IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Četrtek, 27.07.2017 || Agrokor danes izplačuje stari dolg malim dobaviteljem  |  Refresco za več kot milijardo evrov kupuje pijačarski del Cotta  |  Agraria se zanima za večji delež v Vinakopru  |  Potrošniško zaupanje julija navzgor  |  Kmalu gradnja intermodalnega terminala v Batajnici  |  Pivka Perutninarstvo z novo trgovino v Postojni  |  Rekordne cene masla   |  Rok za prijavo del na Zlatem bobnu do 31.julija  |  Ikea pripravljena za odprtje 10. avgusta  |   Lidl kreditira Pulo  |  Studio Moderna kupil poljsko "Mango Home Shopping TV"  |  Bo Aldi že do leta 2020 drugi največji trgovec v Evropi?  |  Naprednejša proizvodnja v "čipsarni" Chips Way   |   Kuehne + Nagel okrepil liderski položaj  |  Lidlovo preoblikovanje logistike sadja  |  As Group delovno obeležil deseto obletnico prevzema Kenta   |  AB InBev prevzel proizvajalca energijskih pijač Hiball  |  Ob avtocesti pri Celju Piškovi začeli graditi sodoben logistični center  |  Znana trgovca z večjo ponudbo za vegetarijance   |  Waitrose izvaža v Indijo in na Kitajsko  |   ||
   

Kdo je … danes glavni?

19.03.2014
Piše: prof. dr Mladen Vedriš 
 
Človeški faktor. Izjemno pomemben člen verige, ki je pri končnem rezultatu največkrat celo odločilen, bodisi kot gibalo uspešnosti ali glede reševanja problemov. Gre za posameznika, živo in aktivno osebo, ki dandanes predstavlja osnovni dejavnik preučevanja PR-oddelkov v velikih podjetjih, ki predstavljajo resnični "software".
 
Neredko se namreč zgodi, da se ob finančnih ocenah vrednosti podjetij ena tretjina cene vrti okrog perspektive izdelka ali storitve na prihodnjem tržišču, druga tretjina se predstavlja glede na celotno vrednost lastnine – "hardware", tista preostala, ustvarjalna tretjina pa je skupek vrednosti človeškega kapitala. In ravno ta je tista, ki predstavlja glavno gibalo ustvarjanja nove vrednosti, katere funkcija je tudi vse ostalo.
 
Človeški faktor in njegova kvaliteta predstavljata izjemno kombinacijo znanja in nadarjenosti, dela in izkušenj, a tudi neizogibnega posedovanja socialne inteligence in komunikacijskih veščin. Vse to pogojuje dejavnike uspeha ali neuspeha tako malih družinskih, kakor tudi največjih globalnih podjetij. To velja tudi za države, kjer so zgodovinska obdobja ter (ne)uspešni mandatni ciklusi ovrednoteni z osebnim pečatom in noto določenega osebnega "lidershipa".
 
Seveda obstaja tudi temna plat in so določene osebe, ki so kolo zgodovine vrnile v preteklost, povzročile prave katastrofe. Od vojn do propadov megapodjetij in – "cruiserov". Toda to je samo še dodatni neposredni dokaz o odločilnem pomenu človeškega dejavnika. Vstop v EU pomeni večje možnosti, a tudi novo bitko za kvaliteto. Strokovnjaki različnih profilov, ki v svoji stroki predstavljajo vrh, na domači naslov vedno znova dobivajo predloge z različnimi ponudbami za delo.
 
Tudi s ponudbami za zaposlitev življenjskega sopotnika, šolanje otrok, stanovanje, prosti čas itd. Zakaj mobilnost? Zaradi tega, ker tisti, ki so kvalitetni in (potencialno) uspešni, ne morejo in ne želijo čakati. Pri mladih je želja po potrjevanju, pogosto tudi po zagotavljanju osnovnih pogojev za življenje, pri že dokazanih želja, da se gre še hitreje naprej.
 
Ker je vsako čakanje vožnja v "rikverc". Začasen zastoj že, a ne za stalno in dokončno. Ocenjujejo, da v povprečju skupno šolanje visokokvalificiranega strokovnjaka do diplome (ali doktorata!) za državo in starše predstavlja vložek v višini 100.000 evrov. Nova – dodana vrednost, ki se bo ustvarila med delovnim časom, pa po pravilu presega milijon evrov.
 
Postavlja se vprašanje, kako se postaviti na stran neto prejemnikov in ne neto darovalcev teh kapitalnih vrednosti. Brez kakršnekoli demografije ...  Naj zaključimo. Varna in pregledna cesta je stvar držav in uspešnih graditeljev – upravljalcev. A končna možna (ne)dovoljena hitrost ter smer gibanja sta vedno v rokah voznikov.
 
Tu slučajnosti ni, ve se, kdo je glavni na takem potovanju. 

 
 
 
 
back to top