IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Četrtek, 22.06.2017 || Sberbank že prodaja petinski delež Mercatorja  |  Nama skoraj ves bilančni dobiček za dividende  |  Prvi na prodaj deli koncerna, ki niso del osnovnega poslovanja  |  HPS Investment Partners ponudil največ za Merkurjeve nepremičnine   |  Bliža se prvi "The Slovenia Food truck festival"  |  Jutri Tušev tek barv v Ljubljani  |  AB InBev prodaja dve nemški blagovni znamki piva  |  Hofer odprl že petnajsto trgovino v letošnjem letu  |  Žitu letos zvezdice Superior Taste Awards za 4 izdelke, Podravki za kar 14  |  Smrekar: "Namazi Argeta kmalu v Turčiji"  |  Clooney in partnerji tekilo Diageu prodali za milijardo dolarjev  |  Za Hoferjem že peta dobrodelna akcija zbiranja rabljenih očal  |  Dogovor o vzpostavitvi mehanizma na področju varstva potrošnikov  |   Država ne bo kupovala (Sberbankovih) delnic Mercatorja  |  Projekt Akademije Mercatorja in ZZS:" Radi imamo domače" se danes zaključuje  |  Auchan prevzema lokalnega trgovca Karavan  |   Novi DIS v Inđiji  |  V Mariboru simpozij o pridelovanju zelenjave in krompirja  |  Hoferjev sladoled ponuja možnost dopusta v Firencah  |  Odprt prvi Super Konzum v Supetru na Braču  |   ||
   

”Kukajo” pred velikimi

14.08.2014
Avtorja:Igor Đurović & Marko Hrastar
 
Za sosednje domačine je lokacija idealna, saj se lahko ustavijo na hitro in mimogrede, ne da bi izgubljali časa s parkiranjem na velikih parkiriščih sosednjih trgovinskih verig, ki so zasedle najboljša mesta v rudarskem mestu. Predvsem nas je zanimalo ime trgovine, ki je tudi uradna Unicefova točka.
 
Zakaj Montekukuli? "Med drugo svetovn vojno so s tega hribčka gor, kjer so imeli Nemci bunker oz. opazovalnico, domačini kukali, ali prihajajo okupatorji, in zato tako ime. A vsi Trboveljčani takoj vedo, kje je to, saj ga uporabljamo že vrsto let,” je izvor nenavadnega imena razložila lastnica Sibila Ložina.
 
"Decembra 1991 smo jo odprli, sama pa že ves čas delam v njej. Najprej skupaj z očetom, ki pa se je že upokojil, a mi zdaj oba z mamo še vedno pomagata. Zaposleni sva dve, v najboljših časih pa nas je bilo 6,” začenja sogovornica, ki jo presenetimo za edino blagajno, staro zgodbo o krizi, ki jo vsi lastniki malih trgovin ter potrošniki zelo dobro poznamo, saj se z njo srečujemo iz dneva v dan.
 
Zato so v konkurenci velikih trgovinskih verig, ki so (tudi) v Trbovljah druga ob drugi, vedno bolj redke trgovine, kakršni sta v Trbovljah samo še dve, v sosednjem Zagorju pa niti ene.
 
Odgovor na vprašanje, kako je v primerjavi s preteklostjo, je bil zaradi tega pričakovan, saj je stanje ob Pomurju in severovzhodnem delu države še posebej slabo, predvsem v Zasavju. "Časi za male trgovce so slabi. Prvi razlog je seveda nižja kupna moč, drugi razlog pa so gotovo diskontni trgovci, ki ponujajo zares ugodne cene, a drugačne izdelke. Sama se trudim iskati in ponuditi strankam optimalno razmerje med ceno in kakovostjo izdelka. Tako prodajamo vse znane blagovne znamke in veliko slovenskih proizvajalcev. Predvsem pri mlečnih izdelkih in delikatesi je vse slovensko. Pri kruhu pa sodelujemo z lokalno pekarno.
 
Velika konkurenca ob velikanih v neposredni bližini je tudi delovni čas, saj so vsi odprti vedno dlje, čeprav Ložinova priznava, da jim gre najbolje takrat kot tudi drugim. ”Najboljši dnevi so ob praznikih, božiču, novem letu. Odkar imajo odprto tudi veliki sosedje, se tudi to pozna. Tudi zaradi tega nam je padel promet. Posebej sta s svojo ponudbo konkurenčna in izstopata Hofer in Lidl, čeprav je tudi Spar podaljšal obratovalni čas.”
 
In v čem je skrivnost, da so se sploh obdržali? Pošalili smo se, če je to mogoče oglje, ki ga ponujajo v akciji z oglasnim sporočilom pred vhodom? ”(smeh) Ne, ne. To sploh ni oglje iz naših rudnikov. Če bi šlo dobro rudarjem in mestu, bi bilo sicer res veliko bolje za vse, a žal ni tako. Obdržali smo se, ker je to lastna hiša in ker delamo trije domači, je pa bilo včasih v Trbovljah cca. 8-10 podobnih malih trgovin. Zapirati so se začele trgovine na vaseh, saj se tudi velikim trgovcem ni dalo prodajati majhnih količin. Sedaj se sicer male trgovine velikih trgovcev vračajo, a kje so bili prej ...
 
Montekukuli se razprostira na 60 m2 prodajnega prostora, v bistvu pa je bila trgovina očetova ideja, saj je bila Sibilina babica poslovodkinja v takratnem ABC Prvi junij. Že sedaj je jasno, da se bo tradicija nadaljevala, saj njena 11-letna hčerka komaj čaka, da bo dovolj stara, da bo lahko pomagala v trgovini.
 
Zaposleni sta dve delavki, ena že 16, druga pa skoraj 10 let. Pred dvema letoma se je upokojila delavka, ki je delala v trgovini od odprtja.” Sicer pa so njihovi kupci predvsem stalni okoliški prebivalci, zgodi se tudi, da pride kdo, ki se ga spomnijo kot otroka, zdaj pa sami nakupujejo s svojimi otroci, saj so dosegli zaupanje, ki je v tem poslu najvažnejše. In kaj gre najbolj naprodaj? ”Kakor kdaj. V dopoldanskem času gredo najbolj v prodajo sendviči, ki jih kupujejo šolarji in delavci. Sicer pa so standardni še: pijača, cigarete, časopisi itd. Z raznimi akcijskimi ponudbami privabljamo tudi ostale meščane. Vedno se trudimo, da strankam ponudimo, kar želijo, kar so vajene kupovati in tudi kaj novega, česar še ne poznajo.
 
Ravno zaradi dobrega odnosa s kupci in uživanja pri delu z ljudmi ji ni žal ter se ni bati, da bi obupala.”Prometa je manj kot pred leti, 'papirologije' pa več, a vsakodnevno druženje s someščani in različni dogodki nas vse nasmejijo, polepšajo dneve in nam je takoj lažje.”
 
Z združenjem je lažje

V neformalnem združenju malih trgovcev družinska trgovinica iz Trbovelj sodeluje že približno 14 let. Z namenom skupnega cilja boljših pogojev nabave so se povezali mali trgovci iz vse Slovenije. Skupaj pripravljajo akcije in dvakrat mesečno izdajajo reklamne letake. Pred kratkim so na letakih uvedli še posebne ponudbe s kupončki, ki so se pokazali za zelo uspešne.
 

 
 
 
 
back to top