IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Petek, 18.01.2019 || Indra Nooyi zapustila PepsiCo in bi lahko postala glavna v Svetovni banki  |  REVOLUCIONARNO: Žabka kmalu z avtomatiziranimi trgovinami brez prodajalcev   |  Valjevska pivovarna je dobila novega lastnika - Braurei Group Beograd   |  Malešičeva namesto Cajnarja na čelu KZ Metlika  |   V ponedeljek odprtje novega nakupovalnega centra KTC Karlovac  |  Sejem Agra pričakuje več kot 1800 razstavljavcev  |  Naprodaj Mercatorjev center Novi Sad  |  Na krožniku povečini eko hrana iz tujine  |  Nov izvršni direktor v Metro Cash & Carry André Rinnensland  |  V Berlinu vrata odpira Zeleni teden  |  Aman gradi nakupovalni center v Kuli  |  Spar Hrvaška išče upokojence za delo na blagajni   |  Piva bodo označena s podatki o kalorični vrednosti  |  Med ogroženimi vrstami je tudi kava  |  David Morris v Agrokorju kot svetovalec  |  Medex znanstveno dokazal blagodejni učinek matičnega mlečka  |  Ahold Delhaize "zaposlil" 500 robotov (VIDEO)  |  Embalaža oljčnega olja Chiavalon med najboljšimi na svetu  |  Kmetje z gensko nespremenjeno sojo zaslužili 1,5 milijona evrov  |  Indija do leta 2030 gospodarsko močnejša od ZDA?  |   ||
   

Kdo je … danes glavni?

19.03.2014
Piše: prof. dr Mladen Vedriš 
 
Človeški faktor. Izjemno pomemben člen verige, ki je pri končnem rezultatu največkrat celo odločilen, bodisi kot gibalo uspešnosti ali glede reševanja problemov. Gre za posameznika, živo in aktivno osebo, ki dandanes predstavlja osnovni dejavnik preučevanja PR-oddelkov v velikih podjetjih, ki predstavljajo resnični "software".
 
Neredko se namreč zgodi, da se ob finančnih ocenah vrednosti podjetij ena tretjina cene vrti okrog perspektive izdelka ali storitve na prihodnjem tržišču, druga tretjina se predstavlja glede na celotno vrednost lastnine – "hardware", tista preostala, ustvarjalna tretjina pa je skupek vrednosti človeškega kapitala. In ravno ta je tista, ki predstavlja glavno gibalo ustvarjanja nove vrednosti, katere funkcija je tudi vse ostalo.
 
Človeški faktor in njegova kvaliteta predstavljata izjemno kombinacijo znanja in nadarjenosti, dela in izkušenj, a tudi neizogibnega posedovanja socialne inteligence in komunikacijskih veščin. Vse to pogojuje dejavnike uspeha ali neuspeha tako malih družinskih, kakor tudi največjih globalnih podjetij. To velja tudi za države, kjer so zgodovinska obdobja ter (ne)uspešni mandatni ciklusi ovrednoteni z osebnim pečatom in noto določenega osebnega "lidershipa".
 
Seveda obstaja tudi temna plat in so določene osebe, ki so kolo zgodovine vrnile v preteklost, povzročile prave katastrofe. Od vojn do propadov megapodjetij in – "cruiserov". Toda to je samo še dodatni neposredni dokaz o odločilnem pomenu človeškega dejavnika. Vstop v EU pomeni večje možnosti, a tudi novo bitko za kvaliteto. Strokovnjaki različnih profilov, ki v svoji stroki predstavljajo vrh, na domači naslov vedno znova dobivajo predloge z različnimi ponudbami za delo.
 
Tudi s ponudbami za zaposlitev življenjskega sopotnika, šolanje otrok, stanovanje, prosti čas itd. Zakaj mobilnost? Zaradi tega, ker tisti, ki so kvalitetni in (potencialno) uspešni, ne morejo in ne želijo čakati. Pri mladih je želja po potrjevanju, pogosto tudi po zagotavljanju osnovnih pogojev za življenje, pri že dokazanih želja, da se gre še hitreje naprej.
 
Ker je vsako čakanje vožnja v "rikverc". Začasen zastoj že, a ne za stalno in dokončno. Ocenjujejo, da v povprečju skupno šolanje visokokvalificiranega strokovnjaka do diplome (ali doktorata!) za državo in starše predstavlja vložek v višini 100.000 evrov. Nova – dodana vrednost, ki se bo ustvarila med delovnim časom, pa po pravilu presega milijon evrov.
 
Postavlja se vprašanje, kako se postaviti na stran neto prejemnikov in ne neto darovalcev teh kapitalnih vrednosti. Brez kakršnekoli demografije ...  Naj zaključimo. Varna in pregledna cesta je stvar držav in uspešnih graditeljev – upravljalcev. A končna možna (ne)dovoljena hitrost ter smer gibanja sta vedno v rokah voznikov.
 
Tu slučajnosti ni, ve se, kdo je glavni na takem potovanju. 

 
 
 
 
back to top