IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Četrtek, 27.07.2017 || Agrokor danes izplačuje stari dolg malim dobaviteljem  |  Refresco za več kot milijardo evrov kupuje pijačarski del Cotta  |  Agraria se zanima za večji delež v Vinakopru  |  Potrošniško zaupanje julija navzgor  |  Kmalu gradnja intermodalnega terminala v Batajnici  |  Pivka Perutninarstvo z novo trgovino v Postojni  |  Rekordne cene masla   |  Rok za prijavo del na Zlatem bobnu do 31.julija  |  Ikea pripravljena za odprtje 10. avgusta  |   Lidl kreditira Pulo  |  Studio Moderna kupil poljsko "Mango Home Shopping TV"  |  Bo Aldi že do leta 2020 drugi največji trgovec v Evropi?  |  Naprednejša proizvodnja v "čipsarni" Chips Way   |   Kuehne + Nagel okrepil liderski položaj  |  Lidlovo preoblikovanje logistike sadja  |  As Group delovno obeležil deseto obletnico prevzema Kenta   |  AB InBev prevzel proizvajalca energijskih pijač Hiball  |  Ob avtocesti pri Celju Piškovi začeli graditi sodoben logistični center  |  Znana trgovca z večjo ponudbo za vegetarijance   |  Waitrose izvaža v Indijo in na Kitajsko  |   ||
   

Več od ustvarjalnosti

18.03.2014
Avtor: Kenan Uštović, vodja oddelka za napredek prodaje in razvoj poslovanja, Sberbank BH, d. d.
 
Na potovanju po BiH lahko opazimo podjetja, ki se želijo skupaj s svojo dejavnostjo predstaviti na različne načine. Zanimivo je spremljati njihovo predstavitev.
 
Med njimi je precej podobnosti, še posebej ko gre za slogane, ki jih reklamirajo. Najbolj zanimiv in pogost izraz v uporabi se začenja takole: "Več kot ..."  Tu potem lahko po želji in izbiri vstavite nekaj, kar priča o izdelku, ki ga podjetje prodaja, ali storitvi, ki jo omogoča. Tako imamo naslednje primere:  "več od delov", "več od avtomobilov", "več od sadja", "več od igre", "več od kmetijstva" itd.
 
Mnoga podjetja pa slogana niti nimajo in izpostavijo le svoje ime. Bržčas zaradi starega pregovora: slika govori več od vseh besed. Osebno resnično nisem prepričan, kaj se s takim sporočilom želi povedati potrošnikom. Predvidevam, da gre v tem primeru za pojmovanje kvalitete, čeprav prva misel to vendarle ni. Mislim, da je treba v ustvarjanje gesla vložiti precej truda, ker predstavlja ogledalo podjetja.
 
Nič ne sme biti namen samemu sebi in zaradi tega se po mojem niti sloganov ne sme imeti samo zaradi tega, da bi jih imeli. Nasprotno! Uporabljati jih moramo stalno. Kar se da pogosto. V borbi za naklonjenost potrošnikov nam morajo predstavljati orodje. Omejenost lahko opazimo tudi pri samih imenih podjetij. Zelo redko se pazi na to, kako ga bodo sprejeli na tržišču, velikokrat so precej bolj pomembne začetnice vseh "pomembnih" ljudi, ki naj bi bili vključeni.
 
Razmišljanje gre v naslednji smeri: "Ne smem koga pozabiti, saj mi bo zameril do konca življenja." Priča takim imenom podjetij, ki predstavljajo različne sestavljanke osebnih imen, včasih z obveznim "x" na koncu, so: Denix, Banex, Salix itd.
 
Ko sem razmišljal o tej temi, sem se odločil za analizo nazivov bh. podjetij. Iz baze sem jih pogledal 28.651. Rezultat analize je pokazal,  da so najpogosteje uporabljene besede: komerc, company, trade, promet, auto, export, import, trans, prom, group, euro, invest, gradnja, eko in inženjering. Zanimivo je tudi to, da imamo okrog 50 podjetij, ki v svojih imenih skrivajo besedo "brata".

 
Ob izbiri imena za podjetje moramo paziti in biti pozorni na tri elemente. Za imenom mora obstajati zgodba, zanimiva, smešna, motivacijska. Taka, ki bo vaše sogovornike navdušila. Ime mora biti udarno, tako, ki se ga bo lahko zapomnilo. Kratko je sladko, vsaj ko gre za imena podjetij. V omenjeni bazi sam našel tudi podjetja, katerih imena so sestavljenke trinajstih besed.
 
Raziskave so pokazale, da si najbolj zapomnimo kratka imena iz ene ali dveh besed, sloganov: Nike, Apple, Facebook, Twitter, Dreamworks, Pixar ali eBay. Albert Einstein je rekel: "Logika vas bo pripeljala od A do B, domišljija kamorkoli želite." Ob izbiri imena sanjajte, ocenjujte, sprašujte, preverjajte ...

 
 
 
 
back to top