IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Petek, 17.11.2017 || Lidlov poslovni hackathon bo jutri  |  AB InBev ustoličil novega direktorja za Severno Ameriko  |  Za SEMPL št.19 kar 89 tekmovalnih prijav   |  Zajtrk za več kot 260.000 otrok po vrtcih in šolah  |  Vabilo na četrto FMCG konferenco revije InStore v Beograd 23. novembra  |  Sodišče zavrnilo veljavnost lex Agrokor v Sloveniji  |  Atlantic Grupa je v ZDA začela s proizvodnjo paštete Argeta  |  20. Slovenski festival vin odpira vrata   |  Zmagovalec natečaja Lidlov mladi vinar je Jernej Žorž z vinom zelen  |  Mlečno-predelovalni sektor predstavil zaveze odgovornosti  |  Colruyt uvaja novosti prek spleta  |  Sainsbury's prvi uvedel tehnologijo izolacije hladnega zraka  |  Nemška Gea prevzema pomurski Vipoll  |  Prenovljena Idea "Beograđanka"  |  Heineken Hrvaška v Karlovcu odprl zeleno skladišče  |  Lepotna blagovna znamka The Body Shop v Sloveniji  |  E. Leclerc ostaja v vodstvu, Carrefour zmanjšal zaostanek  |  MAC Cosmetics v sredo odprl prvo trgovino   |   Židan: "Danes smo vsi skupaj ena družina!"  |  Lidlov mladi vinar Jernej Žorž iz Vipavske doline  |   ||
   

Kjer je volja, je tudi pot

06.08.2013
Piše: prof.dr. Mladen Vedriš  
 
Široke razprave, da je tako kot cel svet, tudi Evropa prišla v območje krize in na tisoče izpisanih strani o tem, kako najti rešilni izhod, so se spreobrnile ob novih presenetljivih dogodkih. In to ne le z dejstvom, da je Hrvaška izgubila nogometna dvoboja s Škotsko ali Portugalsko, ampak s samo ukinitvijo nadzora potnih listov na večini okoliških meja in da je EU realnost. Začenši z novimi osebnimi dokumenti, pa vse do možnosti uporabe občutno večjih zneskov sredstev iz različnih skladov EU. Ta predstavlja zgodbo o novih odnosih s članicami CEFTE, kakor tudi razpravo o tem, ali smo še bližje uvedbi evra kot nacionalne valute.
 
EU predstavlja tudi vprašanje uvedbe viz za turiste iz držav s populacijo z nadpovprečno plačilno sposobnostjo gostov. Nekje v ozadju pa je seveda še prisotno vprašanje o tem, kaj se lahko skupaj z EU naredi, da se ekonomski stroj zažene in da se stopnja zaposlenosti delovno sposobnega prebivalstva (51%) približa povprečju EU v višini 65%. Pogosto je prisotna tudi percepcijska omejitev in sicer, da smo majhna država (56.542 km2) z nepolnimi 4,5 milijona ljudmi. Lani smo izvozili za 9,6 milijarde evrov blaga, malce boljši smo v izvozu storitev (beri turizma) s 6,7 milijarde evrov prihodka, kar skupno da seštevek, da smo sposobni pokriti skupni uvoz v višini 16 milijard evrov.
 
Kaj je to v primerjavi z državo, ki se razprostira na 697 km2 in v kateri je približno 5,5 milijona prebivajočih? Tam se dosega skupni BDP v višini 325 milijard ameriških dolarjev, kar je več kot 60.000 USD na prebivalca, samo lani pa so dosegli izvoz v višini 408 milijard dolarjev. Kje je to? To so aktualni podatki za Republiko Singapur. Primanjkuje ji(m) ozemlje – površine za izgradnjo cest, stanovanj in poslovnih con. In – kaj počne? Uvaža zemljo za posipavanje in nasipuje morje. Teren se v nekaj letih poleže; nato se takoj urbano načrtuje naprej in površine zelenijo. Istočasno projektirajo tudi prihodnja gradbena področja.    
 
Hrvaška ima danes skoraj 40 % obdelovalne površine, ki pa ni v funkciji. Ko sem nedavno sodeloval na konferenci na Bledu, je bilo omenjeno dejstvo, da poraba mesa per capita na Kitajskem vrtoglavo raste.
        
 
Hrvaška ima danes skoraj 40 % obdelovalne površine, ki pa ni v funkciji. Ko sem nedavno sodeloval na konferenci na Bledu, je bilo omenjeno dejstvo, da poraba mesa per capita na Kitajskemvrtoglavo raste. In da se je v zadnjih petih letih skoraj podvojila; na več kot 60 kg na prebivalca. V EU je poraba okrog 80 kg, neverjetno visokih 120 kg pa per capita v ZDA, a ravno tako neverjetno nizkih, pod 20 kg na prebivalca v Afriki. In kaj sedaj? Povezati dejstvo, da to prepoznajo tudi posamezne države v EU; kot proizvodnjo in izvoz (Danska), a da istočasno proizvodnja belega mesa raste še najhitreje. Istočasno velja tudi dejstvo, da kmečka proizvodnja svojo polno vrednost dosega, ko se vrši konverzija v mesne proizvode; le kam je izginila tista nacionalna znamka: baby beef?!           
 
In tako bi se v tej novi zgodbi EU lahko začele odkrivati ideje tistih, ki so v svojih okvirjih in svojem timingu dojeli, kaj pomenijo besede (M. Dzurinda) in dosežki iz naslova: "Kjer je volja, je tudi potˮ.

 
 
 
 
back to top