IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Sobota, 18.11.2017 || Lidlov poslovni hackathon bo jutri  |  AB InBev ustoličil novega direktorja za Severno Ameriko  |  Za SEMPL št.19 kar 89 tekmovalnih prijav   |  Zajtrk za več kot 260.000 otrok po vrtcih in šolah  |  Vabilo na četrto FMCG konferenco revije InStore v Beograd 23. novembra  |  Sodišče zavrnilo veljavnost lex Agrokor v Sloveniji  |  Atlantic Grupa je v ZDA začela s proizvodnjo paštete Argeta  |  20. Slovenski festival vin odpira vrata   |  Zmagovalec natečaja Lidlov mladi vinar je Jernej Žorž z vinom zelen  |  Mlečno-predelovalni sektor predstavil zaveze odgovornosti  |  Colruyt uvaja novosti prek spleta  |  Sainsbury's prvi uvedel tehnologijo izolacije hladnega zraka  |  Nemška Gea prevzema pomurski Vipoll  |  Prenovljena Idea "Beograđanka"  |  Heineken Hrvaška v Karlovcu odprl zeleno skladišče  |  Lepotna blagovna znamka The Body Shop v Sloveniji  |  E. Leclerc ostaja v vodstvu, Carrefour zmanjšal zaostanek  |  MAC Cosmetics v sredo odprl prvo trgovino   |   Židan: "Danes smo vsi skupaj ena družina!"  |  Lidlov mladi vinar Jernej Žorž iz Vipavske doline  |   ||
   

Neozdravljivi zdravstveni sistem

18.09.2014
Piše:Kenan Uštović,, Ekspert koordinator za razvoj prodaje, G-Petrol d.o.o. Sarajevo (NIS Gazrpom Neft)
 
Stanje zdravstvenega sistema v Bosni in Hercegovini se da še najbolje opisati z naslednjo šalo: Mož pripelje bolno ženo k zdravniku. Po rutinskem pregledu doktor odpelje moža v svojo pisarno in mu previdno sporoči: "Situacija ni lahka, saj mora ostati kar nekaj časa v bolnišnici." In mož nato zaskrbljeno vpraša: "Doktor, recite mi vsaj, koliko?" In odgovor: "Vsaj 500 evrov!"
 
Naše bolnišnice so zadolžene do grla, državljani pa so zelo nezadovoljni z medicinskimi uslugami ter odnosom do bolnikov. Zdravniki stavkajo, pacienti trpijo. Zdravstveni aparat je predrag in preveč zapleten. Vsako leto na milijone mark poje administracija, saj je treba zaposlenim zagotoviti dohodke v 13 skladih zdravstvenega zavarovanja, 13 ministrstvih zdravja in 264 zdravstvenih institucijah, ki zaposlujejo blizu 37.000 medicinskih in nemedicinskih delavcev v BiH. In kar je največji absurd, je to, da se nas največ vseeno odloči, da od svojih nizkih plač, če se sploh dobijo, nameni(mo) velik del za kako zasebno zdravstveno ustanovo.
 
Tam je vse urejeno, ni treba čakati ure in ure, vsi te razumejo. Poučeni s slabimi izkušnjami pozabljamo, da bi moralo biti tako povsod. Problem je samo v tem, če imaš hipohondrične težave in ti potem zaradi tega v takih ustanovah "izmolzejo" vse prihranke na način, da redno (beri prevečkrat) preverjajo "sumljive" rezultate. To pa vsekakor ne pomeni, da skoraj enake vsote denarja ni možno zapraviti v državnih zdravstvenih ustanovah.
 
Obstaja veliko število medicinskega osebja, ki jim ne zadostuje več le kako darilo v obliki  bomboniere, na lepe besede in komplimente pa niti ne pomišljam(o) več. Ko sem bil zadnjič pri zdravniku splošne prakse, me je vprašal: "Kaj bomo pa počeli danes?" V nekem trenutku se nisem niti dobro zavedal, če nisem mogoče v kaki restavraciji, kavarni, frizerskem salonu ali celo na tržnici. To vprašanje se ne razlikuje precej od tistega: "Kaj boš popil?" Po treh minutah tarnanja o svojih bolečinah je nato tako, da otožno vzameš svojo knjižico, karton in goro napotnic.
 
Nato najpogosteje sledi potovanje na drugi konec mesta, kjer ti odredijo termine za preglede. Roki se gibljejo od sedmih dni pa vse do enega leta. Kot "pospešek" tistih napotnic v roku sedmih dni zadostuje kaka bonboniera, za tiste z daljšim rokom čakanja pa za "skrajšani postopek" ustrezajo le evrski bankovci. Tisti z romantiko, gotiko in barokom so za preglede do šestih mesecev, za daljše pa prideta v poštev le rokoko in moderni stil.
 
Razumem, da imajo tudi ljudje v našem zdravstvu probleme. Nizke plače, neurejen sistem dela, neustrezne pogoje. A tudi mnogi drugi ljudi delajo v slabšem, enakem ali podobnem sistemu in pogojih dela, neredko še precej slabših, a se vseeno nasmejejo in so prijazni do strank. In jih sprejemajo z naslednjimi besedami: "Dober dan, kako vam lahko pomagam?
 
P. S. Vsaka podobnost z resničnimi osebami in dogodki je zgolj slučajna!

 
 
 
 
back to top