IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Petek, 18.01.2019 || Indra Nooyi zapustila PepsiCo in bi lahko postala glavna v Svetovni banki  |  REVOLUCIONARNO: Žabka kmalu z avtomatiziranimi trgovinami brez prodajalcev   |  Valjevska pivovarna je dobila novega lastnika - Braurei Group Beograd   |  Malešičeva namesto Cajnarja na čelu KZ Metlika  |   V ponedeljek odprtje novega nakupovalnega centra KTC Karlovac  |  Sejem Agra pričakuje več kot 1800 razstavljavcev  |  Naprodaj Mercatorjev center Novi Sad  |  Na krožniku povečini eko hrana iz tujine  |  Nov izvršni direktor v Metro Cash & Carry André Rinnensland  |  V Berlinu vrata odpira Zeleni teden  |  Aman gradi nakupovalni center v Kuli  |  Spar Hrvaška išče upokojence za delo na blagajni   |  Piva bodo označena s podatki o kalorični vrednosti  |  Med ogroženimi vrstami je tudi kava  |  David Morris v Agrokorju kot svetovalec  |  Medex znanstveno dokazal blagodejni učinek matičnega mlečka  |  Ahold Delhaize "zaposlil" 500 robotov (VIDEO)  |  Embalaža oljčnega olja Chiavalon med najboljšimi na svetu  |  Kmetje z gensko nespremenjeno sojo zaslužili 1,5 milijona evrov  |  Indija do leta 2030 gospodarsko močnejša od ZDA?  |   ||
   

Ko izrečena zahvala postane laž

17.12.2014
Piše: Kenan Uštović 
 
Ogovarjanje ali „opravljanje", kot ga tudi imenujemo, ima dandanes v podjetjih povsem drugačen oz. nov pomen. Obstajajo ljudje, ki si zgolj s pripovedovanjem ustvarjajo nova prijateljstva in tako pridobivajo nove sodelavce, na drugi strani pa obstajajo tudi taki, ki poskušajo namerno porušiti poslovni ugled kakega kolega in njegovo kariero.
 
Moderna tehnologija prispeva k temu, da opravljanje v rekordno kratkem času postane nezaustavljivo. En sam e-mail ali poziv danes zadostujeta, da se neresnica razširi v velikem obsegu. Neka ameriška raziskava je pokazala, da večja negotovost na poslu pomeni hkrati tudi več tračev in s tem več opravljanja.
 
Če se zaposleni počutijo ogrožene, pa najsi gre za njihove delovne položaje ali za obstanek celotnega kolektiva oz. podjetja ali pa se zgolj bojijo svojega šefa, obstaja večja verjetnost, da bodo še bolj ogovarjali in s trači še intenzivneje tudi „sodelovali". To raziskovanje je pokazalo tudi to, da 63 % managerjev meni, da ima opravljanje negativne posledice na celotno delovno okolje.
 
Najpogosteje ogovarjajo zaposleni, ki želijo pritegniti pozornost in postati še bolj priljubljeni pri kolegih, posebej nadrejenih. Če ste nov v kakem podjetju, ste pr(a)va tarča. V začetni fazi „skenirajo" vašo obleko, vedenje, govor ...
 
Zatem prihaja(jo) v drugo fazo. Vsak ima svoje videnje novega kolega(-ice) in to zaupljivo „prenaša" drugi osebi. Kmalu vse skupaj postane javna skrivnost. Če zaposleni v novincu(-ki) zaslutijo nevarnost, se začne ustvarjati teren s ciljem, da to osebo marginalizirajo in jo ostalim kolegom predstavljajo kot sovražnika št. 1. Z ogovarjanjem se v podjetjih rušijo medčloveški odnosi.
 
To se lahko neposredno odraža na poslovni učinkovitosti. Danes se vedno bolj in pogosteje zahtevata skupinsko delo in duh. Sredstva se vlagajo v razne „team-buildinge", obiskujejo in zaključujejo pa se tudi različni managerski tečaji o načinih vodenja uspešnih ekip. Vse skupaj pa je zaman, če ne moremo prepoznati osebe ali oseb, ki širijo negativno energijo.
 
Postavlja se vprašanje, zakaj ljudje sploh opravljajo. Pravijo, da jim daje občutek pripadnosti, da zmanjšuje stres. Posebej pri osebah, ki se pri tem opravilu počutijo dobro in so zadovoljni, ko slišijo slabe novice o drugih. Razlaga psihologov gre v smeri, da dobro počutje ob tem ne gre na rovaš nekoga, ki se mu je kaj slabega zgodilo ampak da so ti, ki take zgodbe širijo, pravzaprav srečni, da se to ne dogaja njim ...
 
Univerzalno sporočilo bi se glasilo, da so ljudje, ki opravljajo, – majhni ljudje. Nimajo moči pogledati svojega življenja v oči, nimajo moči pogledati v oči samih sebe in si priznati, da se bojijo vsega; da so sami negotovi in žalostni. Na koncu velja poudariti, da je bilo pametnemu vse jasno že po naslovu ...


 
 
 
 
back to top