IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Torek, 25.09.2018 || Prenovljeni Center Vič potrošniško izkušnjo dviguje na novo raven  |  Malce nižje cene goriv   |  Rekordnih 170 vrst piva na jesenskem Pivo & Burger Festu  |  Plasta lastništvo v Tovarni olja Gea povečala na 92 odstotkov  |  Akcija:"Imam svojo vrečko!"  |  Še 1 dan za zgodnje prijave na 4. FMCG Summit revije InStore, ki bo v Zagrebu 25.oktobra   |  Tesco odprl prvi trgovini Jack's  |  Izdelki za daljši občutek sitosti debitirali v trgovinah Morrisons  |  Jelena Jazić nova direktorica agencije McCann Beograd  |  Delhaize začel z novim formatom trgovine s ponudbo sveže hrane   |  6.5% povečanje prodaje organske hrane in pijače  |  Lidl postavil zbiralne košare za živali v stiski  |  Lepši časi za proizvajalce rezancev  |  Gorenje predstavilo nove pralne in sušilne stroje WaveActive  |  Direktor Beiersdorfa bo v kratkem postal Belgijec De Loecker  |  Eurospin po Italiji in Sloveniji kmalu tudi na Hrvaškem   |  Brantuša:"Spar prihaja v Srbijo!"  |  Vitaminka na sejmu Worldfood Moscow 2018  |  Uspešen 3. dobrodelni Skazin tek Otrok otroku  |  Zavrnili prehransko in okoljsko pobudo  |   ||
   

Tri zgodbe o zaupanju

15.04.2016
Konec marca je Milan Petrović, predsednik Srbskega združenja menedžerjev (SAM), predstavil zelo zanimivo predavanje mladim menedžerjem (SAMPLE) v okviru programa, v katerem starejši posamezniki oz. "seniorji” prenašajo svoje izkušnje iz svoje bogate profesionalne biografije. Tako je Petrović govoril o nevsakdanjih podrobnostih, ki pa so zelo pomembne za posel in življenje, nanašajo pa se na zaupanje. 
 
Piše: Radojka Nikolić, glavna urednica revij Biznis in Ekonometar
 
PRVA ZGODBA. Ko je Petrović pred leti delal v Švici kot mednarodni direktor podjetja Zepter, so izdelali projekt novega stroja za kavo, v katerega sta bila vključena nemški proizvajalec in švicarski naročnik. Ker se je delo z izdelavo stroja zavleklo in je prišlo do občutnejših razlik na relaciji evro - švicarski frank, zaradi česar je proizvajalec izgubil okrog milijon evrov pri tečajnih razlikah, je pri zaključnih pogovorih oškodovana stranka kupcu to tudi omenila: "Vse je bilo OK, a veste, mi smo zaradi okrepljenega franka izgubili milijon evrov. A ker je dogovor dogovor, bomo nastale stroške pač poravnali.” "Ne, ne, nikakor,” je odgovoril kupec stroja. "Mi bomo pokrili te stroške, ker ne želimo nezadovoljnega dobavitelja.” Ob tem je Petrović, ki je bil priča dogovoru, to potezo poimenoval z "zaupanjem za milijon evrov”.
 
DRUGA ZGODBA. Pomen zaupanja je poudaril tudi slavni ekonomist in nobelovec, dr. Joseph Stiglitz, ki je v Beogradu bival osem let, in sicer do decembra leta 2008. Takrat, a tudi kasneje, mi je v intervjuju dejal, da je v svojih avtorskih tekstih velikokrat pisal o tem, da je "sedanja finančna kriza posledica katastrofalnega zloma zaupanja.” Banke so kar med seboj sklepale velike pogodbe v zvezi z odobravanjem posojil. V tisti igri so bili tako zmagovalci kot poraženci. "Finančni trgi temeljijo na zaupanju, ki pa je bilo zamajano,” je tedaj dejal Stiglitz.
 
Očitno je, da vera v zaupanje nikoli ne izgubi na pomenu. Petrović, ki je bil priča podobnemu dogovoru, je potezo poimenoval z "zaupanjem za milijon evrov”.
 
TRETJA ZGODBA. Še ena zelo pomembna zgodba o zaupanju se je zgodila leta 1994 v času hiperinflacije v tedanji Jugoslaviji, ki je mesečno dosegla tudi po 314 milijonov odstotkov! Tedaj sem se pogovarjala z dr. Dragoslavom Avramovićem, ki je ustvaril program za zaustavljanje hiperinflacije in začetek gospodarske rasti. Ko sem ga nekoč vprašala, kaj pričakuje od začetka poslanstva novega dinarja, ki se ga je domislil, je dejal, da gre pri vsem skupaj pravzaprav za zaupanje. "Če bodo ljudje verjeli v novi dinar, bo ta obstal,” je dejal "superdedek”, ki je iskreno verjel v valuto, ki ji je tedaj vrnil življenje. Očitno je, da vera v zaupanje nikoli ne izgubi na pomenu. To velja še dandanes, posebej v času volitev, ko obljubljajo veliko investicij, še več delovnih mest, povečevanje plač in pokojnin, boljše življenje. Od leta 2000 imamo v Srbiji že šeste parlamentarne volitve in verjetno državljani o zaupanju vedo že veliko. Če ne, bomo vsi skupaj še naprej plačevali visoko ceno, po kateri predstavlja zaupanje milijon evrov. Pravo malenkost ...  

 
 
 
 
back to top