IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Sobota, 24.02.2018 || Lanska suša povzročila za 65,3 milijona evrov škode  |  Dm postavlja novo strategijo  |  "Coop Swiss" podpira organsko  |  Pridružite se nam na marčevskem največjem dogodku za hotelirje v Srbiji!  |  Waitrose predstavlja linijo Good Health  |  Biedronka z linijo goBIO  |  Rekordni poslovni rezultati za Henkel  |  Slavonski kulen iz CM bo postal kulen z dežele  |  Mastercard: "Kupci pripravljeni na plačevanje z nosljivimi napravami"  |  Natisnjena 62. številka revije InStore že na poti k naslovnikom  |  Zadruge v odkup preostale dobre četrtine Mlekarne Celeia  |  Plenković napovedal položaj Agrokorjevega (namestnika) pooblaščenca za naslednji teden  |  Od srede nova dm prodajalna v Ajdovščini  |  Vinagov kompleks še vedno ni našel kupca  |  Počivalšek za Bloomberg: "Za Mercator je več zanimanja"  |  V Dublinu včeraj in danes okrogla miza o trgovini v prihodnosti  |  Marca prihaja trgovina Sweet Tooth za ljubitelje sladkarij  |  Walmart z manjšim dobičkom, a višjimi (minimalnimi) plačami   |  DIA s prodajo v višini desetih milijard evrov  |  Majid Al Futtaim odpira še sto objektov pod franšizo Carrefour  |   ||
   

Tri zgodbe o zaupanju

15.04.2016
Konec marca je Milan Petrović, predsednik Srbskega združenja menedžerjev (SAM), predstavil zelo zanimivo predavanje mladim menedžerjem (SAMPLE) v okviru programa, v katerem starejši posamezniki oz. "seniorji” prenašajo svoje izkušnje iz svoje bogate profesionalne biografije. Tako je Petrović govoril o nevsakdanjih podrobnostih, ki pa so zelo pomembne za posel in življenje, nanašajo pa se na zaupanje. 
 
Piše: Radojka Nikolić, glavna urednica revij Biznis in Ekonometar
 
PRVA ZGODBA. Ko je Petrović pred leti delal v Švici kot mednarodni direktor podjetja Zepter, so izdelali projekt novega stroja za kavo, v katerega sta bila vključena nemški proizvajalec in švicarski naročnik. Ker se je delo z izdelavo stroja zavleklo in je prišlo do občutnejših razlik na relaciji evro - švicarski frank, zaradi česar je proizvajalec izgubil okrog milijon evrov pri tečajnih razlikah, je pri zaključnih pogovorih oškodovana stranka kupcu to tudi omenila: "Vse je bilo OK, a veste, mi smo zaradi okrepljenega franka izgubili milijon evrov. A ker je dogovor dogovor, bomo nastale stroške pač poravnali.” "Ne, ne, nikakor,” je odgovoril kupec stroja. "Mi bomo pokrili te stroške, ker ne želimo nezadovoljnega dobavitelja.” Ob tem je Petrović, ki je bil priča dogovoru, to potezo poimenoval z "zaupanjem za milijon evrov”.
 
DRUGA ZGODBA. Pomen zaupanja je poudaril tudi slavni ekonomist in nobelovec, dr. Joseph Stiglitz, ki je v Beogradu bival osem let, in sicer do decembra leta 2008. Takrat, a tudi kasneje, mi je v intervjuju dejal, da je v svojih avtorskih tekstih velikokrat pisal o tem, da je "sedanja finančna kriza posledica katastrofalnega zloma zaupanja.” Banke so kar med seboj sklepale velike pogodbe v zvezi z odobravanjem posojil. V tisti igri so bili tako zmagovalci kot poraženci. "Finančni trgi temeljijo na zaupanju, ki pa je bilo zamajano,” je tedaj dejal Stiglitz.
 
Očitno je, da vera v zaupanje nikoli ne izgubi na pomenu. Petrović, ki je bil priča podobnemu dogovoru, je potezo poimenoval z "zaupanjem za milijon evrov”.
 
TRETJA ZGODBA. Še ena zelo pomembna zgodba o zaupanju se je zgodila leta 1994 v času hiperinflacije v tedanji Jugoslaviji, ki je mesečno dosegla tudi po 314 milijonov odstotkov! Tedaj sem se pogovarjala z dr. Dragoslavom Avramovićem, ki je ustvaril program za zaustavljanje hiperinflacije in začetek gospodarske rasti. Ko sem ga nekoč vprašala, kaj pričakuje od začetka poslanstva novega dinarja, ki se ga je domislil, je dejal, da gre pri vsem skupaj pravzaprav za zaupanje. "Če bodo ljudje verjeli v novi dinar, bo ta obstal,” je dejal "superdedek”, ki je iskreno verjel v valuto, ki ji je tedaj vrnil življenje. Očitno je, da vera v zaupanje nikoli ne izgubi na pomenu. To velja še dandanes, posebej v času volitev, ko obljubljajo veliko investicij, še več delovnih mest, povečevanje plač in pokojnin, boljše življenje. Od leta 2000 imamo v Srbiji že šeste parlamentarne volitve in verjetno državljani o zaupanju vedo že veliko. Če ne, bomo vsi skupaj še naprej plačevali visoko ceno, po kateri predstavlja zaupanje milijon evrov. Pravo malenkost ...  

 
 
 
 
back to top