IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Petek, 24.11.2017 || 90 odstotkov potrošnikov slovensko hrano ocenjuje kot kakovostno  |  Tescove lastne blagovne znamke velika uspešnica  |  Spar se vrača v Grčijo  |  Nova 60. številka revije InStore že v tiskarni  |  Veliki sempler "Lahkonočnicam" A1 Slovenija in Grey Ljubljana  |  Parlament potrdil zaprtje trgovin ob nedeljah  |  Podjetje Paradajz pred širitvijo  |  Amazonovi delavci so si za stavko izbrali črni petek  |  Jana kolagen beauty izbrana za inovacijo leta 2017  |   Mercator dobaviteljem predstavil strategijo nadaljnjega sodelovanja  |  Hofer se počasi približuje Engrotušu  |  Pozeba povzročila skoraj 47 milijonov evrov škode  |  Zaključena četrta FMCG konferenca revije InStore v Beogradu  |  Prilepska pivovarna z dobičkom  |  Za nagrade Sempler se poteguje 40 finalistov  |  Migros z naložbo v hladilne omarice   |  Ponosni na 60 let Mlekarne Planika (FOTOREPORTAŽA)   |  Pričenja se nova izvedba tekmovanja Effie Slovenija 2018  |  Lidl del prodaje od linije Deluxe namenja za URI Soča (VIDEO)  |  Dia izdelke verige Clarel ponuja prek Amazona  |   ||
   

Mega dogodki in kako jih (u)porabiti?

01.07.2014
Piše: prof. dr. Mladen Vedriš
 
Na lestvici mega dogodkov, gledano nacionalno, regionalno in globalno, prva mesta zanesljivo zasedajo različne vrste športnih dogodkov: olimpijada, evropska in svetovna prvenstva.
 
Predvsem nogometna, pa organiziranje velikih koncertov različnega spektra in vsebine. In to v širokem razponu, vse od klasičnega novoletnega na Dunaju do gostovanja Lady Gage ali Rolling Stonesov. Ko gre za velika športna tekmovanja se dogajajo tudi številne investicije, ki se načrtujejo in pripravljajo leta vnaprej ter nato realizirajo postopoma.
 
Drugi so ad hoc dogodki: velike prireditve. Velike športne prireditve se pomnijo tudi po doseženih tekmovalnih rezultatih, ki se hitro spreminjajo, a tudi po odmevnejših dogodkih na svetu v določenem času: Olimpijada v Münchnu, Svetovno nogometno prvenstvo v Franciji, Zimska olimpijada v Sočiju.
 
Mesto Sarajevo se vedno spominja in slavi obletnico Zimskih olimpijskih iger leta 1984, Zagreb Unverzijade leta 1987. Mimogrede, pripravlja se organizacija nečesa podobnega in to skupaj z mestom Reko in sicer v letu 2016. In tako prihajamo do velikih dogodkov, ki so pred nami.
 
Na prvem  mestu je to vsekakor Svetovno nogometno prvenstvo v Braziliji kot vrhunec po veliki dramatičnosti kvalifikacij, kjer je bila vsaka v nizu odigranih tekem specifičen marketinško-poslovni dogodek. Cene promotivno-marketinškega programa v "prime timu" rastejo, odvisno od moči nasprotnika, a tudi "moči" tržišča udeleženk (držav), ki nastopajo. Ni enako, če se igra tekma z nasprotnikom, katerega država ima majhno število prebivalcev ali pa gre za  populacijo (in tržišče!) z nekaj deset ali sto milijoni prebivalcev. Ni vseeno niti to, kdo vse to prenaša – vključno s tretjimi državami, neposredno ali posredno … 
 
Po dramatičnem ciklusu kvalifikacij se je na Hrvaškem pokušalo ugibati in izračunati, koliko se lahko zasluži ob uvrstitvi v Brazilijo in koliko sredstev bi se v primeru neuspeha – izgubilo. Ob možnih kalkulacijah povečanega prometa se je prištevala tudi rast BDP-ja (?!) in se pokušalo kvantificirati vse oblike potrošnje.
 
Od neposredne, ki zadeva turistične agencije, do tiste, ki je občutno večja: porabe vseh vrst pijač, prometa v kavarnah in restavracijah, prodaje športnih oblačil in spominkov. Pa vse do ezoteričnih vplivov in spodbud na povečan lastni trud pri delu in doseganje boljših rezultatov na vseh področjih.  
 
Za države, katerih nacionalne selekcije igrajo atraktivno in dosegajo temu ustrezne rezultate, raste interes širše javnosti, kar se lahko zlahka pretvori tudi v povečani turistični interes ter povečan zaslužek celotne verige poslovnih dogodkov. Zanesljivo je, da je otvoritev ter prvo tekma prvenstva, Brazilija – Hrvaška, pred TV-ekrani spremljalo približno dve milijardi prebivalcev. Možnost za predstavljanje lastne države je izjemna in s trajnim marketinškim pomenom.

 
 
 
 
back to top