IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Sobota, 18.11.2017 || Lidlov poslovni hackathon bo jutri  |  AB InBev ustoličil novega direktorja za Severno Ameriko  |  Za SEMPL št.19 kar 89 tekmovalnih prijav   |  Zajtrk za več kot 260.000 otrok po vrtcih in šolah  |  Vabilo na četrto FMCG konferenco revije InStore v Beograd 23. novembra  |  Sodišče zavrnilo veljavnost lex Agrokor v Sloveniji  |  Atlantic Grupa je v ZDA začela s proizvodnjo paštete Argeta  |  20. Slovenski festival vin odpira vrata   |  Zmagovalec natečaja Lidlov mladi vinar je Jernej Žorž z vinom zelen  |  Mlečno-predelovalni sektor predstavil zaveze odgovornosti  |  Colruyt uvaja novosti prek spleta  |  Sainsbury's prvi uvedel tehnologijo izolacije hladnega zraka  |  Nemška Gea prevzema pomurski Vipoll  |  Prenovljena Idea "Beograđanka"  |  Heineken Hrvaška v Karlovcu odprl zeleno skladišče  |  Lepotna blagovna znamka The Body Shop v Sloveniji  |  E. Leclerc ostaja v vodstvu, Carrefour zmanjšal zaostanek  |  MAC Cosmetics v sredo odprl prvo trgovino   |   Židan: "Danes smo vsi skupaj ena družina!"  |  Lidlov mladi vinar Jernej Žorž iz Vipavske doline  |   ||
   

Kdo je … danes glavni?

19.03.2014
Piše: prof. dr Mladen Vedriš 
 
Človeški faktor. Izjemno pomemben člen verige, ki je pri končnem rezultatu največkrat celo odločilen, bodisi kot gibalo uspešnosti ali glede reševanja problemov. Gre za posameznika, živo in aktivno osebo, ki dandanes predstavlja osnovni dejavnik preučevanja PR-oddelkov v velikih podjetjih, ki predstavljajo resnični "software".
 
Neredko se namreč zgodi, da se ob finančnih ocenah vrednosti podjetij ena tretjina cene vrti okrog perspektive izdelka ali storitve na prihodnjem tržišču, druga tretjina se predstavlja glede na celotno vrednost lastnine – "hardware", tista preostala, ustvarjalna tretjina pa je skupek vrednosti človeškega kapitala. In ravno ta je tista, ki predstavlja glavno gibalo ustvarjanja nove vrednosti, katere funkcija je tudi vse ostalo.
 
Človeški faktor in njegova kvaliteta predstavljata izjemno kombinacijo znanja in nadarjenosti, dela in izkušenj, a tudi neizogibnega posedovanja socialne inteligence in komunikacijskih veščin. Vse to pogojuje dejavnike uspeha ali neuspeha tako malih družinskih, kakor tudi največjih globalnih podjetij. To velja tudi za države, kjer so zgodovinska obdobja ter (ne)uspešni mandatni ciklusi ovrednoteni z osebnim pečatom in noto določenega osebnega "lidershipa".
 
Seveda obstaja tudi temna plat in so določene osebe, ki so kolo zgodovine vrnile v preteklost, povzročile prave katastrofe. Od vojn do propadov megapodjetij in – "cruiserov". Toda to je samo še dodatni neposredni dokaz o odločilnem pomenu človeškega dejavnika. Vstop v EU pomeni večje možnosti, a tudi novo bitko za kvaliteto. Strokovnjaki različnih profilov, ki v svoji stroki predstavljajo vrh, na domači naslov vedno znova dobivajo predloge z različnimi ponudbami za delo.
 
Tudi s ponudbami za zaposlitev življenjskega sopotnika, šolanje otrok, stanovanje, prosti čas itd. Zakaj mobilnost? Zaradi tega, ker tisti, ki so kvalitetni in (potencialno) uspešni, ne morejo in ne želijo čakati. Pri mladih je želja po potrjevanju, pogosto tudi po zagotavljanju osnovnih pogojev za življenje, pri že dokazanih želja, da se gre še hitreje naprej.
 
Ker je vsako čakanje vožnja v "rikverc". Začasen zastoj že, a ne za stalno in dokončno. Ocenjujejo, da v povprečju skupno šolanje visokokvalificiranega strokovnjaka do diplome (ali doktorata!) za državo in starše predstavlja vložek v višini 100.000 evrov. Nova – dodana vrednost, ki se bo ustvarila med delovnim časom, pa po pravilu presega milijon evrov.
 
Postavlja se vprašanje, kako se postaviti na stran neto prejemnikov in ne neto darovalcev teh kapitalnih vrednosti. Brez kakršnekoli demografije ...  Naj zaključimo. Varna in pregledna cesta je stvar držav in uspešnih graditeljev – upravljalcev. A končna možna (ne)dovoljena hitrost ter smer gibanja sta vedno v rokah voznikov.
 
Tu slučajnosti ni, ve se, kdo je glavni na takem potovanju. 

 
 
 
 
back to top