IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Sreda, 17.01.2018 || Manj ovir za GSO  |  Tuševa zvezdica se je danes začela v Ljubljani   |  Družba Mlino 77,6-odstotna lastnica Mlinotesta  |  Sejmi v organizaciji Pomurskega sejma leta 2018...  |  Pivovarni Laško in Pristopu priznanje PRO PR Awards  |  Evropska komisija predstavila strategijo za boj proti plastičnim odpadkom  |  Prihaja Dindr - aplikacija za iskanje partnerja prek hrane  |  Zaživel zakon o prepovedi oglaševanja alkohola  |  Skopski pazar nič več v poslovanju z marketi  |  Hrustljava novost - Manner Knuspino  |  Trgovina Snage brez embalaže bo na ljubljanski tržnici  |   EU za promocijo evropskih kmetijskih proizvodov 169 milijonov evrov  |  Gorivo se je podražilo  |  Izvoz iz evroskupine - prva ZDA, druga Kitajska  |  Mlekarna Krepko odprla mini mlekarno za otroke  |  Lenta lani odprla 89 novih trgovin  |  Tudi francoska štruca na seznam Unesca?  |   Gomex načrtuje odprtje 30 novih prodajaln  |  Pão de Açucar uvaja nov model trgovin  |  Kaufland vstopa v Moldavijo  |   ||
   

Kdo je … danes glavni?

19.03.2014
Piše: prof. dr Mladen Vedriš 
 
Človeški faktor. Izjemno pomemben člen verige, ki je pri končnem rezultatu največkrat celo odločilen, bodisi kot gibalo uspešnosti ali glede reševanja problemov. Gre za posameznika, živo in aktivno osebo, ki dandanes predstavlja osnovni dejavnik preučevanja PR-oddelkov v velikih podjetjih, ki predstavljajo resnični "software".
 
Neredko se namreč zgodi, da se ob finančnih ocenah vrednosti podjetij ena tretjina cene vrti okrog perspektive izdelka ali storitve na prihodnjem tržišču, druga tretjina se predstavlja glede na celotno vrednost lastnine – "hardware", tista preostala, ustvarjalna tretjina pa je skupek vrednosti človeškega kapitala. In ravno ta je tista, ki predstavlja glavno gibalo ustvarjanja nove vrednosti, katere funkcija je tudi vse ostalo.
 
Človeški faktor in njegova kvaliteta predstavljata izjemno kombinacijo znanja in nadarjenosti, dela in izkušenj, a tudi neizogibnega posedovanja socialne inteligence in komunikacijskih veščin. Vse to pogojuje dejavnike uspeha ali neuspeha tako malih družinskih, kakor tudi največjih globalnih podjetij. To velja tudi za države, kjer so zgodovinska obdobja ter (ne)uspešni mandatni ciklusi ovrednoteni z osebnim pečatom in noto določenega osebnega "lidershipa".
 
Seveda obstaja tudi temna plat in so določene osebe, ki so kolo zgodovine vrnile v preteklost, povzročile prave katastrofe. Od vojn do propadov megapodjetij in – "cruiserov". Toda to je samo še dodatni neposredni dokaz o odločilnem pomenu človeškega dejavnika. Vstop v EU pomeni večje možnosti, a tudi novo bitko za kvaliteto. Strokovnjaki različnih profilov, ki v svoji stroki predstavljajo vrh, na domači naslov vedno znova dobivajo predloge z različnimi ponudbami za delo.
 
Tudi s ponudbami za zaposlitev življenjskega sopotnika, šolanje otrok, stanovanje, prosti čas itd. Zakaj mobilnost? Zaradi tega, ker tisti, ki so kvalitetni in (potencialno) uspešni, ne morejo in ne želijo čakati. Pri mladih je želja po potrjevanju, pogosto tudi po zagotavljanju osnovnih pogojev za življenje, pri že dokazanih želja, da se gre še hitreje naprej.
 
Ker je vsako čakanje vožnja v "rikverc". Začasen zastoj že, a ne za stalno in dokončno. Ocenjujejo, da v povprečju skupno šolanje visokokvalificiranega strokovnjaka do diplome (ali doktorata!) za državo in starše predstavlja vložek v višini 100.000 evrov. Nova – dodana vrednost, ki se bo ustvarila med delovnim časom, pa po pravilu presega milijon evrov.
 
Postavlja se vprašanje, kako se postaviti na stran neto prejemnikov in ne neto darovalcev teh kapitalnih vrednosti. Brez kakršnekoli demografije ...  Naj zaključimo. Varna in pregledna cesta je stvar držav in uspešnih graditeljev – upravljalcev. A končna možna (ne)dovoljena hitrost ter smer gibanja sta vedno v rokah voznikov.
 
Tu slučajnosti ni, ve se, kdo je glavni na takem potovanju. 

 
 
 
 
back to top