IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Sreda, 20.09.2017 || Nove nagrade za Plantaže na Austrian Wine Challenge 2017  |   3. FMCG Summit Zagreb - prijavite se po "first minute" ceni!  |  Gorenju Licensing nagrada za inovacijo 2017  |  Caviar Biosistem letos začenja gradnjo obrata za predelavo rib  |  Pestra zasedba na koprskem festivalu Sladka Istra  |  Festival kranjskih klobas in polke v Ohiu obiskalo 1200 ljudi  |  Nagrada za jabolčne sokove Grčin na ocenjevanju v Londonu  |  Hitra rast podjetja Delta Agrar  |  Agrokor zahteva priznanje izredne uprave v Črni gori  |  Afriški trgovec ponuja plačilo s kripto valuto (VIDEO)  |  V Podgorici odprli Logistični center Voli  |  BAT z novim obratom vrednim več kot tri milijone evrov  |  Red bull tek na velikanko Luki Kovačiču  |  Podjetje Spar Slovenija pomagalo očistiti reko Muro  |  V jesen z retro Jeruzalemčanom  |  Nestlé se zavezuje k zmanjšanju vsebnosti sladkorja  |  Podnebne spremembe ogrožajo proizvajalce kave  |  Neenotnost glede obdavčitve internetnih velikanov  |  Spletna trgovina Mimovrste upihnila 15. svečko  |  Obeta se odličen letnik grozdja  |   ||
   

Tri zgodbe o zaupanju

15.04.2016
Konec marca je Milan Petrović, predsednik Srbskega združenja menedžerjev (SAM), predstavil zelo zanimivo predavanje mladim menedžerjem (SAMPLE) v okviru programa, v katerem starejši posamezniki oz. "seniorji” prenašajo svoje izkušnje iz svoje bogate profesionalne biografije. Tako je Petrović govoril o nevsakdanjih podrobnostih, ki pa so zelo pomembne za posel in življenje, nanašajo pa se na zaupanje. 
 
Piše: Radojka Nikolić, glavna urednica revij Biznis in Ekonometar
 
PRVA ZGODBA. Ko je Petrović pred leti delal v Švici kot mednarodni direktor podjetja Zepter, so izdelali projekt novega stroja za kavo, v katerega sta bila vključena nemški proizvajalec in švicarski naročnik. Ker se je delo z izdelavo stroja zavleklo in je prišlo do občutnejših razlik na relaciji evro - švicarski frank, zaradi česar je proizvajalec izgubil okrog milijon evrov pri tečajnih razlikah, je pri zaključnih pogovorih oškodovana stranka kupcu to tudi omenila: "Vse je bilo OK, a veste, mi smo zaradi okrepljenega franka izgubili milijon evrov. A ker je dogovor dogovor, bomo nastale stroške pač poravnali.” "Ne, ne, nikakor,” je odgovoril kupec stroja. "Mi bomo pokrili te stroške, ker ne želimo nezadovoljnega dobavitelja.” Ob tem je Petrović, ki je bil priča dogovoru, to potezo poimenoval z "zaupanjem za milijon evrov”.
 
DRUGA ZGODBA. Pomen zaupanja je poudaril tudi slavni ekonomist in nobelovec, dr. Joseph Stiglitz, ki je v Beogradu bival osem let, in sicer do decembra leta 2008. Takrat, a tudi kasneje, mi je v intervjuju dejal, da je v svojih avtorskih tekstih velikokrat pisal o tem, da je "sedanja finančna kriza posledica katastrofalnega zloma zaupanja.” Banke so kar med seboj sklepale velike pogodbe v zvezi z odobravanjem posojil. V tisti igri so bili tako zmagovalci kot poraženci. "Finančni trgi temeljijo na zaupanju, ki pa je bilo zamajano,” je tedaj dejal Stiglitz.
 
Očitno je, da vera v zaupanje nikoli ne izgubi na pomenu. Petrović, ki je bil priča podobnemu dogovoru, je potezo poimenoval z "zaupanjem za milijon evrov”.
 
TRETJA ZGODBA. Še ena zelo pomembna zgodba o zaupanju se je zgodila leta 1994 v času hiperinflacije v tedanji Jugoslaviji, ki je mesečno dosegla tudi po 314 milijonov odstotkov! Tedaj sem se pogovarjala z dr. Dragoslavom Avramovićem, ki je ustvaril program za zaustavljanje hiperinflacije in začetek gospodarske rasti. Ko sem ga nekoč vprašala, kaj pričakuje od začetka poslanstva novega dinarja, ki se ga je domislil, je dejal, da gre pri vsem skupaj pravzaprav za zaupanje. "Če bodo ljudje verjeli v novi dinar, bo ta obstal,” je dejal "superdedek”, ki je iskreno verjel v valuto, ki ji je tedaj vrnil življenje. Očitno je, da vera v zaupanje nikoli ne izgubi na pomenu. To velja še dandanes, posebej v času volitev, ko obljubljajo veliko investicij, še več delovnih mest, povečevanje plač in pokojnin, boljše življenje. Od leta 2000 imamo v Srbiji že šeste parlamentarne volitve in verjetno državljani o zaupanju vedo že veliko. Če ne, bomo vsi skupaj še naprej plačevali visoko ceno, po kateri predstavlja zaupanje milijon evrov. Pravo malenkost ...  

 
 
 
 
back to top