IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Ponedeljek, 10.12.2018 || NA KRATKO: Veliki svetovni trgovci...  |  Podjetnik leta Peter Pišek direktor podjetja Pišek & HSF Logistics   |  Edeka: "Lastne blagovne znamke pred A znamkami!“  |  Domače vpliva na izbiro pri spletnem nakupovanju  |  Pohorska kavarna kot prvi gostinski lokal znotraj (največje) Lidlove trgovine  |  Plodine se zanimajo za prevzem Konzuma  |  Predsednik upravnega odbora Coca-Cole postaja James Quincey  |  Zlatna džezva odslej tudi v trgovinah E.Leclerc  |  Euromonitor: "Domači izdelki pridobivajo na račun tujih"  |  Despar predstavil nove izdelke iz kategorije Free From  |  Diskonter Netto ponudili možnost plačila s PayPal-om  |  Sabina Gostinčar: "Mercator prek spleta ponuja že več kot 20.000 vrst izdelkov"  |  Odprt prenovljen Tommy v Solinu  |  Barcaffé na mednarodnem tekmovanju osvojil dve zlati medalji  |  Lidl v mariborskem Melju odprl trgovino št. 54  |  Lidl danes odpira trgovino št. 54 v Melju, št. 55 pa 13.decembra v Ilirski Bistrici  |  Med prispelimi ponudbami za Vinag tudi ena iz tujine  |  ZANIMIVOST: Danes Coca-Cola tovornjak z božičkom v BTC (VIDEO)  |  Rubinov Vinjak praznoval 60. rojstni dan  |  FDS ime spremenil v Badeco Adria  |   ||
   

Mega dogodki in kako jih (u)porabiti?

01.07.2014
Piše: prof. dr. Mladen Vedriš
 
Na lestvici mega dogodkov, gledano nacionalno, regionalno in globalno, prva mesta zanesljivo zasedajo različne vrste športnih dogodkov: olimpijada, evropska in svetovna prvenstva.
 
Predvsem nogometna, pa organiziranje velikih koncertov različnega spektra in vsebine. In to v širokem razponu, vse od klasičnega novoletnega na Dunaju do gostovanja Lady Gage ali Rolling Stonesov. Ko gre za velika športna tekmovanja se dogajajo tudi številne investicije, ki se načrtujejo in pripravljajo leta vnaprej ter nato realizirajo postopoma.
 
Drugi so ad hoc dogodki: velike prireditve. Velike športne prireditve se pomnijo tudi po doseženih tekmovalnih rezultatih, ki se hitro spreminjajo, a tudi po odmevnejših dogodkih na svetu v določenem času: Olimpijada v Münchnu, Svetovno nogometno prvenstvo v Franciji, Zimska olimpijada v Sočiju.
 
Mesto Sarajevo se vedno spominja in slavi obletnico Zimskih olimpijskih iger leta 1984, Zagreb Unverzijade leta 1987. Mimogrede, pripravlja se organizacija nečesa podobnega in to skupaj z mestom Reko in sicer v letu 2016. In tako prihajamo do velikih dogodkov, ki so pred nami.
 
Na prvem  mestu je to vsekakor Svetovno nogometno prvenstvo v Braziliji kot vrhunec po veliki dramatičnosti kvalifikacij, kjer je bila vsaka v nizu odigranih tekem specifičen marketinško-poslovni dogodek. Cene promotivno-marketinškega programa v "prime timu" rastejo, odvisno od moči nasprotnika, a tudi "moči" tržišča udeleženk (držav), ki nastopajo. Ni enako, če se igra tekma z nasprotnikom, katerega država ima majhno število prebivalcev ali pa gre za  populacijo (in tržišče!) z nekaj deset ali sto milijoni prebivalcev. Ni vseeno niti to, kdo vse to prenaša – vključno s tretjimi državami, neposredno ali posredno … 
 
Po dramatičnem ciklusu kvalifikacij se je na Hrvaškem pokušalo ugibati in izračunati, koliko se lahko zasluži ob uvrstitvi v Brazilijo in koliko sredstev bi se v primeru neuspeha – izgubilo. Ob možnih kalkulacijah povečanega prometa se je prištevala tudi rast BDP-ja (?!) in se pokušalo kvantificirati vse oblike potrošnje.
 
Od neposredne, ki zadeva turistične agencije, do tiste, ki je občutno večja: porabe vseh vrst pijač, prometa v kavarnah in restavracijah, prodaje športnih oblačil in spominkov. Pa vse do ezoteričnih vplivov in spodbud na povečan lastni trud pri delu in doseganje boljših rezultatov na vseh področjih.  
 
Za države, katerih nacionalne selekcije igrajo atraktivno in dosegajo temu ustrezne rezultate, raste interes širše javnosti, kar se lahko zlahka pretvori tudi v povečani turistični interes ter povečan zaslužek celotne verige poslovnih dogodkov. Zanesljivo je, da je otvoritev ter prvo tekma prvenstva, Brazilija – Hrvaška, pred TV-ekrani spremljalo približno dve milijardi prebivalcev. Možnost za predstavljanje lastne države je izjemna in s trajnim marketinškim pomenom.

 
 
 
 
back to top