IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Sobota, 24.02.2018 || Lanska suša povzročila za 65,3 milijona evrov škode  |  Dm postavlja novo strategijo  |  "Coop Swiss" podpira organsko  |  Pridružite se nam na marčevskem največjem dogodku za hotelirje v Srbiji!  |  Waitrose predstavlja linijo Good Health  |  Biedronka z linijo goBIO  |  Rekordni poslovni rezultati za Henkel  |  Slavonski kulen iz CM bo postal kulen z dežele  |  Mastercard: "Kupci pripravljeni na plačevanje z nosljivimi napravami"  |  Natisnjena 62. številka revije InStore že na poti k naslovnikom  |  Zadruge v odkup preostale dobre četrtine Mlekarne Celeia  |  Plenković napovedal položaj Agrokorjevega (namestnika) pooblaščenca za naslednji teden  |  Od srede nova dm prodajalna v Ajdovščini  |  Vinagov kompleks še vedno ni našel kupca  |  Počivalšek za Bloomberg: "Za Mercator je več zanimanja"  |  V Dublinu včeraj in danes okrogla miza o trgovini v prihodnosti  |  Marca prihaja trgovina Sweet Tooth za ljubitelje sladkarij  |  Walmart z manjšim dobičkom, a višjimi (minimalnimi) plačami   |  DIA s prodajo v višini desetih milijard evrov  |  Majid Al Futtaim odpira še sto objektov pod franšizo Carrefour  |   ||
   

Kdaj bo "roaming" cenejši?

24.06.2013
Zaenkrat je tako, da bodo tudi letos najštevilčnejši tisti, ki počitnikujejo na tujem in si tam poiščejo kako kavarno, restavracijo ali "shoping mall" z brezplačno internetno povezavo, da bi se javili domov prek viberja ali skajpa.
 
Ali pa bodo vključili opcije za transfer podatkov na svojih smart telefonih, da bi lahko na ta način vsaj malo "surfali”. Za Makedonce je roming še naprej draga opcija, ki samo povečuje stroške potovanja v tujo državo za navadne turiste, medtem ko je za "biznismene” situacija celo težja. Glede na to, da slednjim  komunikacija s poslovnimi partnerji pomeni zelo veliko, tudi ko so na počitnicah. Tako Makedonci, ki sodijo po standardu na dno Evrope, roming še naprej plačujejo nekajkrat dražje kot državljani v EU, kjer so tudi regulatorji "naložili”, da je cena rominga na ravni cen domačih pogovorov.
 
Podobno je s cenami SMS sporočil, ki so v primeru, da se iz tujine pošiljajo v Makedonijo, dražje od minute pogovora prebivalca Španije s kom iz Skandinavije.  Resnici na ljubo makedonski mobilni operaterji ponujajo številne ugodnosti in pakete, ki omogočajo cenejši roming. A le redkokdo ima med pripravami na potovanje čas za preučevanje zapletenih cenikov, ali pa da preveri, kateri tuji operater ima pogodbo s kakim domačim in tako omogoča cenejše pogovore in SMS sporočila. 
 
Nedavno je prvi človek makedonske Agencije za elektronske komunikacije (AEK) Robert Ordanovski najavil, da bodo v začetku julija v Skopju in na Ohridu organizirali sestanek predstavnikov ministrstev za elektronske komunikacije in predstavnike regulatornih teles Makedonije, Srbije in Črne gore z odgovornimi iz Evropske komisije. Govorili bodo o  izenečevanju cen v romingu ter domačem prometu na regionalni ravni. Mimogrede, minuta pogovora iz Srbije v Makedoniju stane, če ste uporabnik T-Mobile mreže, 89 denarjev (1 evro = 62 denarjev op.ur.), če ste v Srbiji uporabnik mreže Telekoma Srbije ali Telenorja, ali pa do 149 denarjev za minuto, če ste na VIP mreži.
 
Za Makedonce je roming še naprej draga opcija. Obstajajo najave,  da bo med Makedonijo, Srbijo in Črno goro led prebit oziroma naj kot regija iščemo cenejše cene za pogovore z evropskimi državami.

 
Eno SMS sporočilo vas stane 20 denarjev. Največje razlike so v uporabi interneta. Megabajt na mrežah Telekoma Srbije in Telenorja stane 180 denarjev, na VIP mreži pa 780 denarjev. Podobne razlike so tudi v preostalih dveh mobilnih operaterjih  v Makedoniji glede na njihovo partnersko podjetje v tujini.  Kolikšna je razlika v primerjavi s tistim, kar plačajo Evropejci, kaže podatek, da je, po uredbi, ki jo je lani sprejel Evropski parlament, cena za minuto razgovora v romingu 29 evrocentov za odhodni klic in le 8 evrocentov za dohodnega, medtem ko SMS sporočilo stane le 9 centov. 

 
 
 
 
back to top