IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Sreda, 21.11.2018 || Jutri 5. beograjska FMCG konferenca revije InStore   |  Sij z Ukrajinci sklenil prodajno pogodbo za Perutnino Ptuj  |  Opolnoči pocenitev bencina in dizla   |  "Kralj banan" je oddal najboljšo ponudbo za Gorenje Surovine  |  Darja Teržan "prestopila" v Atlantic Grupo  |  Žito z novim projektom v pomoč mladim alpskim smučarjem  |  Skupina Gefco krepi vodilni položaj na področju avtomobilske logistike  |  Amazon bo preizkusil dostavo z brezpilotnimi plovili  |  V Ljubljano prihaja Brina, ljubljanski teden džina  |  Lidla (še) ne bo v Črni gori   |  Lidl v četrtek odpira še štiri trgovine  |  Prepovedan uvoz čajne paštete Karlovačke mesne industrije  |  Na kratko iz sveta trgovcev...  |  Davčne olajšave za Amazon netijo spore v New Yorku in Arlingtonu...  |  Nov Tommy supermarket na Reki  |  Družba Schenker lani povečala prihodke in dobiček  |  ZANIMIVOST: V nepalski restavraciji strežejo roboti  |  Zanimanje za urbano čebelarstvo narašča  |  Prepovedan oglas za proizvodnjo palmovega olja najbolj gledan (VIDEO)  |  V BTC Cityju odslej izdelki zvezde Daria Cecchinija  |   ||
   

Kako smo se navadili recesije

01.05.2012
Trženjski monitor je raziskava, ki jo v Društvu za marketing skupaj z raziskovalno hišo Valicon izvajamo že od samega začetka krize, tiste globalne, ki nas je v Sloveniji dosegla ob prehodu v leto 2009.
 
Piše: Dr. Maja Makovec Brenčič
 
Vsako pomlad in jesen tako porabnike vprašamo, kaj se dogaja z njihovimi nakupnimi navadami, kako osebno občutijo recesijo, kaj doživljajo z vidika kupne moči, finančne stabilnosti idr. V tokratnem merjenju, ki je potekalo v aprilu, ko nas je vlada že seznanila z napovedmi glede varčevalnih ukrepov, je bilo osebno občutenje recesije največje do sedaj, 77 odstotkov, kar pomeni, da že več kot trije od štirih prebivalcev Slovenije občutijo recesijo. Morda zato (ali pa tudi ne) preseneča, da je tokrat tistih, ki menijo, da se ničemur ne odrekajo pri svojih nakupih, nekoliko več kot jeseni (48 odstotkov). Še vedno pa so na vrhu med tistimi, ki navajajo odrekanja, kategorije obleka in obutev (17 odstotkov), dopust (15 odstotkov) pa tudi hrana in pijača (12 odstotkov). Ob teh ugotovitvah bi morda lahko rekli, da smo se porabniki že navadili na recesijo, ali drugače, se navadili živeti in trošiti v spremenjenih razmerah. V nakupih smo namreč postali vse bolj preudarni, vse bolj jih načrtujemo, vse bolj se odzivamo na ugodnosti, popuste, akcije, smo cenovno vse bolj občutljivi, vse bolj tudi vemo, kaj so naše (dejanske) prioritete nakupovanja. Več je tudi porabnikov, ki trdijo, da v večji meri kot pred letom dni kupujejo v diskontnih prodajalnah (38 odstotkov). Ne bom zaključila z nič kaj novo mislijo, a jo je vredno pisati znova in znova. Vsi skupaj moramo pospešiti razvoj lastnih blagovnih znamk, v katere bo verjel tako domači kot tuji porabnik, jih prepoznal z vidika prednosti in koristi v resnični kakovosti in jim tudi izražal zvestobo. Je pa zato potrebno porabnika dobro poznati in nenehno spremljati. Pred tržniki in vsemi ponudniki, tako proizvajalci kot trgovci, je tako veliko priložnosti in nalog, največji izziv pa je biti drugačen od velikih, multinacionalnih podjetij. Da je konkurenca vseobsežen globalni pojav, je dejstvo v vseh, tudi v prehrambeni industriji. In tudi slovenski porabnik je v mnogočem podoben – globalnemu.

 
 
 
 
back to top