IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Sobota, 22.09.2018 || Peta beograjska FMCG konferenca revije InStore bo 22. novembra  |  Nov Tommy supermarket v Metkoviću  |  4. FMCG Summit revije InStore v Zagrebu bo 25.oktobra   |  TZS na Brdu 17. oktobra organizira 12. Strateško konferenco o trgovini   |  ZANIMIVOST: Jumbo odprl trgovino "pop-up" v čast Verstappnu  |  Peruško: "Posebej sem ponosen na Konzum!"  |  DDV za meso, sadje, zelenjavo in plenice se bi lahko znižal na 13 %  |  Amazon do leta 2021 načrtuje odprtje 3000 novih trgovin brez blagajn  |  Cene moke nezaustavljivo rastejo  |  Nove nagrade za Tikveš in Domaine Lepovo vina  |  Ministrica Aleksandra Pivec o pomenu vinarskega sektorja in stroki  |   Tudi v Tušu omejitev ponudbe jajc iz baterijske reje  |  Rekorden izvoz v Turčijo (kljub padcu vrednosti lire)  |  Od danes nov obrat za proizvodnjo svežih testenin v Mlinotestu  |  Gorenjeve nadzornike bo vodil Tang  |  Letos na Oktoberfestu pivo (zavoljo varnosti) nekoliko dražje  |  V soboto praznik kranjske klobase na Zbiljskem jezeru (VIDEO)  |  Rogljički 4U prejeli mednaroden certifikat  |  Mlinotest odprl največjo tovarno svežih testenin v širši regiji  |  Odprtje Spar centra Šiška (še zmeraj) predvideno za konec leta 2019  |   ||
   

Praznični december v trgovino vnaša kanček optimizma

02.12.2014
Trgovinska zbornica Slovenije z zaskrbljenostjo ugotavlja, da zadnji objavljeni podatki Statističnega urada RS (SURS) kažejo na nadaljevanje negativnih trendov v trgovinski dejavnosti v Sloveniji.
 
Prihodek od prodaje v trgovini na drobno je bil namreč oktobra letos ponovno nižji kot predhodni mesec. Padec prihodkov se nadaljuje tudi v primerjavi z lanskim letom. Ne glede na očitno nadaljevanje negativnih trendov poslovanja trgovine pa na zbornici praznični december pričakujemo nekoliko bolj optimistično, saj slednji tradicionalno velja za mesec obdarovanja in nakupov.
 
Najnovejši statistični podatki SURS kažejo, da stanje v trgovinski dejavnosti ostaja nezadovoljivo, saj se padec prihodkov iz poslovanja nadaljuje tako na mesečni kot tudi na letni ravni. Trgovina na drobno je oktobra letos ustvarila 1,9 % manj prihodkov kot v mesecu
septembru.
 
V primerjavi z lanskim oktobrom padec prihodkov znaša 0,1 %. Zaskrbljujoče je, da je padec v trgovini z živili med najvišjimi, 1,8 % v primerjavi z oktobrom 2013, kar več kot očitno kaže na nadaljevanje zaostrenih gospodarskih razmer, na spremenjene nakupovalne
navade potrošnikov in na precejšnje varčevanje Slovencev zaradi negotovih razmer.
 
V obdobju januar-oktober 2014 glede na enako obdobje leta 2013 so se realni prihodki v trgovini na drobno v Sloveniji povišali za 0,2%, na ravni EU-28 pa po zadnjih razpoložljivih podatkih v obdobju januar-september 2014 glede na enako obdobje predhodnega leta za 1,7%. V enakem obdobju so se realni prihodki v trgovini na drobno brez motornih goriv v Sloveniji znižali za 0,7%, na ravni EU-28 pa povišali za 1,9%. Glede na obdobje januar–oktober 2008 so se realni prihodki v Sloveniji v enakem obdobju 2014 znižali za 16,4%, na ravni EU-28 pa so se znižali za 0,9%.

Ne glede na ne ravno optimistične podatke poslovanja trgovinske dejavnosti na Trgovinski zbornici Slovenije z optimizmom pričakujejo praznični december, ki utegne poslovanje v trgovini, vsaj na mesečni ravni, popeljati v pozitivni trend.
 
"Zaradi močno spremenjenih nakupovalnih navad potrošnikov in še vedno zaostrenih gospodarskih razmer, v okviru katerih vlada napoveduje za nas nesprejemljive nove davčne obremenitve za gospodarstvo (trošarine na brezalkoholne pijače z dodanim sladkorjem in sladili, dražje študentsko delo, ki se bo posledično v obsegu zagotovo zmanjšalo…), je pričakovati, da bo decembrska prodaja slabša kot je bila pred obdobjem krize. Trgovci bodo po naši oceni zadovoljni že, če bo letošnja predpraznična prodaja na ravni lanskoletne," poudarja predsednica TZS Mariča Lah in dodaja, da je napovedovanje obsega prodaje v prednovoletnem času praktično nemogoče.

December sicer tradicionalno velja za mesec obdarovanja, posledično pa je zato tudi decembrska prodaja v trgovini večja kot v ostalih mesecih.



 
 
 
 
back to top