IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Petek, 24.03.2017 || Peta sezona gurmanskih dogodivščin z Odprto kuhno   |  Dobre letošnje napovedi prodaje na drobno  |  ZANIMIVOST: Albert Heijn z You Tube kanalom  |  Europark odslej ponuja tudi trgovino iStyle  |  V štajersko prestolnico prihaja nova dm prodajalna  |  Nagradna igra Lidl Slovenije ob 10. obletnici delovanja   |  Nova velika nagrada za Sparovo akcijo “Štartaj Slovenija”   |   Lidl tudi v Pirotu  |   Prihaja polna noč popustov v Cityparku  |  Amazon prevzel največjega spletnega trgovca na Bližnjem vzhodu  |  Znane so najboljše restavracije po izboru Diners Cluba  |  Voda je tekoče zlato  |  Nova linija za stekleničenje Prolom vode  |  Mercadona povečala prednost pred ostalimi trgovci  |  Nestea se vrača pod okrilje Nestléa  |  Aldi kmalu začenja s poslovanjem v Italiji  |  Prenovljeni Tuš supermarket Ptuj odprl svoja vrata  |  AS Group kupil del lastnine Agrokomerca  |  GEFCO in HELLA podaljšala sodelovanje za 3 leta  |  Podjetje Halcom uspešno že 25 let  |   ||
   

Vse ostane v družini

04.07.2012
Pred prodajalno nas je pričakala Brigita, ki trgovino vodi skupaj s svojim možem in svakinjo ter njenim možem. Posel torej ostaja znotraj družine in po besedah šefice jim uspeva.
 
 
 
"Na začetku smo imeli le pekarno, potem pa samo še razširili našo ponudbo. Prodajali smo le kruh, se razširili na ostale izdelke, potem pa imamo prisotno še prodajo po terenu. V kombinirana vozila naložimo kruh in špecerijske zadeve, kar stranke pač potrebujejo. Poleg tega pakiramo sadje, mlečne izdelke in mesnine, zalagamo še štiri kombije na terenu,” je osnovne podatke razkrila Brigita. Skupnega jezika z velikimi trgovskimi verigami Zevnikovi (še) niso našli. Zakaj je tako, lastnica opisuje v nadaljevanju: "Zalagamo le kakšne privatne trgovine ali mesnice, veliki trgovci pa zahtevajo preveč. Tam enostavno ni zaslužka, saj bi nam vzeli 60 do 70 odstotkov rabata. To pomeni, da moraš ti potem z med 30-timi in 40-timi odstotki pokriti vse stroške, torej delavce in material, da bi nam zneslo. Pred leti smo bili prisotni v Mercatorju, ampak smo se po preračunavanju odločili za umik. Priznavam, da brez pekarne ne bi preživeli, sicer pa vsak del prodaje pripomore zelo pomemben del k celoti.” Zevnikova priznava, da so obstajali časi večje blaginje in da so nekoč spekli tudi po par ton kruha, danes pa njihova dnevna količina napečenih izdelkov znaša 800 kilogramov. Poleg prodajalne v Hrastju imajo še eno trgovino v Kranju, na sedežu podjetja na Orehku pa imajo majhno pekarno, ki se odpre ob 5. uri zjutraj ter zapre ob 11. uri. Kvaliteta pekovskih izdelkov ni ostala neopažena in tako je Pekarna Zevnik 16. maja leta 2007 prejela zlati plaketi za izdelka Sorški kruh in krof marmelada. Podelili so ju člani Sekcije za pekarstvo pri Zbornici kmetijskih in živilskih podjetij, ki deluje pri Gospodarski zbornici Slovenije. Zanimivo, Zevnikovi so dominirali med osemnajstimi pekarskimi podjetji, ki so prijavila kar 69 različnih vrst kruha.
 
"Smo družinsko podjetje. Posel vodimo moj mož Tomo, njegov enojajčni dvojček Igor, njegova žena Anka in jaz. Začeli smo mladi, že pri 26-tih letih smo odprli pekarno. Vsi štirje ogromno delamo in ravno zato imamo vsako leto plus. Ker če bi samo občasno hodili malo gledat, kaj se dogaja, se posel ne bi obnesel. Eden je prisoten pri peki piškotov, eden na terenu, jaz sem v trgovini, Anka pa vodi finančne zadeve v pisarni,” pojasnjuje simpatična sogovornica in dodaja, da so se pred dvema letoma lotili novih izzivov ter začeli s proizvodnjo piškotov: "Nabavili smo stroj v Italiji, spravili ven svojo recepturo, zaposlili slaščičarko, tako da imamo sedaj tudi svojo blagovno znamko in kar petnajst vrst piškotov. Vseh skupaj je v podjetju redno zaposlenih 20 ljudi – trgovke, peki, slaščičarka, čistilka, razvažalci kruha.” 
 
Še naprej dominacija gigantov
Brigita je ob koncu pogovora dejala, da se veliko govori o ponovnem razmahu majhnih trgovin in da naj bi te spet zaživele, kot v času pred kapitalizmom. Toda sama v velike spremembe ne verjame: "Majhne prodajalne naj bi podprla država in na pomoč naj bi priskočile celo občine, toda meni osebno se zdi, da trgovinski centri še vedno pritegnejo množice.”
 
Samo pekarno so odprli pred 14-timi leti, poldrugo leto kasneje je v Kranju vzniknila prva trgovina, prodajalna Zevnik v Hrastju, kjer je bil na obisku InStore, pa je z delovanjem začela dobrih devet let nazaj. "Obiskuje nas bolj starejša populacija. Tukaj jim je zelo všeč, saj težje pridejo do mesta in jim taka trgovina zelo ustreza, saj notri dobijo čisto vse, kar potrebujejo. Glede na to, da se majhne trgovine izgubljajo, mi obratujemo s plusom, tako da vam to nekaj že lahko pove. Imamo ugodne cene, imamo izbiro, smo v združenju trgovcev, kar nas dela še močnejše,” je pomembnost povezovanja izpostavila ena izmed kvarteta Zevnik. Za razliko od svojih predhodnikov se je nekoliko podrobneje dotaknila delovanja v slavni ekipi, ki sliši na ime ŠUT: "Združenje ima 15 članov. Dobivamo se na sestankih, izdelujemo skupne letake, dvakrat na mesec imamo akcijo, letake dajemo na pošto, da vsaka hiša v okolici dobi svojega. Težave pri društvu nastajajo v taki obliki, da trije ali pa štirje delajo, ostali pa pobirajo bonitete. Treba je vedeti, da zapisnik ni tako hitro narejen, artiklov se ne dobi tako hitro, potrebno se je dogovarjati z dobavitelji in če bi vsak vsaj malo poiskal aktualno blago ali pa se pri dobaviteljih dogovarjal za ugodne cene, to pomeni širšo ponudbo, boljše cene, pregovarjaš se za pogoje. Eni premalo delajo in če vse skupaj pade na le štiri ljudi, je potem zelo težko."

 
 
 
 
back to top