IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Ponedeljek, 10.12.2018 || NA KRATKO: Veliki svetovni trgovci...  |  Podjetnik leta Peter Pišek direktor podjetja Pišek & HSF Logistics   |  Edeka: "Lastne blagovne znamke pred A znamkami!“  |  Domače vpliva na izbiro pri spletnem nakupovanju  |  Pohorska kavarna kot prvi gostinski lokal znotraj (največje) Lidlove trgovine  |  Plodine se zanimajo za prevzem Konzuma  |  Predsednik upravnega odbora Coca-Cole postaja James Quincey  |  Zlatna džezva odslej tudi v trgovinah E.Leclerc  |  Euromonitor: "Domači izdelki pridobivajo na račun tujih"  |  Despar predstavil nove izdelke iz kategorije Free From  |  Diskonter Netto ponudili možnost plačila s PayPal-om  |  Sabina Gostinčar: "Mercator prek spleta ponuja že več kot 20.000 vrst izdelkov"  |  Odprt prenovljen Tommy v Solinu  |  Barcaffé na mednarodnem tekmovanju osvojil dve zlati medalji  |  Lidl v mariborskem Melju odprl trgovino št. 54  |  Lidl danes odpira trgovino št. 54 v Melju, št. 55 pa 13.decembra v Ilirski Bistrici  |  Med prispelimi ponudbami za Vinag tudi ena iz tujine  |  ZANIMIVOST: Danes Coca-Cola tovornjak z božičkom v BTC (VIDEO)  |  Rubinov Vinjak praznoval 60. rojstni dan  |  FDS ime spremenil v Badeco Adria  |   ||
   

Tri zgodbe o zaupanju

15.04.2016
Konec marca je Milan Petrović, predsednik Srbskega združenja menedžerjev (SAM), predstavil zelo zanimivo predavanje mladim menedžerjem (SAMPLE) v okviru programa, v katerem starejši posamezniki oz. "seniorji” prenašajo svoje izkušnje iz svoje bogate profesionalne biografije. Tako je Petrović govoril o nevsakdanjih podrobnostih, ki pa so zelo pomembne za posel in življenje, nanašajo pa se na zaupanje. 
 
Piše: Radojka Nikolić, glavna urednica revij Biznis in Ekonometar
 
PRVA ZGODBA. Ko je Petrović pred leti delal v Švici kot mednarodni direktor podjetja Zepter, so izdelali projekt novega stroja za kavo, v katerega sta bila vključena nemški proizvajalec in švicarski naročnik. Ker se je delo z izdelavo stroja zavleklo in je prišlo do občutnejših razlik na relaciji evro - švicarski frank, zaradi česar je proizvajalec izgubil okrog milijon evrov pri tečajnih razlikah, je pri zaključnih pogovorih oškodovana stranka kupcu to tudi omenila: "Vse je bilo OK, a veste, mi smo zaradi okrepljenega franka izgubili milijon evrov. A ker je dogovor dogovor, bomo nastale stroške pač poravnali.” "Ne, ne, nikakor,” je odgovoril kupec stroja. "Mi bomo pokrili te stroške, ker ne želimo nezadovoljnega dobavitelja.” Ob tem je Petrović, ki je bil priča dogovoru, to potezo poimenoval z "zaupanjem za milijon evrov”.
 
DRUGA ZGODBA. Pomen zaupanja je poudaril tudi slavni ekonomist in nobelovec, dr. Joseph Stiglitz, ki je v Beogradu bival osem let, in sicer do decembra leta 2008. Takrat, a tudi kasneje, mi je v intervjuju dejal, da je v svojih avtorskih tekstih velikokrat pisal o tem, da je "sedanja finančna kriza posledica katastrofalnega zloma zaupanja.” Banke so kar med seboj sklepale velike pogodbe v zvezi z odobravanjem posojil. V tisti igri so bili tako zmagovalci kot poraženci. "Finančni trgi temeljijo na zaupanju, ki pa je bilo zamajano,” je tedaj dejal Stiglitz.
 
Očitno je, da vera v zaupanje nikoli ne izgubi na pomenu. Petrović, ki je bil priča podobnemu dogovoru, je potezo poimenoval z "zaupanjem za milijon evrov”.
 
TRETJA ZGODBA. Še ena zelo pomembna zgodba o zaupanju se je zgodila leta 1994 v času hiperinflacije v tedanji Jugoslaviji, ki je mesečno dosegla tudi po 314 milijonov odstotkov! Tedaj sem se pogovarjala z dr. Dragoslavom Avramovićem, ki je ustvaril program za zaustavljanje hiperinflacije in začetek gospodarske rasti. Ko sem ga nekoč vprašala, kaj pričakuje od začetka poslanstva novega dinarja, ki se ga je domislil, je dejal, da gre pri vsem skupaj pravzaprav za zaupanje. "Če bodo ljudje verjeli v novi dinar, bo ta obstal,” je dejal "superdedek”, ki je iskreno verjel v valuto, ki ji je tedaj vrnil življenje. Očitno je, da vera v zaupanje nikoli ne izgubi na pomenu. To velja še dandanes, posebej v času volitev, ko obljubljajo veliko investicij, še več delovnih mest, povečevanje plač in pokojnin, boljše življenje. Od leta 2000 imamo v Srbiji že šeste parlamentarne volitve in verjetno državljani o zaupanju vedo že veliko. Če ne, bomo vsi skupaj še naprej plačevali visoko ceno, po kateri predstavlja zaupanje milijon evrov. Pravo malenkost ...  

 
 
 
 
back to top