IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Petek, 24.03.2017 || Peta sezona gurmanskih dogodivščin z Odprto kuhno   |  Dobre letošnje napovedi prodaje na drobno  |  ZANIMIVOST: Albert Heijn z You Tube kanalom  |  Europark odslej ponuja tudi trgovino iStyle  |  V štajersko prestolnico prihaja nova dm prodajalna  |  Nagradna igra Lidl Slovenije ob 10. obletnici delovanja   |  Nova velika nagrada za Sparovo akcijo “Štartaj Slovenija”   |   Lidl tudi v Pirotu  |   Prihaja polna noč popustov v Cityparku  |  Amazon prevzel največjega spletnega trgovca na Bližnjem vzhodu  |  Znane so najboljše restavracije po izboru Diners Cluba  |  Voda je tekoče zlato  |  Nova linija za stekleničenje Prolom vode  |  Mercadona povečala prednost pred ostalimi trgovci  |  Nestea se vrača pod okrilje Nestléa  |  Aldi kmalu začenja s poslovanjem v Italiji  |  Prenovljeni Tuš supermarket Ptuj odprl svoja vrata  |  AS Group kupil del lastnine Agrokomerca  |  GEFCO in HELLA podaljšala sodelovanje za 3 leta  |  Podjetje Halcom uspešno že 25 let  |   ||
   

Slovenski pridih sredi Trsta

24.03.2014
V samem središču pristanišča, ki je bilo dolga leta slovensko, je pred tremi leti svoja vrata odprla prodajalna Prunk Carni, ki kupcem ponuja izključno meso slovenskega porekla. Trgovino in lokal s hitro prehrano v stranski ulici poleg vodi mladi Andrej Prunk. 
 
Sredi mestnega vrveža, kjer se prepletajo žvenket gostinskih lokalov, hrumenje tržaškega prometa in zvok galebov, smo se pred trgovino srečali s komaj 29-letnim lastnikom, ki posle v Italiji vodi sam, saj je oče Marko Prunk zadolžen za dejavnosti v matični državi. Andrej se vrne na začetke: "Dvajsetega aprila bo minilo točno tri leta, odkar smo se odločili posel razširiti v Trst. Prej sem deloval v našem družinskem podjetju v Postojni, kjer sem bil direktor, kapacitete so bile velike in zato smo se odločili za širitev dejavnosti. Ker smo imeli mesnico na meji z Italijo in večino strank čez mejo, smo poznali njihove navade in predvidevali, da se bo tudi na njihovem koncu 'prijela'. Stranke v Trstu so nas poznale že od prej, zato se je poteza kmalu pokazala kot pravilna odločitev.
 
Mesarija Prunk je zelo razvejano podjetje, sestavljeno iz treh vej – prvo je matično družinsko podjetje Mesarija Prunk Lokev, čigar delovanje sega v daljno leto 1928, in Andrej je že tretja generacija, ki je prevzela operacije. V idilični kraški vasi je mesarija (predelava mesnih izdelkov), gostilna, kjer dela Andrejeva sestra Jana, in še dve mesnici.
 
Drugi oddelek sestavlja izpostava s klavnico v Postojni, kjer so pred petimi leti Prunki odkupili tamkajšnje mesnine. Hčerinsko podjetje Postojnske mesnine ima po Sloveniji še 10 mesnic, tretji in nam najbolj zanimiv ud družbe Prunk pa je podjetje Prunk Carni S.R.L., ki ima v Trstu štiri trgovine, v katerih je poudarek na prodaji slovenskega mesa.
 
Da je podjetje Prunk na Primorskem skoraj sinonim za meso, imata glavne zasluge Andrejeva starša. Mati izvira iz Lokev, kjer je imela njena družina mesarijo, oče Marko pa se je tja priženil kot sin nekoga, ki je imel prav tako mesnico tik ob meji. Ker je mladenič velik ljubitelj košarke in tudi nekdanji igralec, se je pred dvema letoma po propadu Kraškega Zidarja odločil sponzorirati klub v Sežani.
 
"Hotel sem preprečiti, da bi 200 otrok ostalo brez možnosti za prakticiranje svojega konjička, zato sem se na tak način odločil nekaj vrniti okolju,” pove Andrej in nato razkrije vloge: "Oče Marko je zadolžen za operacije v Lokvi in Postojni, jaz pa nadziram Trst in celoten italijanski trg ter košarko. Ker pri nas doma v Škofljah pri Divači nismo imeli italijanske televizije, sem se šele zdaj bolje naučil jezika in recimo, da ga trenutno obvladam 80 %, še posebej pri denarju sem specialist.” Meso, ki je "core business” podjetja, Prunki odkupujejo od dobro znanih kmetov iz območij Cerknice, Vrhnike, Logatca, Ajdovščine, Ilirska Bistrice.
 
Osebna izkaznica trgovine Prunk Carni:

Število zaposlenih: 12
Prodajna površina: 200 kvadratnih metrov
Število artiklov: približno 3000
Najbolje prodajan izdelek: čevapčiči
Povprečen dnevni obisk: 2000 ljudi
 
Delavci v trgovini Prunk Carni v centru Trsta so večinoma Italijani, ki do šefa kljub njegovi mladosti gojijo neizmerno spoštovanje, skoraj strahospoštovanje, vodilni kader je slovenski. "Trgovina v centru je logično naša najboljša v Trstu. Na dan se v njo zlije do 2000 ljudi. Povprečno izdamo po 1000 računov, ker pa kupci večinoma ne pridejo sami, lahko sami seštejete, koliko obiskovalcev imamo. Ljudje nas obiščejo praviloma zaradi mesa. 70 % prodanega blaga je meso, preostalo pa bolj ali manj slovenski izdelki, ki v ponudbi trgovine zavzemajo 90 %,” pravi Andrej in nam potem kot iz topa 'izstreli', kaj Tržačanom najbolj tekne: "Čevapčiči! Imamo tri do štiri tipe. Eni so navadni mešani, drugi so svinjski iz Srbije, imamo še goveje, poleti pa se založimo tudi z žrebičkovimi. Prodamo tudi veliko izdelkov iz območja bivše Jugoslavije, prodajni hit so denimo grand kafa, vegeta, ajvar. Ali ste vedeli, da v Trstu obstaja predel Sv. Jakob, kjer živi kar 22.000 Srbov?
 
Ob koncu nam Andrej zaupa še kratkoročne cilje, ki so povezani s širitvijo v Italiji: "Počasi in s pametjo, treba je paziti na investicije, ampak vsekakor se bomo razširili v Italiji. Naš domet je do Benetk, do koder seže naše meso. Tja že sedaj pošiljamo cele tovornjake slovenskega mesa, ki je namenjen maloprodaji.”

 
 
 
 
back to top