IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Ponedeljek, 24.09.2018 || Še dva dneva za zgodnje prijave na 4. FMCG Summit revije InStore, ki bo v Zagrebu 25.oktobra   |  Vitaminka na sejmu Worldfood Moscow 2018  |  Uspešen 3. dobrodelni Skazin tek Otrok otroku  |  Zavrnili prehransko in okoljsko pobudo  |  V ZDA promocija slovenske kulinarike  |  Barcaffè v Rovinju predstavil prvo turško kavo v kapsuli  |   Lovorika Naj Fala kruh 2018 štirim tekmovalcem  |  Edeka ima laserske etikete  |  Imlek za 96 farm zagotovil 1,1 milijona evrov  |  ZDA uvajajo 10-odstotne carine na uvoz kitajskega blaga  |  V ljubljanskih Mostah BTC obnavlja staro letališče z novimi vsebinami  |  Izdelki za daljšo sitost debitirali v trgovinah Morrisons  |  V Šavniku kmalu nova trgovina Voli  |  Potrošniki septembra bolj pesimistični   |  Fama Vipava tudi letos z visoko rastjo  |  Peta beograjska FMCG konferenca revije InStore bo 22. novembra  |  Nov Tommy supermarket v Metkoviću  |  TZS na Brdu 17. oktobra organizira 12. Strateško konferenco o trgovini   |  ZANIMIVOST: Jumbo odprl trgovino "pop-up" v čast Verstappnu  |  Peruško: "Posebej sem ponosen na Konzum!"  |   ||
   

Prvi zasebna trgovina v Sloveniji

31.05.2016
V 45. številki revije nam je (končno) uspelo naleteti na človeka, ki je pionir zasebnih živilskih trgovcev v Sloveniji. S trgovinami M-Orel je prisoten na štirih različnih lokacijah, skladišče pa imajo v Sinji Gorici. V veliko pomoč so mu otroci, ki počasi prevzemajo vajeti v svoje roke.
 
Obstajajo velike trgovinske verige in obstajajo privatniki. Jelko Orel, upokojeni trgovec, de facto pa direktor podjetja Orel d. o. o., je ravno nekaj vmes, saj posluje preko štirih trgovin ter še ene diskontne v sklopu veleprodajnega skladišča.
 
"Lani februarja je bilo 30 let, odkar je začela delovati naša prva zasebna trgovina na Zaplani. Bila je prva takšna v Sloveniji, nekaj dni za menoj je začel tudi nekdo na Štajerskem. Prej sem delal v kmetijski zadrugi. Podjetje sem poimenoval po svojem priimku Orel s. p., nato pa pet let kasneje družbo organiziral v d. o. o.,” začne Jelko in nadaljuje z mejnikom leta 2006, ko je podjetje preimenoval na M-Orel d. o. o.
 
Preimenovanje opiše z besedami: "Ta M ima različne obrazložitve. Zame pomeni 'Mladi Orel', ker so začeli zadeve delno voditi moji otroci, nekateri pa v tej črki vidijo kratico za Market Orel.” V podjetju je zaposlenih 22 ljudi, pred kratkim se je ekipi pridružila tudi najmlajša Marjetka, ki nam je kasneje razkazala tudi trgovino na Vrzdencu za podjetje M-Orel pa opravlja funkcijo prodaje po terenu in komunikacije.
 
"V času razvoja smo imeli zaposlenih 120 ljudi, kar 18 poslovalnic, torej bi se nas lahko jemalo kot srednje velikega trgovca. Združeni smo bili z Živili, ki jih je kasneje kupil Mercator. Takrat sem se odločil, da zmanjšamo število trgovin in gremo spet svojo pot. Za zmanjšanje števila trgovin sem se odločil tudi zato, da preveč ne obremenim svojih otrok. Obvladovati 120 ljudi je težko,” pove sogovornik in doda, da je podjetje nekaj let poslovalo celo brez maloprodaje.
 
Obstajal je le diskont in pa maloprodaja v sklopu njihovega skladišča na Vrhniki. Dobavljali so gostincem, potem pa se spet lotili klasične trgovine: "Ni bilo tekočega denarja, stranke so plačevale kakor se jim je zazdelo, bolj ne, kot ja. Prodajal smo tudi malim trgovcem, ampak jih je tako ali tako začelo zmanjkovati. Prišli smo do spoznanja, da moramo nujno imeti tudi vsaj par trgovin, ker bi se nam drugače začele kopičiti zaloge, pa tudi zato, da imamo tekoč, svež denar.
 
Sicer pa podjetje "žonglira” med maloprodajo in gostinstvom, kamor dobavljajo večino svojega blaga iz skladišča. To se zdaj nahaja v Sinji Gorici. "Maloprodaja je nujna zato, da vse skupaj kombiniramo. Primer: ostaneta dve steklenici olj, ki je nisem prodal gostincu, pa jo potem postavimo na police. Artikli, ki so del široke porabe, vsakič ostanejo, saj gostinec nikdar ne pobere vseh naših zalog. Glede pogojev je maloprodaja bolj hvaležna, ker je denar takoj v naših rokah, gostinci pa zavlačujejo. Sredstev kdaj tudi sploh ne vidimo,” se Jelko naveže na naslednjo temo ter poudari, da prav zato razmišlja o odprtju še kakšne prodajalne.
 
Z zadnjo so letos presenetili prebivalce na Vrzdencu. Trgovina meri 130 kvadratnih metrov in je bila odprta letos februarja, Jelko pa je zaposlil kar dve domačinki. Poleg slednje, ki smo jo tudi obiskali, imajo Orli trgovine še v Šentvidu nad Ljubljano (200 m²), Logatcu (160 m²), najmanjšo pa v Hotedrščici (90 m²).
 
Delovni čas je usklajen, izjema je le nova trgovina na Vrzdencu, kjer je lokalna skupnost kot pogoj za odprtje zahtevala, da naj bo objekt odprt tudi v nedeljo. "To je obred. Ljudje gredo v cerkev, potem pa v trgovino in bližnji lokal. Če je na periferiji slabše vreme, se nam to opazno pozna na prometu. Saj ljudje gredo od doma, ampak ne k nam, temveč v večje nakupovalne centre.” 
 
Pomoč ostarelim in onemoglim

Orel je predstavil tudi idejo o dostavi na dom, ki jo namerava morda v kratkem uresničiti: "Dostavljali bi iz našega skladišča, s čimer bi po eni plati povečali dobičkonosnost, po drugi pa bi bil to moj prispevek k družbeni odgovornosti, saj bi bile cene za kupce prijazne. Želim pomagati ljudem, ki jim pot do trgovine predstavlja veliko obremenitev.”

 
Kot človek z bogatimi izkušnjami v svetu trgovine, Jelko za konec opiše še slovenskega potrošnika: "Naj bo blago kitajsko, hrvaško ali pa slovensko – važno, da je poceni! Slovenija je od samostojnosti postala država z velikim družbenim razkorakom. Kar nekaj družin mora gledati na to, kako bodo prišli skozi mesec. Kar pa zadeva majhne trgovine, upam na rast. V Skandinaviji recimo nazaj v modo prihajajo staromodne trgovine na pult. Menim, da bo prišel čas, ko se bodo ljudje na blagajnah naveličali avtomatov in robotov. Potrebovali bodo družbo, pogovor in to, da jih nekdo vpraša 'kako ste kaj?'.”
 
No, in takrat bodo majhne, po mnenju mogočnega orla, trgovine spet zaživele. Ampak za to je potreben čas…

 
 
 
 
back to top