IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Sobota, 18.11.2017 || Lidlov poslovni hackathon bo jutri  |  AB InBev ustoličil novega direktorja za Severno Ameriko  |  Za SEMPL št.19 kar 89 tekmovalnih prijav   |  Zajtrk za več kot 260.000 otrok po vrtcih in šolah  |  Vabilo na četrto FMCG konferenco revije InStore v Beograd 23. novembra  |  Sodišče zavrnilo veljavnost lex Agrokor v Sloveniji  |  Atlantic Grupa je v ZDA začela s proizvodnjo paštete Argeta  |  20. Slovenski festival vin odpira vrata   |  Zmagovalec natečaja Lidlov mladi vinar je Jernej Žorž z vinom zelen  |  Mlečno-predelovalni sektor predstavil zaveze odgovornosti  |  Colruyt uvaja novosti prek spleta  |  Sainsbury's prvi uvedel tehnologijo izolacije hladnega zraka  |  Nemška Gea prevzema pomurski Vipoll  |  Prenovljena Idea "Beograđanka"  |  Heineken Hrvaška v Karlovcu odprl zeleno skladišče  |  Lepotna blagovna znamka The Body Shop v Sloveniji  |  E. Leclerc ostaja v vodstvu, Carrefour zmanjšal zaostanek  |  MAC Cosmetics v sredo odprl prvo trgovino   |   Židan: "Danes smo vsi skupaj ena družina!"  |  Lidlov mladi vinar Jernej Žorž iz Vipavske doline  |   ||
   

Vse je enako, samo njega ni

26.08.2015
Čeprav je od papeževega obiska junija minilo že precej časa, je spomin na njegov obisk v glavnem bosanskem mestu še vedno zelo živ. 
 
Piše: Kenan Uštović, strokovni koordinator za razvoj prodaje, G-Petrol, d. o. o., Sarajevo (NIS Gazrpom Neft)
 
Za njim je sicer več kot 50.000 navdušenih Sarajevčanov pričakalo še evropske kadetske prvake v košarki, kar se lahko zgodi samo v BiH, a papež je le papež. Na tisti dogodek smo se pripravljali dneve in dneve. Med drugim so bili pripravljeni številni dragi avtomobili, on pa se je pripeljal v fordu.
 
Imeli so tisoče ljudi, ki so skrbeli za (njegovo) varnost, on pa je pozdravljal vse po vrsti. Varnostni protokol je papež kršil na vsakem koraku. "Kardinal siromašnih”, kakor ga kličejo neuradno po vsem svetu in ki je dobil ta vzdevek med drugim ravno zaradi tega, ker je vedno rad uporabljal javni prevoz, je živel v najetem stanovanju. Ob obisku nam je pokazal zelo pomembno učno uro, lekcijo.
 
Pokazal nam je, kakšen mora biti človek. Pokazal nam je, da luksuz ni potreben, pokazal je, da je tisto, kar se nahaja v naših srcih in glavah, edina stvar, ki iz nas naredi ljudi. Sarajevo je še enkrat več pokazalo, da je lahko center sveta. Čeprav smo realno sami sebi največji sovražniki po drugi strani goste vedno pričakamo z razširjenimi rokami.
 
In kar je najvažnejše, znamo pripraviti pravo gostoljubje, da je obiskovalcem res lepo. Vprašanje Medžugorja se trenutno obravnava skozi prizmo količine turistov in milijonov evrov, ki se zaradi tega služijo in obračajo, ne pa prek duhovnosti, občutka vere in pripadnosti. Jasno je, da moramo razvijati verski turizem, a ne na račun svetega ali verskega. Tudi verski turizem mora biti postavljen na zdravih temeljih.  
 
Papež nam je ob obisku pokazal zelo pomembno učno uro, lekcijo. Pokazal nam je, kakšen mora biti človek. Pokazal nam je, da luksuz ni potreben, pokazal je, da je tisto, kar se nahaja v naših srcih in glavah, edina stvar, ki iz nas naredi ljudi.
 
Verski turist je oseba, ki gre na potovanje z verskim ciljem in pričakuje, da bo imel na svetem mestu meditacijo, molitev ali pa da bo s tem izpolnil svoje poslanstvo. Išče transformacijo od izgubljenosti do najdbe, od žalosti do sreče, od bolezni do zdravja ali od skeptičnosti do prepričanja. Taka oseba nam ne sme predstavljati številke, prinašalca x evrov v in zasedenosti y postelj v naših hotelih. Taki bi se morali vračati in se nas spominjati kot dobrih in iskrenih gostiteljev.
 
Verski turizem ima svoje pozitivne in negativne učinke. Slednji so lahko: migracijski pritisk na turistične destinacije, depopulacija in slabša razvitost ruralnih področij. Veliko več je pozitivnih učinkov. Turistični napredek, povečanje zaposlenosti (čeprav večinoma sezonsko), aktiviranje nerazvitih področij, povečanje izmenjave blaga in storitev, izboljšanje deviznega proračuna in vzpodbujanje ekonomskih tokov.
 
Turistov je v BiH vedno več, a glej ga zlomka. Prihodki se ne večajo, kar pomeni, da velik delež gostinskih objektov ne prijavlja goste in zaradi tega posledično ne plačujejo niti davkov ...

 
 
 
 
back to top