IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Četrtek, 18.10.2018 || Še 7 dni do 4. FMCG Summit-a revije InStore v Zagrebu   |  Walmart uvaja vozičke z merilcem srčnega utripa?  |  Hofer o pomenu pravilne uporabe defibrilatorja  |  Dan slovenske hrane in tradicionalni slovenski zajtrk letos 16. novembra  |  E. Leclerc se pogaja za prevzem hipermarketov Géant Casino   |  Opel in Vauxhall obnavljata 4PL partnerstvo z Gefcom  |  Trgovci na 12. Strateški konferenci o trajnostnem krožnem poslovnem modelu v trgovini  |  Na Brdu poteka 12. Strateška konferenca o trgovini  |  Fundacija Coca-Cola s posebnim mejnikom  |  Skupini Špica in IBCS sta napovedali strateško "Alianso treh morij"  |  Začel se je 25. Zlati boben v Portotožu  |  Na tekmovanju najboljših pic zmagala veganska  |  Pivac v Ravči gradi nove proizvodne hale za pršutarno  |  Novo poslovalnico Lidla v Hočah odpirajo naslednji četrtek, nato še eno v Melju  |  Nestlé zapira tovarno sladoleda v predmestju Pariza  |  Continente letos predstavil že 300 trgovskih znamk  |  Ruski diskonter Torgservis vstopa v Nemčijo  |  Bosna in Hercegovina velika uvoznica piva, a poraba je manjša  |  Ljubljanske mlekarne želijo odkupiti več ekološko pridelanega mleka  |  Znani so finalisti 25. Zlatega bobna  |   ||
   

Kdo je … danes glavni?

19.03.2014
Piše: prof. dr Mladen Vedriš 
 
Človeški faktor. Izjemno pomemben člen verige, ki je pri končnem rezultatu največkrat celo odločilen, bodisi kot gibalo uspešnosti ali glede reševanja problemov. Gre za posameznika, živo in aktivno osebo, ki dandanes predstavlja osnovni dejavnik preučevanja PR-oddelkov v velikih podjetjih, ki predstavljajo resnični "software".
 
Neredko se namreč zgodi, da se ob finančnih ocenah vrednosti podjetij ena tretjina cene vrti okrog perspektive izdelka ali storitve na prihodnjem tržišču, druga tretjina se predstavlja glede na celotno vrednost lastnine – "hardware", tista preostala, ustvarjalna tretjina pa je skupek vrednosti človeškega kapitala. In ravno ta je tista, ki predstavlja glavno gibalo ustvarjanja nove vrednosti, katere funkcija je tudi vse ostalo.
 
Človeški faktor in njegova kvaliteta predstavljata izjemno kombinacijo znanja in nadarjenosti, dela in izkušenj, a tudi neizogibnega posedovanja socialne inteligence in komunikacijskih veščin. Vse to pogojuje dejavnike uspeha ali neuspeha tako malih družinskih, kakor tudi največjih globalnih podjetij. To velja tudi za države, kjer so zgodovinska obdobja ter (ne)uspešni mandatni ciklusi ovrednoteni z osebnim pečatom in noto določenega osebnega "lidershipa".
 
Seveda obstaja tudi temna plat in so določene osebe, ki so kolo zgodovine vrnile v preteklost, povzročile prave katastrofe. Od vojn do propadov megapodjetij in – "cruiserov". Toda to je samo še dodatni neposredni dokaz o odločilnem pomenu človeškega dejavnika. Vstop v EU pomeni večje možnosti, a tudi novo bitko za kvaliteto. Strokovnjaki različnih profilov, ki v svoji stroki predstavljajo vrh, na domači naslov vedno znova dobivajo predloge z različnimi ponudbami za delo.
 
Tudi s ponudbami za zaposlitev življenjskega sopotnika, šolanje otrok, stanovanje, prosti čas itd. Zakaj mobilnost? Zaradi tega, ker tisti, ki so kvalitetni in (potencialno) uspešni, ne morejo in ne želijo čakati. Pri mladih je želja po potrjevanju, pogosto tudi po zagotavljanju osnovnih pogojev za življenje, pri že dokazanih želja, da se gre še hitreje naprej.
 
Ker je vsako čakanje vožnja v "rikverc". Začasen zastoj že, a ne za stalno in dokončno. Ocenjujejo, da v povprečju skupno šolanje visokokvalificiranega strokovnjaka do diplome (ali doktorata!) za državo in starše predstavlja vložek v višini 100.000 evrov. Nova – dodana vrednost, ki se bo ustvarila med delovnim časom, pa po pravilu presega milijon evrov.
 
Postavlja se vprašanje, kako se postaviti na stran neto prejemnikov in ne neto darovalcev teh kapitalnih vrednosti. Brez kakršnekoli demografije ...  Naj zaključimo. Varna in pregledna cesta je stvar držav in uspešnih graditeljev – upravljalcev. A končna možna (ne)dovoljena hitrost ter smer gibanja sta vedno v rokah voznikov.
 
Tu slučajnosti ni, ve se, kdo je glavni na takem potovanju. 

 
 
 
 
back to top