IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Torek, 25.07.2017 || Studio Moderna kupil poljsko "Mango Home Shopping TV"  |  Bo Aldi že do leta 2020 drugi največji trgovec v Evropi?  |  Naprednejša proizvodnja v "čipsarni" Chips Way   |  Nočno parkiranje ob neurju v Mercatorjevih pokritih parkiriščih   |  Ahold Delhaize bo preselil sedež v ZDA...  |  Pivovarna Tuzla z novo linijo za PET program  |  Ribogojnica Fonda leto po vstopu Italijanov ohranja svojo usmeritev  |  NIJZ poziva k sodelovanju v nacionalni prehranski raziskavi  |  Zelena luča za obdavčitev sladkih pijač  |  Icelandic Glacial vstopa na kitajski trg  |  PepsiCo v vodstveni strukturi objavil tri nova imena  |  Lani prodanega za 24 milijard evrov trgovskega blaga  |  Zvijezdini izdelki na policah južnokorejske Lotte  |  Pernod Ricard prodaja destilarno Glenallachie  |  Umaknili 4,5 ton pokvarjene hrane  |  Todorić: “Ne razprodajajte Agrokorja”  |  Mariborska tržnica bo dobila streho  |  Kitajska bo uvažala ameriški riž  |  Britanci močno zmanjšali porabo plastičnih vrečk  |  Na trgu nova blagovna znamka sadja in zelenjave Purissima  |   ||
   

"Potrošnik se bo discipliniral"

07.11.2013
V Ljubljani na Vojkovi cesti, blizu Gasilske brigade in stavbe Ministrstva za obrambo se v pritličju blokov nahaja trgovina Cekarček. Gre za eno izmed najstarejših zasebnih prodajaln pri nas, saj je svoja vrata odprla že leta 1991. 
 
 
 Človek bi pričakoval, da v trgovini, ki ima praktično čez cesto srednjo šolo (ŠC PET), kar mrgoli mladeži in da prodajalna praktično večino prometa ustvari od dijakov, ki se po živež ustavijo pred ali po pouku. Vendar temu ni tako. Dolgoletna prodajalka in lastnikova žena Bruna Milavec pravi, da ji največ denarja nosijo uslužbenci iz podjetij, ki imajo svoje sedeže v stavbi ali pa neposredni bližini: "Večina strank je iz okoliških firm, zaradi bližine fakultet  je na obisku tudi precej študentov ter seveda upokojencev, ki so zaradi nezmožnosti prevoza do večjih trgovskih središč prisiljeni obiskati najbližjo trgovino.”
 
Cekarček je med Ljubljančani zelo dobro poznana trgovina prav zaradi svojega dolgega staža. V več kot 20-tih letih delovanja so se zvrstili tako dobra kot slaba obdobja, ljudje pa naj bi se po mnenju sogovornice res vedno pogosteje vračali k tradicionalni trgovini: "Ah,to vsi govorijo, toda ritem življenja je bolj pisan na kožo večjim trgovskim centrom. No, nekaj drži; kriza bo naredila svoje, potrošnik se bo počasi discipliniral in kupil dejansko samo tisto, kar res potrebuje in to v najbližji možni trgovini. Saj veste - če si med 20-timi policami, te potem hitro premami. Za to, da smo se obdržali, se je bilo potrebno predvsem prilagajati, biti dobro založen. To pomeni, da na polici stranke ne sme pričakati le en artikel določene kategorije. Če je na primer kupec nekaj pozabil kupiti v Mercatorju ali Hoferju, to že na vratih pove in potem, ko želeno blago pri nas dobi, se bo najverjetneje vrnil.

Cekarček je nekaj časa deloval kot Tuševa franšiza, kakšnih pet let nazaj pa so se Bruna, mož Jakob in sin Andrej, ki je posle vzel kot direktor družbe, spet podali na lastno pot, ker 130 kvadratnih metrov prodajne površine ni odgovarjalo predpisanim meram drugega največjega slovenskega trgovca.
 
Prodajni objekt je bil za Tuš premajhen, saj kot tak ne bi mogel zagotavljati vse ponudbe. Vezi nikoli niso dokončno prekinili - omenjeno podjetje je še zmeraj njihov glavni dobavitelj, vzajemno sodelovanje traja že približno 15 let. "Če si majhen, se na enega grosista enostavno moraš nasloniti, sicer ne preživiš. Si recimo ne predstavljam, da grem k poljubnemu grosistu le po dva artikla. Prvo kot prvo se ti ne splača, drugo kot drugo pa te nihče ne jemlje resno,” doda Milavčeva in nam zaupa, da je v tem času živilsko trgovino nadstropje višje dopolnjevala Tuševa drogerija, vendar se jim tovrstno poslovanje ni obrestovalo, zato so se spet osredotočili le na živila.  
 
Ob koncu pogovora stopimo na zrak in tako kot v prejšnji številki, se tudi tukaj lastnica pritoži nad zapornico, ki je obisk ter s tem prodajo krepko oklestila: "Promet je seveda upadel in to ne za malo. Samo še to se nam manjka, da pred vhod v trgovino napeljejo mrežo,” nejevoljno konča Bruna.

 
 
 
 
back to top