IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Torek, 25.09.2018 || Prenovljeni Center Vič potrošniško izkušnjo dviguje na novo raven  |  Malce nižje cene goriv   |  Rekordnih 170 vrst piva na jesenskem Pivo & Burger Festu  |  Plasta lastništvo v Tovarni olja Gea povečala na 92 odstotkov  |  Akcija:"Imam svojo vrečko!"  |  Še 1 dan za zgodnje prijave na 4. FMCG Summit revije InStore, ki bo v Zagrebu 25.oktobra   |  Tesco odprl prvi trgovini Jack's  |  Izdelki za daljši občutek sitosti debitirali v trgovinah Morrisons  |  Jelena Jazić nova direktorica agencije McCann Beograd  |  Delhaize začel z novim formatom trgovine s ponudbo sveže hrane   |  6.5% povečanje prodaje organske hrane in pijače  |  Lidl postavil zbiralne košare za živali v stiski  |  Lepši časi za proizvajalce rezancev  |  Gorenje predstavilo nove pralne in sušilne stroje WaveActive  |  Direktor Beiersdorfa bo v kratkem postal Belgijec De Loecker  |  Eurospin po Italiji in Sloveniji kmalu tudi na Hrvaškem   |  Brantuša:"Spar prihaja v Srbijo!"  |  Vitaminka na sejmu Worldfood Moscow 2018  |  Uspešen 3. dobrodelni Skazin tek Otrok otroku  |  Zavrnili prehransko in okoljsko pobudo  |   ||
   

Mreženje je obveza!

19.05.2014
Piše: Kenan Uštović, vodja oddelka za prodajo in razvoj poslovanja, Sberbank BH, d. d., Sarajevo
 
Le redki so taki, ki niso pokleknili pred pritiski okolice in niso odprli profila na vsaj eni izmed družbenih mrež. Danes ne predstavljaš nič in si nihče, če nimaš vsaj 500 prijateljev na Facebooku, in ne šteje, če si bil nekje, a tega nisi sporočil na sodoben način, "tagal” ali "čivknil”…
 
Seveda tudi "tvital”, kar je obveza, ker to pač počnejo vsi popularni ljudje. In če se imate za takega, je to (od vas) nekaj povsem pričakovanega. Danes te mreže postajajo sestavni del poslovanja vseh resnih podjetij. Mreže so orodje modernega marketinga, kjer se oglašujejo novi proizvodi in storitve, organizirajo promocije in nagradne igre.
 
Na ta način se zbirajo "lajki" in meri popularnost. Raziskovanja v BiH kažejo, da 90,13 % "online” populacije uporablja družbene mreže, kar našo državo pozicionira v sam regijski vrh, medtem ko smo na 75. mestu držav, kar zadeva uporabnike na Facebooku glede na število prebivalcev.
 
V naši regiji so najbolj pogosti uporabniki družbenih mrež podjetja, ki se ukvarjajo s proizvodnjo ter predelavo in gredo zatem v FMCG, marketing, "consulting”, storitvene dejavnosti. 70 % podjetij zaupa upravljanje v delu z družabnimi mrežami osebi znotraj podjetja, 10 % zunanjim sodelavcem, 20 % pa jih uporablja oboje.
 
Kar zadeva proračun, 60 % podjetij namenja do 5 % marketinškega proračuna za oglaševanje prek družbenih mrež. Največ se uporablja Facebook, sledijo: Youtube, Linkedin, Twitter, Goggle+ in Flickr. Okrog 7 % podjetij oziroma njihovih vodilnih v regiji meni, da družbene mreže zanje niso koristne in jih zaradi tega ne uporabljajo, ker ne vidijo nobene prednosti uporabe.
 
Je pa jasno, da te prednosti obstajajo in da so koristi uporabe tega orodja številne. Predvsem se pri potrošnikih ustvarja zavest, da je podjetje na tekočem in da spremlja globalne trende. Lažji je tudi pristop klientov oziroma strank, ki imajo na ta način možnost, da s podjetjem komunicirajo neposredno. Na ta način se ustvarja občutek bližine oz. pripadnosti, k čemur stremijo vsa podjetja. Lažje se obravnavajo pritožbe in pripombe, ustvarja pa se dodaten prostor za promocijo proizvodov, storitev, idej in dodatne vrednosti.
 
Zaradi uporabe različnih aplikacij, vaše stranke na ta način postajajo hkrati tudi vaši marketinški asistenti. Ustvarjanje blagovne znamke si brez društvenih mrež danes ne da zamisliti. Če že imate ime, je krizni PR še najboljše voditi prek Twitterja, ker se tam novice širijo najhitreje.  
 
Med najbolj priljubljenimi blagovnimi znamkami v BiH so: M:TEL, ki ima 139.000 oboževalcev, Milka 127.000, Jaffa Cakes 125.000, pik.ba 124.000, H&M 119.000, Nutella 118.000 ... Velja poudariti tudi to, da so družabne mreže meč z dvema stranema. Uspešna prisotnost na družbenih mrežah namreč lahko govori marsikaj o vaših osnovnih vrednostih poslovanja. Če se uspete dobro predstaviti, boste lahko v očeh stranke zgradili zvestobo do vaše blagovne znamke, a če se postavite napačno, lahko stranke tudi izgubite oz. oddaljite. Sami odločate o tem, kaj se bo zgodilo. Nasvet je, da se potrudite v vsakem primeru. 
 
Spremljanje konkurence je najlažje prek družbenih mrež, ker so tam vedno najbolj aktualni podatki, ki vam lahko pomagajo pri določanju vaših potez.  




 
 
 
 
back to top