IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Petek, 28.04.2017 || Zaključil se je tretji FMCG Summit v Sarajevu   |  Odprta nova trgovina Idea v Šavniku  |  Atlantic je v prvem kvartalu dosegel pomembno rast dobičkonosnosti  |  V letu 2017 Spar načrtuje za 200 milijonov evrov naložb  |  Rodoljub Drašković ponuja Todoriću prevzem poslovanja Agrokorja v Srbiji  |  Tommy jutri odpira supermarket v Viškovu  |  Odprt supermarket Plodine Cres  |  Nov izvozni trg za VodaVodo  |  Lenta objavila načrte o odpiranju novih trgovin  |  Moč mobilnih telefonov se veča  |  Biedronka bo letos dobila 100 novih prodajaln  |  Edekina lanska prodaja dosegla 50 milijard evrov  |  Mercator v letu 2016 zmanjšal prodajo, a povečuje tržni delež  |  IGD: "Trg spletne prodaje živil se bo do leta 2020 podvojil"  |  Carlsberg proslavil 125 let ustanovitve pivovarne v Čelarevu  |  NIJZ: "Naj prazniki minejo brez alkohola"  |  Židan: "Podnebje zahteva spremembo usmeritev kmetijske politike"  |  Billa nadaljuje s širitvijo na Češkem  |  Čizmić: "Mercator ima sedaj še večjo samostojnost"  |  Coca Cola v četrtletju z nižjimi prihodki in dobičkom  |   ||
   

Kitajski vrt v Ljubljani

25.04.2014
Včasih so se morali ljubitelji azijske kuhinje za priboljške voziti v Avstrijo, potem je s široko ponudbo prišel E.Leclerc, a pa okusi mnogih še zmeraj niso bili zadovoljeni. Za prave gurmane se je pred dvema letoma in pol odprla prodajalna Kitajski vrt na Prušnikovi ulici v Ljubljani.
 
 
 
Lastnik trgovine Kitajski vrt je 45-letni Xian Jian Hong (uslužbenci ga kličejo kar Ahong), ki je pred 16 leti iz mesta Gvangžu prišel v Koseze in skupaj z ženo v Dravljah odprl eno izmed prvih kitajskih restavracij pri nas. "Ker so se mu skoraj vse stranke v restavraciji pritoževale, da ne morejo dobiti azijskih sestavin za pripravo kitajskih specialitet doma, jim je najprej podaril sojino omako, nato pa postopoma prišel na idejo o odprtju trgovine,” nam v brezhibni angleščini zaupa prijateljica direktorja Ahonga, poslovodkinja marketa Sha Sha Novak.
 
Slovenščine se je v času bivanja pri nas naučila do zadovoljive ravni za sporazumevanje. Doda, da je bil Kitajski vrt odprt decembra 2011 in takrat je šlo za prvo specializirano trgovino z azijsko hrano v Ljubljani. Vse od odprtja se število zaposlenih v Kitajskem vrtu ni spreminjalo. Posle nadzira Sha Sha, v trgovini je zaposlena še Saša, za skladišče skrbi Amir, občasno pa pomaga še študentka Sara.
 
Asortiment sestavljajo skoraj samo azijske dobrote, nekaj je tudi afriških. "V večjih evropskih mestih, recimo Londonu, tovrstne trgovine organizirajo kot afriško-azijske, in ker imamo skupnega evropskega distributerja, je prisotnih tudi nekaj afriških izdelkov. Imamo jih približno 7 do 8 – semena egusi in ogbono, kasavin zdrob gari, zamrznjeno ribo tilapio, palmovo olje, palmin sok,” pove sogovornica in se pohvali, da so najbolj prodajani izdelki sojine omake, sladko pekoča omaka, kari paste, kokosovo mleko in riž za pripravo japonskega sušija. Trgovina meri 150 m2, v kleti pa je še nekoliko manjše skladišče z 90 m2.

Pestra in specializirana ponudba 

Največ izdelkov je tajskih (vse za pad thai, tom yum, zeleni kari, lepljivi riž), kitajskih (sojine in ostrigine omake, bambus, črne gobe, liči, slivovo vino, sečuanski poper) in indijskih (paratha, naan, ghee, kurkuma, kumin, kardamom), nekaj pa tudi vietnamskih (ribje omake, rižev papir in rezanci), korejskih (kimchi, sojina pasta, čilijeva pasta, soju žganje) ter seveda japonskih (vse za pripravo sušija – alge, riž, vložen ingver, wasabi, kis ter miso, teriyaki, tsuyu, udon in soba rezanci, sake).

Sha Sha nam razloži, da je svojega soproga Roka srečala, ko je bil ta na začasnem študiju v mestu Cheng-Du (pobrateno mesto z Ljubljano, op. p.). Sha se je pred točno desetimi leti iz Chong Qinga v osrčju Kitajske, ki slovi po pekoči hrani, preselila v Ljubljano, in ker je bila skoraj soseda zgoraj omenjenega Ahonga, je navezala stike z njim, sedaj pa ima glavno besedo pri vodenju poslov v trgovini.
Dandanes mora poleg posla skrbeti tudi za svoja dva sinova, 7-letnega Šana in 3-letnega Nika.
 
Šefica trgovine se z direktorjem Ahongom pozna že deset let. Svoje prvo snidenje z lastnikom Kitajskega vrta je opisala takole: "V Dravljah, kjer je restavracija, sem bila skoraj soseda, tako da sem kakopak pogosto zahajala tja. Tudi jaz sem svoj čas od njega dobivala nekatere sestavine za pripravo kitajske hrane. Najraje imam sladko-kislo svinjino.”
 
Po besedah gospe Sha She naj bi market na dan obiskalo le približno petdeset ljudi, a se ti ne ustavljajo le za ogledovanje – čisto vsak kupi vsaj kakšno malenkost. Sicer pa je v prodajalni na voljo tudi nekaj porcelana in predmetov za kuho. "Če bi bila Slovenija dovolj velik trg, bi dobrine dobavljali kar neposredno iz Kitajske, tako pa je za nas najugodnejše, da imamo skupnega distributerja, ki z azijskimi dobrotami zalaga vso Evropo,” pravi poslovodkinja, ki prihodnost Kitajskega vrta vidi v širjenju omrežja v tujino. O obogatitvi ponudbe z običajnimi izdelki, ki jih srečamo na policah uveljavljenih trgovskih verig, v podjetju ne razmišljajo, saj je prav azijska hrana njihova tržna niša, se pa nameravajo morda v prihodnje še okrepiti na spletu: "Želimo se oskrbovati s posebnimi sestavinami, ki jih drugje ni možno dobiti. Naši cilji so povezani tudi s hrvaškim trgom, odpreti nameravamo tudi spletno trgovino, zelo pomembno pa se nam zdi, da lokalno prebivalstvo naučimo pripraviti azijsko hrano, saj je ta bolj zdrava. Po dobrih dveh letih lahko z gotovostjo trdim, da posel dobro teče!”
 
Če vas bo torej kmalu zaneslo v Šentvid, se zraven pošte ustavite vsaj za pivo. Kitajci delajo zelo dobrega, in to iz riža.  

 
 
 
 
back to top