IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Torek, 23.10.2018 || Še dva dneva do 4. FMCG Summit-a revije InStore v Zagrebu   |  Novi logistični center verige X5 v Petrozavodsku  |  In Your Pocket razglasil najboljše lokale s hrano v Ljubljani  |  Dogovor o zmanjšanem pakiranju sladkorja, soli, masti  |  Simončič je novi predsednik Sveta RS za kmetijstvo in podeželje  |  Praznik kave "TriestEspresso Expo" od 25. do 27.oktobra tudi z Barcaffejem  |  Kompetentni kadri za večjo konkurenčnost živilstva  |  Spremembe v vodstvu Coca Cole  |  Študentje s top inovacijo pod imenom "MOUSSE-HAVE" danes na sejmu Sial v Parizu  |  Svetovni dan jabolk - 21. oktober  |  Odprt nov Tommy hipermarket v Malinski  |  Ali prihajajo piščanci, ki jih hranijo z GSO?  |  Paloma kmalu v pomembno posodobitev proizvodnje  |  P&G ob rasti dobička in nespremenjenih prihodkih znižal napoved  |  V Konzumu razmišljajo o vstopu na makedonski trg  |  Ljubljanske mlekarne povečujejo izvoz  |  Novo poslovalnico Lidla v Hočah odpirajo v četrtek, nato še eno v Melju  |   Ljubljanske mlekarne pripravile akcijo za blagovno znamko Alpsko (VIDEO)  |  Ministrica s predstavniki živilsko-predelovalne industrije o stanju v panogi  |  Končal se je 25. Zlati boben v Portotožu  |   ||
   

Neozdravljivi zdravstveni sistem

18.09.2014
Piše:Kenan Uštović,, Ekspert koordinator za razvoj prodaje, G-Petrol d.o.o. Sarajevo (NIS Gazrpom Neft)
 
Stanje zdravstvenega sistema v Bosni in Hercegovini se da še najbolje opisati z naslednjo šalo: Mož pripelje bolno ženo k zdravniku. Po rutinskem pregledu doktor odpelje moža v svojo pisarno in mu previdno sporoči: "Situacija ni lahka, saj mora ostati kar nekaj časa v bolnišnici." In mož nato zaskrbljeno vpraša: "Doktor, recite mi vsaj, koliko?" In odgovor: "Vsaj 500 evrov!"
 
Naše bolnišnice so zadolžene do grla, državljani pa so zelo nezadovoljni z medicinskimi uslugami ter odnosom do bolnikov. Zdravniki stavkajo, pacienti trpijo. Zdravstveni aparat je predrag in preveč zapleten. Vsako leto na milijone mark poje administracija, saj je treba zaposlenim zagotoviti dohodke v 13 skladih zdravstvenega zavarovanja, 13 ministrstvih zdravja in 264 zdravstvenih institucijah, ki zaposlujejo blizu 37.000 medicinskih in nemedicinskih delavcev v BiH. In kar je največji absurd, je to, da se nas največ vseeno odloči, da od svojih nizkih plač, če se sploh dobijo, nameni(mo) velik del za kako zasebno zdravstveno ustanovo.
 
Tam je vse urejeno, ni treba čakati ure in ure, vsi te razumejo. Poučeni s slabimi izkušnjami pozabljamo, da bi moralo biti tako povsod. Problem je samo v tem, če imaš hipohondrične težave in ti potem zaradi tega v takih ustanovah "izmolzejo" vse prihranke na način, da redno (beri prevečkrat) preverjajo "sumljive" rezultate. To pa vsekakor ne pomeni, da skoraj enake vsote denarja ni možno zapraviti v državnih zdravstvenih ustanovah.
 
Obstaja veliko število medicinskega osebja, ki jim ne zadostuje več le kako darilo v obliki  bomboniere, na lepe besede in komplimente pa niti ne pomišljam(o) več. Ko sem bil zadnjič pri zdravniku splošne prakse, me je vprašal: "Kaj bomo pa počeli danes?" V nekem trenutku se nisem niti dobro zavedal, če nisem mogoče v kaki restavraciji, kavarni, frizerskem salonu ali celo na tržnici. To vprašanje se ne razlikuje precej od tistega: "Kaj boš popil?" Po treh minutah tarnanja o svojih bolečinah je nato tako, da otožno vzameš svojo knjižico, karton in goro napotnic.
 
Nato najpogosteje sledi potovanje na drugi konec mesta, kjer ti odredijo termine za preglede. Roki se gibljejo od sedmih dni pa vse do enega leta. Kot "pospešek" tistih napotnic v roku sedmih dni zadostuje kaka bonboniera, za tiste z daljšim rokom čakanja pa za "skrajšani postopek" ustrezajo le evrski bankovci. Tisti z romantiko, gotiko in barokom so za preglede do šestih mesecev, za daljše pa prideta v poštev le rokoko in moderni stil.
 
Razumem, da imajo tudi ljudje v našem zdravstvu probleme. Nizke plače, neurejen sistem dela, neustrezne pogoje. A tudi mnogi drugi ljudi delajo v slabšem, enakem ali podobnem sistemu in pogojih dela, neredko še precej slabših, a se vseeno nasmejejo in so prijazni do strank. In jih sprejemajo z naslednjimi besedami: "Dober dan, kako vam lahko pomagam?
 
P. S. Vsaka podobnost z resničnimi osebami in dogodki je zgolj slučajna!

 
 
 
 
back to top