IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Petek, 17.11.2017 || Lidlov poslovni hackathon bo jutri  |  AB InBev ustoličil novega direktorja za Severno Ameriko  |  Za SEMPL št.19 kar 89 tekmovalnih prijav   |  Zajtrk za več kot 260.000 otrok po vrtcih in šolah  |  Vabilo na četrto FMCG konferenco revije InStore v Beograd 23. novembra  |  Sodišče zavrnilo veljavnost lex Agrokor v Sloveniji  |  Atlantic Grupa je v ZDA začela s proizvodnjo paštete Argeta  |  20. Slovenski festival vin odpira vrata   |  Zmagovalec natečaja Lidlov mladi vinar je Jernej Žorž z vinom zelen  |  Mlečno-predelovalni sektor predstavil zaveze odgovornosti  |  Colruyt uvaja novosti prek spleta  |  Sainsbury's prvi uvedel tehnologijo izolacije hladnega zraka  |  Nemška Gea prevzema pomurski Vipoll  |  Prenovljena Idea "Beograđanka"  |  Heineken Hrvaška v Karlovcu odprl zeleno skladišče  |  Lepotna blagovna znamka The Body Shop v Sloveniji  |  E. Leclerc ostaja v vodstvu, Carrefour zmanjšal zaostanek  |  MAC Cosmetics v sredo odprl prvo trgovino   |   Židan: "Danes smo vsi skupaj ena družina!"  |  Lidlov mladi vinar Jernej Žorž iz Vipavske doline  |   ||
   

Kenan Uštović: Uspešne navade

15.06.2012
POGLED IZ BIH
 
Piše: Kenan Uštović
 
Tri številke nazaj sem pisal o vodi. Pisal sem o uvozu vode, o vplivu etikete na stopnjo navezanosti na izdelek. Tokrat bom analiziral dve uspešni podjetji. Zanimivi sta zaradi dveh razlogov. Ker sta uvoznik in distributer v BiH, v svojem delovanju sta zelo uspešni in, kar je še najbolj pomembno, zadovoljujeta naše vsakodnevne potrebe. Osnovna značilnost teh dveh podjetij je ta, da sta se uspešno merili s konkurenti in si tako do danes priborili vodilen položaj na trgu.  Prvo podjetje je TDR (Tvornica duhana Rovinj), Sarajevo. Po zadnjih podatkih na trgu tobaka s svojo strateško usmeritvijo in predanostjo zavzema 32,5 odstotka domačega trga, medtem ko FDS-ju pripada 31,1 odstotka. Vsekakor bi bilo potrebno izdelati natančno analizo tega segmenta in videti, kako so domača podjetja uspela vodilno vlogo prepustiti uvoznikom. Domači proizvajalci imajo kakovosten izdelek, seznanjeni so s pomembno vlogo trženja, toda nekje se skriva težava. Težko je reči, ali naši managerji ne znajo prepoznati dobre poslovne priložnosti ali pa je težava v splošnem strateškem vodstvu. Dejstvo je, da managerji TDR-ja očitno vedo, kako ukrepati, in kar je še najpomembnejše, kdaj ukrepati. Najlaže je reči, kupci so takšni ali drugačni. Morda je to res in so kupci v Bosni in Hercegovini dejansko drugačni od vseh ostalih, vendar to daje managerjem možnost, da se izkažejo. Znanim potrebam kupcev je lahko ugoditi, a odlika tistih pravih managerjev se prepozna v tistem trenutku, ko uspejo zadovoljevati nestandardne potrebe svojih kupcev. Kakor koli že, vodstvu TDR-ja čestitam za prvo mesto v državi in hkrati upam, da bodo tudi v prihodnje uspeli zadovoljiti potrebe svojih kupcev. Drugo podjetje, ki se v BiH razvija v pozitivno smer, je Stock BH. Glede na to, da je naša država znana po pridelavi žganih pijač visoke kakovosti, ima uspeh podjetja Stock na našem trgu še toliko večjo težo. Imajo prepoznavne znamke in cel niz izdelkov, kjer lahko vsak najde nekaj zase. Kar to podjetje loči od konkurence, je kakovostna, visoko usposobljena in k cilju usmerjena ekipa ljudi, ki se zaveda, kako komunicirati s kupci ter ve, na kakšen način zadovoljiti potrebe kupca. Izdelki tega podjetja so vrhunske kakovosti, zato ne čudi, da leto za letom prejemajo prestižne mednarodne nagrade. Saj imajo tudi ostala podjetja prepoznavne in kakovostne znamke, toda jedro uspeha Stocka je zares kakovostna komunikacija s strankami, kar jim daje konkurenčno prednost. Vsi tisti, ki revijo berete od samega začetka, veste, da sem na začetku pisal izključno o prodaji. Razlagal sem o prodajnih spretnostih, o uspešnih prodajnih managerjih in smiselnih usmeritvah. Najbolj pogosto sem pisal o tem, kako in na kakšen način se približati končnim potrošnikom in kako na najboljši možen način zadovoljiti njegove potrebe. Ti dve podjetji, ki sem ju danes pohvalil, uporabljata najsodobnejše metode prodaje. Delujoč na B2B trgu se zavedajo, da morajo največ truda in energije vložiti v to, kako bodo zadovoljili potrebe končnega potrošnika. Njihove prodajne in trženjske strategije so usmerjene k cilju, izvajanju nalog in k edinstvenemu načinu uresničevanja vizije in poslanstva. Vsekakor v Bosni in Hercegovini obstaja še kar precej uspešnih podjetij, uspešnih managerjev in kakovostnih delovnih ekip. V eni izmed naslednjih številk bom gotovo našel prostor, da vam predstavim še kakšne uspešne poslovneže in njihova podjetja.

 
 
 
 
back to top