEO)  |  V Podgorici odprli Logistični center Voli  |  BAT z novim obratom vrednim več kot tri milijone evrov  |  Red bull tek na velikanko Luki Kovačiču  |  Podjetje Spar Slovenija pomagalo očistiti reko Muro  |  V jesen z retro Jeruzalemčanom  |  Nestlé se zavezuje k zmanjšanju vsebnosti sladkorja  |  Podnebne spremembe ogrožajo proizvajalce kave  |  Neenotnost glede obdavčitve internetnih velikanov  |  Spletna trgovina Mimovrste upihnila 15. svečko  |  Obeta se odličen letnik grozdja  |   ||
   

Zakaj je promet v trgovini vedno manjši?

17.03.2016
Promet v trgovini na drobno se je januarja letos znižal glede na enako obdobje leto prej, in sicer za 9,7 odstotka, kar pa se tiče stalnih cen, pa za 9,8 odstotka. 
 
Piše: Radojka Nikolić, glavna in odgovorna urednica revije Biznis in Ekonomtar
 
To je uradna srbska statistika 29. februarja. In skorajda dvoštevilčno zmanjšanje prometa v trgovini na drobno tokrat ni nov pojav. Ponavlja se že leta! Ko promet primerjamo npr. z rezultati iz leta 2008, podatki kažejo, da je le-ta v trgovini na drobno v letu 2015 le 68 odstotkov tistega pred sedmimi leti.
 
Z drugimi besedami lahko ugotovimo tudi to, da je promet trgovine na drobno padel za 32 odstotkov. Zakaj? Razlogov je več, a izpostavili bi lahko vsaj tri. Padec nakupne moči, črno tržišče in e-trgovina. Pri vseh je skupni glavni razlog padec nakupne moči večine državljanov.
 
Ta se je dokazano stalno in vztrajno zmanjševala vse od leta 2008, kar je bila delno posledica vpliva globalne ekonomske krize na slabo ekonomijo, deloma pa gre pri vsem tudi za posledico inflacije, ki je dosegla šest odstotkov leta 2006, in celih 12,2 odstotka v letu 2012.
 
Največji padec nakupne moči pa se je vsekakor zgodil leta 2015 zaradi znižanja pokojnin in osebnih dohodkov. To je bila posledica fiskalne konsolidacije in proračunskega padca. Dokaz, da so se številni, ki so jim znižali plače oz. pokojnine, morali znajti na drug način, je podatek, da se je ravno lani povečalo število gotovinskih, t. i. "cash" bančnih kreditov.
 
Tako pridobljeni denar pa očitno ni končal v trgovini, saj v nasprotnem primeru do padca nakupne moči ne bi prišlo.Drugi razlog padca prometa v trgovini je krepitev črnega tržišča. Po poročanju srbskih medijev pa na drugi strani v minulih desetih letih tudi preprodaja z blagom široke potrošnje skorajda nikoli ni bila ustavljena.
 
V zadnjih treh letih je bržčas dosegel celo svoj višek. Že nekaj časa se blago, najpogosteje hrana, lahko naroča tudi prek spleta, želena kombinacija živil pa se dostavlja na domače naslove. Kot e-trgovina! Pa to ni to. To ni e-trgovina. Prava e-trgovina dejansko dosega rezultate in rast iz bivših let. Po podatkih Republiškega zavoda za statistiko Srbije je blago prek spleta v letu 2015 kupovalo več kot od 1,2 milijona državljanov Srbije.
 
To je za skoraj tretjino (oziroma okoli 30 odstotkov) več kot v letu  2013. Ko tako obravnavamo tri možne razloge za zmanjšanje prometa v trgovini na drobno v letu 2015 in k temu dodamo še omenjeno izrazit padec prometa v minulih sedmih letih, postane jasno, da je prišlo do pomembnega poslabšanja na področju trgovine na drobno. Zaradi padca življenjskega standarda.
 
Ko pa se ta tako naglo in močno zniža, to pomeni, da ni nobenih spodbud za rast proizvodnje ali za rast bruto domačega proizvoda. In v tem tudi je problem. Šele okrevanje standarda oziroma rast prometa v trgovini bo pokazatelj, da nam bo (je) šlo na boljše.
 
Če pa se bo to zgodilo že letos, je druga zgodba ... 
 
Po podatkih Republiškega zavoda za statistiko Srbije je blago prek spleta v letu 2015 kupovalo več kot od 1,2 milijona državljanov Srbije.


 
 
 
 
back to top