IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Sreda, 26.07.2017 || Potrošniško zaupanje julija navzgor  |  Kmalu gradnja intermodalnega terminala v Batajnici  |  Rekordne cene masla   |  Studio Moderna kupil poljsko "Mango Home Shopping TV"  |  Bo Aldi že do leta 2020 drugi največji trgovec v Evropi?  |  Naprednejša proizvodnja v "čipsarni" Chips Way   |   Kuehne + Nagel okrepil liderski položaj  |  Lidlovo preoblikovanje logistike sadja  |  As Group delovno obeležil deseto obletnico prevzema Kenta   |  AB InBev prevzel proizvajalca energijskih pijač Hiball  |  Ob avtocesti pri Celju Piškovi začeli graditi sodoben logistični center  |  Znana trgovca z večjo ponudbo za vegetarijance   |  Waitrose izvaža v Indijo in na Kitajsko  |  Nočno parkiranje ob neurju v Mercatorjevih pokritih parkiriščih   |  Ahold Delhaize bo preselil sedež v ZDA...  |  Pivovarna Tuzla z novo linijo za PET program  |  Ribogojnica Fonda leto po vstopu Italijanov ohranja svojo usmeritev  |  NIJZ poziva k sodelovanju v nacionalni prehranski raziskavi  |  Zelena luča za obdavčitev sladkih pijač  |  Icelandic Glacial vstopa na kitajski trg  |   ||
   

Kenan Uštović: Živobarvno življenje

22.05.2012
POGLED IZ BOSNE IN HERCEGOVINE
Avtor: Kenan Uštović
 
"Življenje je včasih sivo, včasih rumenoˮ. Z izjemo verza pevca Bajage me je še ena njegova pesem spomnila na stanje v BiH in to predvsem v Sarajevu. Omenjeno kitico si lahko zlahka pojejo vojaki, ki že dneve stavkajo pred parlamentom BiH in ki se glasi: "Svet ima dva konca, na enem si ti, na drugem jaz, nič se ne menja, ker ne želiš ti in ne morem jaz”. Žalostno je, da je naša država še naprej v fazi gašenja požarov, ne dela pa na preventivi. Kot pa je s požari že v navadi, je tako, da ko pomisliš, da si na enem koncu vzpostavil nadzor, izbije na nekem drugem mestu in to še močneje kot prej. Zato se naši narodi še vedno držijo izreka: "Kdor se enkrat opeče, piha tudi, ko je hladnoˮ. V tokratni številki imamo za vas tudi kratko kviz vprašanje. Konec meseca marca je dobitek na lotu v ZDA znašal 656 milijonov dolarjev. Trije srečni dobitniki lahko s tem denarjem:1.      financirajo 45 odstotkov proračuna FBiH,2.      plačajo celoten uvoz, ki ga je FBiH imela v februarju leta 2012,3.      dajo 1250 evrov vsaki nezaposleni osebi v FBiH,4.      vse, kar je navedeno. Točen odgovor je, žal, seveda zadnji in sedaj sami ocenite, če smo preveč siromašna država ali pa so ZDA svetlobna leta pred nami. Pa poglejmo, kaj je bilo aktualnega v BiH v prejšnjem obdobju. Vsekakor je za bosanska podjetja pomembno to, da je Privredna štampa v sodelovanju z VTK BiH znova začela "Izbor 100-tih največjih podjetij v BiH”. Cilj projekta je promocija domačih podjetij in njihovega uspešnega poslovanja v preteklem obdobju. Z izjemo te akcije je aktualna zgodba o vodi. Zaloge in rezerva, ki jo ima BiH v ogromnih količinah, ki ji jih zavidajo vsi, saj tudi kvaliteta ni sporna. Ob vseh teh pokazateljih smo zgolj v lanskem letu uvozili za 7,5 milijona evrov ustekleničene vode, kar znese približno 35 milijonov litrov. Kaj narediti v tem primeru? Ali je naš narod res tako slep in misli, da idilična naravna lepota, ki krasi embalaže raznih proizvajalcev, dejansko kaže in preslika kvaliteto vode? Ali menimo, da je uvožena voda kvalitetnejša od domače? Tukaj pa obstaja tudi tretji dejavnik, ki vpliva na nakup. To je razmišljanje ljudi, da so "v trendu”, če pijejo tuje ustekleničene vode oziroma, da so "kmetjeˮ (ne glede na to, kaj ta termin dejansko pomeni), če konzumirajo domače. Mah, najlažje se nam je usesti v kavarno, naročiti kavo, narejeno v Srbiji, z mlekom iz Slovenije, in si prižgati cigareto hrvaškega proizvajalca, ob kateri gre najbolj ravno ustekleničena voda z nalepko neznanega kraja. Ob tem sodi zraven tudi zgodba, češ da so vsi lopovi, da ni posla in da nas vse, kar smo naročili, iz dneva v dan stane več.  Zadnja zgodba, ki se je bom dotaknil, govori o tem, da bosta BiH in Sarajevo dobila nizkocenovne polete proti Evropi. To bi bil zanesljivo veliki plus za turizem v BiH, in tudi možnost, da mladi ljudje za majhen denar obiščejo nekatere od največjih evropskih metropol. Tovrstni poleti so že popularni na Hrvaškem in v Srbiji, kjer se za 50-70 evrov s povratno karto da priti do Bruslja ali Londona. A tudi v tej zgodbi FBiH in Ministrstvo za turizem predstavljata problem, ker se ne želita odreči 10-tih evrov na potnika, kakor zahteva poslovna politika takih podjetij. Menda bo kdo iz teh institucij v bližnji prihodnosti prepoznal prednosti take vrste sodelovanja in nam vsem skupaj naredil to uslugo, da bi bila naša država povezana z ostalo Evropo. Prejšnji članek sem zaključil z izjavo Benjamina Franklina in tudi tokrat bom izkoristil misel istega človeka: "Ne načrtovati pomeni načrtovati neuspehˮ.
 

 
 
 
 
back to top