IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Sreda, 20.09.2017 || Nove nagrade za Plantaže na Austrian Wine Challenge 2017  |   3. FMCG Summit Zagreb - prijavite se po "first minute" ceni!  |  Gorenju Licensing nagrada za inovacijo 2017  |  Caviar Biosistem letos začenja gradnjo obrata za predelavo rib  |  Pestra zasedba na koprskem festivalu Sladka Istra  |  Festival kranjskih klobas in polke v Ohiu obiskalo 1200 ljudi  |  Nagrada za jabolčne sokove Grčin na ocenjevanju v Londonu  |  Hitra rast podjetja Delta Agrar  |  Agrokor zahteva priznanje izredne uprave v Črni gori  |  Afriški trgovec ponuja plačilo s kripto valuto (VIDEO)  |  V Podgorici odprli Logistični center Voli  |  BAT z novim obratom vrednim več kot tri milijone evrov  |  Red bull tek na velikanko Luki Kovačiču  |  Podjetje Spar Slovenija pomagalo očistiti reko Muro  |  V jesen z retro Jeruzalemčanom  |  Nestlé se zavezuje k zmanjšanju vsebnosti sladkorja  |  Podnebne spremembe ogrožajo proizvajalce kave  |  Neenotnost glede obdavčitve internetnih velikanov  |  Spletna trgovina Mimovrste upihnila 15. svečko  |  Obeta se odličen letnik grozdja  |   ||
   

Kenan Uštović: Človek kot resurs

12.11.2012
POGLED IZ BIH
 
Piše: Kenan Uštović
 
Besedo resurs slišimo skoraj vsak dan. Omenjajo se materialni, nematerialni, finančni, informacijski, fizični, tehnološki... A v zadnjem času so zelo aktualni ljudski resursi. Tisto kar jih ločuje od vseh ostalih je to, da jih je nemogoče meriti. Le oni se ne nahajajo v bilancah n se jih ne da izkazati v številkah. Merimo lahko le zadovoljstvo naših zaposlenih, njihovo stopnjo izobrazbe in edukacije, medtem ko intelektualni kapital, njihova specifična znanja, spretnosti in sposobnosti ostajajo uganka. Mnogi lastniki kapitala so dojeli, da njihova gradbena dela, oprema, denar in lastne ideje niso dovolj za uspeh. Dojeli so, da so njihovi zaposleni ti, ki lahko edini vodijo podjetje na poti uspeha. V času velike ekonomske krize, ko smo prepričani le v to, da se bodo dogajale spremembe, zaposleni postajajo zelo pomembna veriga v poslovanju. Cilji, misija in vizija so pomembna strateška orodja vsakega podjetja, a brez ljudi vse skupaj ostaja črka na papirju. Človek kot resurs ni skupni imenovalec in niti ne dokaz uspešnosti, ampak to vlogo prevzemajo njegove osebne lastnosti, kompetence, kontakti in spretnosti. 
 
 
Vsi managerji se morajo zavedati dveh stvari. Prva je ta, da je treba ljudi znati najti in zadržati. Druga pomembna stvar je ta, da so ljudje edini resurs, ki vsako popoldne zapušča podjetje in kjer se nam s tem veča tveganje, da bo izgubljen. Znanje, ki ga zaposleni prinaša(jo), je pomembno, a še veliko pomembneje za podjetje je spoznanje njegovega potenciala, izkoristiti le-tega za prave namene, ga usmeriti, in na ta način pomagati njemu samemu in obema prinesti precej več koristi. 
 
Velja poudariti, da kdor ne bo vlagal v svoje zaposlene, ne bo konkurenčen na tržišču. Vedno se lahko spomnimo izjave T. I. Watsona, ustanovitelja IBM-a, ki je rekel: "Vzemite mi tovarne, požgite mi zgradbe. A pustite mi sodelavce in vse bom začel znova ...”
 
Neko hrvaško podjetje ima na svoji spletni strani naslednji tekst: "...iščemo visokomotivirane, inovativne in ustvarjalne sodelavce, sposobne implementirati nove ideje, ker najboljši ljudje omogočajo najboljše storitve.” Gremo v manjšo analizo tega sporočila. Ena sama beseda zamenja percepcijo celotnega teksta. To je beseda "iščemo”. Nikjer se ne omenja vlaganja v zaposlene, njihovo izobraževanje, razvoj. In ravno to je ključni problem sedanjosti. V ljudeh iščejo samomotivacijo, ustvarjalnost, inovativnost, sposobnost in spretnosti, a le malo se vlaga. Danes v podjetjih menijo, da je za njih vlaganje v ljudi izguba časa in denarja. Izhajajo iz logične predpostavke: "Če nočeš ti, bo hotel nekdo drug”. Je pa fluktuacija zaposlenih rezultat takega razmišljanja. Podjetja svoj čas namenjajo naborom novih zaposlenih na osnovah poslovanja in obstoječe ljudske resurse uporabljajo za najem novih. To pa v vsakem slučaju ni dovolj in predstavlja velik oportunitetni strošek za podjetje, v kolikor ga zaposleni nato hitro zapusti.

 
 
 
 
back to top