IN Store
IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Torek, 14.08.2018 || V soboto bo slovesno odprt prenovljeni Interspar Vič   |  Dizel in 95-oktanski bencin sta se opolnoči podražila  |  Mariborski Europark praznuje polnoletnost  |  Skupina Kofola v prvi polovici leta uspešno  |  Sadjarji naj bi letos pridelali približno 65.000 ton jabolk  |  Peta beograjska FMCG konferenca revije InStore bo 22.novembra  |  S trgatvijo bodo začeli že avgusta  |  Istrski zajtrk je možno naročiti tudi prek spleta  |  Prenovljena Kraš Bonbonnièra tudi v Dubrovniku (VIDEO)  |  Vinogradniki pričakujejo nadpovprečen letnik  |  Letos po pričakovanjih rekordna letina jabolk  |  ZANIMIVOST: Na lovu za rekordom travo kosilo 570 koscev  |  Spar bo do konca leta odprl še 80 objektov  |  Odprta prva Ideina prodajalna v Plavu  |  Rakuten v prvem polletju zabeležil 60-odstotno rast dobička  |  Nov način pakiranja banan v E-martu  |  Mladi kmetje - osrednja tema letošnjih okroglih miz MKGP na sejmu Agra  |  Medena zmaga na Agri Petru Kolarju s Ptujske Gore  |  Beiersdorf po uspešnem polletju dvignil napovedi prodaje  |  Agrokor posluje nad pričakovanji, Konzum na poti okrevanja   |   ||
   

Ko izrečena zahvala postane laž

17.12.2014
Piše: Kenan Uštović 
 
Ogovarjanje ali „opravljanje", kot ga tudi imenujemo, ima dandanes v podjetjih povsem drugačen oz. nov pomen. Obstajajo ljudje, ki si zgolj s pripovedovanjem ustvarjajo nova prijateljstva in tako pridobivajo nove sodelavce, na drugi strani pa obstajajo tudi taki, ki poskušajo namerno porušiti poslovni ugled kakega kolega in njegovo kariero.
 
Moderna tehnologija prispeva k temu, da opravljanje v rekordno kratkem času postane nezaustavljivo. En sam e-mail ali poziv danes zadostujeta, da se neresnica razširi v velikem obsegu. Neka ameriška raziskava je pokazala, da večja negotovost na poslu pomeni hkrati tudi več tračev in s tem več opravljanja.
 
Če se zaposleni počutijo ogrožene, pa najsi gre za njihove delovne položaje ali za obstanek celotnega kolektiva oz. podjetja ali pa se zgolj bojijo svojega šefa, obstaja večja verjetnost, da bodo še bolj ogovarjali in s trači še intenzivneje tudi „sodelovali". To raziskovanje je pokazalo tudi to, da 63 % managerjev meni, da ima opravljanje negativne posledice na celotno delovno okolje.
 
Najpogosteje ogovarjajo zaposleni, ki želijo pritegniti pozornost in postati še bolj priljubljeni pri kolegih, posebej nadrejenih. Če ste nov v kakem podjetju, ste pr(a)va tarča. V začetni fazi „skenirajo" vašo obleko, vedenje, govor ...
 
Zatem prihaja(jo) v drugo fazo. Vsak ima svoje videnje novega kolega(-ice) in to zaupljivo „prenaša" drugi osebi. Kmalu vse skupaj postane javna skrivnost. Če zaposleni v novincu(-ki) zaslutijo nevarnost, se začne ustvarjati teren s ciljem, da to osebo marginalizirajo in jo ostalim kolegom predstavljajo kot sovražnika št. 1. Z ogovarjanjem se v podjetjih rušijo medčloveški odnosi.
 
To se lahko neposredno odraža na poslovni učinkovitosti. Danes se vedno bolj in pogosteje zahtevata skupinsko delo in duh. Sredstva se vlagajo v razne „team-buildinge", obiskujejo in zaključujejo pa se tudi različni managerski tečaji o načinih vodenja uspešnih ekip. Vse skupaj pa je zaman, če ne moremo prepoznati osebe ali oseb, ki širijo negativno energijo.
 
Postavlja se vprašanje, zakaj ljudje sploh opravljajo. Pravijo, da jim daje občutek pripadnosti, da zmanjšuje stres. Posebej pri osebah, ki se pri tem opravilu počutijo dobro in so zadovoljni, ko slišijo slabe novice o drugih. Razlaga psihologov gre v smeri, da dobro počutje ob tem ne gre na rovaš nekoga, ki se mu je kaj slabega zgodilo ampak da so ti, ki take zgodbe širijo, pravzaprav srečni, da se to ne dogaja njim ...
 
Univerzalno sporočilo bi se glasilo, da so ljudje, ki opravljajo, – majhni ljudje. Nimajo moči pogledati svojega življenja v oči, nimajo moči pogledati v oči samih sebe in si priznati, da se bojijo vsega; da so sami negotovi in žalostni. Na koncu velja poudariti, da je bilo pametnemu vse jasno že po naslovu ...


 
 
 
 
back to top