IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Petek, 17.11.2017 || Lidlov poslovni hackathon bo jutri  |  AB InBev ustoličil novega direktorja za Severno Ameriko  |  Za SEMPL št.19 kar 89 tekmovalnih prijav   |  Zajtrk za več kot 260.000 otrok po vrtcih in šolah  |  Vabilo na četrto FMCG konferenco revije InStore v Beograd 23. novembra  |  Sodišče zavrnilo veljavnost lex Agrokor v Sloveniji  |  Atlantic Grupa je v ZDA začela s proizvodnjo paštete Argeta  |  20. Slovenski festival vin odpira vrata   |  Zmagovalec natečaja Lidlov mladi vinar je Jernej Žorž z vinom zelen  |  Mlečno-predelovalni sektor predstavil zaveze odgovornosti  |  Colruyt uvaja novosti prek spleta  |  Sainsbury's prvi uvedel tehnologijo izolacije hladnega zraka  |  Nemška Gea prevzema pomurski Vipoll  |  Prenovljena Idea "Beograđanka"  |  Heineken Hrvaška v Karlovcu odprl zeleno skladišče  |  Lepotna blagovna znamka The Body Shop v Sloveniji  |  E. Leclerc ostaja v vodstvu, Carrefour zmanjšal zaostanek  |  MAC Cosmetics v sredo odprl prvo trgovino   |   Židan: "Danes smo vsi skupaj ena družina!"  |  Lidlov mladi vinar Jernej Žorž iz Vipavske doline  |   ||
   

Siromak je siromaku brat

16.10.2015
 Piše: Kenan Uštović, strokovni koordinator za razvoj prodaje, G-Petrol, d. o. o., Sarajevo (NIS Gazrpom Neft)*
 
Spomnimo se reklame, v kateri Branko Đurić v vlogi smešnega Ogulina Čulibrka – Ogla s kavo zasuje prelepo manekenko Naido Kundurović, da bi s tem eksperimentom pokazal učinkovitost Ditinega pralnega praška Arix in mora to kasneje ponoviti v svoji pisarni, saj je za prisotne priče slačenje lepotice prevelik šok in je treba to opraviti na samem. Zdaj smo priče še nekem drugem oglasu tega podjetja, za katerega in za katerega vedo in jo spremljamo vsi.
 
Novica o ponovnem zagonu podjetja Dita, tuzelskega giganta, namreč ni odjeknila samo pri nas, ampak širše. Z načinom, ki se ga lahko domislijo samo Bosanci in Hercegovci. Z modelom ponovnega zagona, v katerem so vsi vse in vsi vse tudi (lahko) delajo. Sami proti vsem in sami z vsemi! Možje dežurajo ponoči, ženske podnevi, trma in upornost pa sta vodilo in zadostna kvaliteta ter garancija za ponovni začetek. Zgodovinski.
 
Če kdo še ne ve, so delavci Dite sami obnovili proizvodnjo v svoji nekdanji tovarni! S sentimentalnostjo na visoki ravni. Bojim se samo, da bo v vodo padla celotna teorija marketinga, če jim resnično uspe. Famoznih 4P-jev marketinga bi lahko v tem primeru zamenjali s kratico PESE (patriotizem, empatija, sočutje in etnocentrizem). Kvaliteta in cena postajata manj pomembna, pomembneje je pomagati ljudem. Seveda, a do kdaj? 
 
"Ho-ruk” model Dite je ekonomistom neznan. A ne zaradi tega, ker bi bili neumni, kar je treba še posebej poudariti, da se ob tem ne bi prehitro naslajali nekateri inženirji, ampak zaradi tega, ker kaj takega ni uspelo še nikoli in nikomur. Tudi sedaj, ko pišem tale članek, nekaj mesecev po zagonu Dite, se zgodba ne razpleta naprej, ampak o tem sploh ni več novic. Vsakega čudeža je hitro konec in tako je bilo očitno tudi s tem. Kaj je ostalo? Pokazatelj tekoče likvidnosti, ki kaže 0,14 oziroma pospešene v višini 0,12.
 
Ostajajo (jim) tudi tekoče obveznosti, ki so za 20 milijonov KM večje od tekočih sredstev. Ostaja kapital 0 KM in nepokrite izgube v večmilijonskih številkah. Tu so še blokirani računi in milijoni dolga. Če bi se ta zgodba dogajala nekje v Švici, bi imela mogoče še lahko pravljično srečen zaključek, a pri nas, kjer sta upokojenski kruh in ljudska kuhinja nekaj vsakodnevnega in normalnega, je uspešen razplet te bajke zelo vprašljiv.
 
Je pa vedno treba imeti neko vizijo, a v tem primeru morajo ljudje dojeti, da vizija Dite ni nujno vrnitev tovarne na pota stare slave, ampak iskanje strateškega partnerja. To je po mojem edini možen model okrevanja in treba je razmišljati v tej smeri. Gre za enostavno ekonomsko računico, je pa vseeno lepo videti naš narod, da je enoten vsaj v nečem, pa četudi je to nemogoč model razvoja. 
 
Lepo je ugotoviti, da so med nami še vedno patrioti, ki se ne strinjajo, da je vse, kar je tuje, mnogo kakovostnejše od domačega. Lepo je opazovati tudi upanje v očeh in imeti občutek pripadnosti resničnim vrednostim. Delavcem in upravi želim vso srečo in pamet, da bi čim prej našli strateškega partnerja. 



 
 
 
 
back to top