IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Sobota, 22.07.2017 || Lastniki BAT-a potrdili prevzem družbe Reynolds American  |  Košaki ponovno v postopku prisilne poravnave  |  Nov dm od jutri v Celju  |  Začetek izgradnje nakupovalnega centra Designer Outlet Croatia  |  Konec Plassatove vladavine - novi direktor Carrefourja odslej Bompard  |  Peti Hofer v "zelenem"   |  Konec tedna v Novi vasi praznik vina in česna  |  Tönnies dobil v zakup zemljišče v Zrenjaninu  |  Mercatorjeva akcija:"Moje znamke, najboljše znanke" (VIDEO)  |  Veliko svetovno priznanje za Podravkin ajvar  |  Odprli prvi Gomex v Sonti  |  Unilever v prvem polletju zvišal dobiček za 22,4 odstotka  |  Danes začetek odkupa breskev, Fructal ponuja več kot lani  |   Kmalu še ena trgovina Kauflanda v Zadru  |   TC "Promenada Novi Sad" za cca. 100 milijonov evrov  |   Spar z naprednejšo spletno prodajo   |  Anis ima nove proizvodne prostore  |  ZANIMIVOST: Spletna trgovina, kjer vse stane 3 dolarje!  |  Conad bo v naslednjih treh letih investiral milijardo evrov  |  Amazon zavaroval novo storitev  |   ||
   

Ko izrečena zahvala postane laž

17.12.2014
Piše: Kenan Uštović 
 
Ogovarjanje ali „opravljanje", kot ga tudi imenujemo, ima dandanes v podjetjih povsem drugačen oz. nov pomen. Obstajajo ljudje, ki si zgolj s pripovedovanjem ustvarjajo nova prijateljstva in tako pridobivajo nove sodelavce, na drugi strani pa obstajajo tudi taki, ki poskušajo namerno porušiti poslovni ugled kakega kolega in njegovo kariero.
 
Moderna tehnologija prispeva k temu, da opravljanje v rekordno kratkem času postane nezaustavljivo. En sam e-mail ali poziv danes zadostujeta, da se neresnica razširi v velikem obsegu. Neka ameriška raziskava je pokazala, da večja negotovost na poslu pomeni hkrati tudi več tračev in s tem več opravljanja.
 
Če se zaposleni počutijo ogrožene, pa najsi gre za njihove delovne položaje ali za obstanek celotnega kolektiva oz. podjetja ali pa se zgolj bojijo svojega šefa, obstaja večja verjetnost, da bodo še bolj ogovarjali in s trači še intenzivneje tudi „sodelovali". To raziskovanje je pokazalo tudi to, da 63 % managerjev meni, da ima opravljanje negativne posledice na celotno delovno okolje.
 
Najpogosteje ogovarjajo zaposleni, ki želijo pritegniti pozornost in postati še bolj priljubljeni pri kolegih, posebej nadrejenih. Če ste nov v kakem podjetju, ste pr(a)va tarča. V začetni fazi „skenirajo" vašo obleko, vedenje, govor ...
 
Zatem prihaja(jo) v drugo fazo. Vsak ima svoje videnje novega kolega(-ice) in to zaupljivo „prenaša" drugi osebi. Kmalu vse skupaj postane javna skrivnost. Če zaposleni v novincu(-ki) zaslutijo nevarnost, se začne ustvarjati teren s ciljem, da to osebo marginalizirajo in jo ostalim kolegom predstavljajo kot sovražnika št. 1. Z ogovarjanjem se v podjetjih rušijo medčloveški odnosi.
 
To se lahko neposredno odraža na poslovni učinkovitosti. Danes se vedno bolj in pogosteje zahtevata skupinsko delo in duh. Sredstva se vlagajo v razne „team-buildinge", obiskujejo in zaključujejo pa se tudi različni managerski tečaji o načinih vodenja uspešnih ekip. Vse skupaj pa je zaman, če ne moremo prepoznati osebe ali oseb, ki širijo negativno energijo.
 
Postavlja se vprašanje, zakaj ljudje sploh opravljajo. Pravijo, da jim daje občutek pripadnosti, da zmanjšuje stres. Posebej pri osebah, ki se pri tem opravilu počutijo dobro in so zadovoljni, ko slišijo slabe novice o drugih. Razlaga psihologov gre v smeri, da dobro počutje ob tem ne gre na rovaš nekoga, ki se mu je kaj slabega zgodilo ampak da so ti, ki take zgodbe širijo, pravzaprav srečni, da se to ne dogaja njim ...
 
Univerzalno sporočilo bi se glasilo, da so ljudje, ki opravljajo, – majhni ljudje. Nimajo moči pogledati svojega življenja v oči, nimajo moči pogledati v oči samih sebe in si priznati, da se bojijo vsega; da so sami negotovi in žalostni. Na koncu velja poudariti, da je bilo pametnemu vse jasno že po naslovu ...


 
 
 
 
back to top