IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Sobota, 24.02.2018 || Lanska suša povzročila za 65,3 milijona evrov škode  |  Dm postavlja novo strategijo  |  "Coop Swiss" podpira organsko  |  Pridružite se nam na marčevskem največjem dogodku za hotelirje v Srbiji!  |  Waitrose predstavlja linijo Good Health  |  Biedronka z linijo goBIO  |  Rekordni poslovni rezultati za Henkel  |  Slavonski kulen iz CM bo postal kulen z dežele  |  Mastercard: "Kupci pripravljeni na plačevanje z nosljivimi napravami"  |  Natisnjena 62. številka revije InStore že na poti k naslovnikom  |  Zadruge v odkup preostale dobre četrtine Mlekarne Celeia  |  Plenković napovedal položaj Agrokorjevega (namestnika) pooblaščenca za naslednji teden  |  Od srede nova dm prodajalna v Ajdovščini  |  Vinagov kompleks še vedno ni našel kupca  |  Počivalšek za Bloomberg: "Za Mercator je več zanimanja"  |  V Dublinu včeraj in danes okrogla miza o trgovini v prihodnosti  |  Marca prihaja trgovina Sweet Tooth za ljubitelje sladkarij  |  Walmart z manjšim dobičkom, a višjimi (minimalnimi) plačami   |  DIA s prodajo v višini desetih milijard evrov  |  Majid Al Futtaim odpira še sto objektov pod franšizo Carrefour  |   ||
   

Kako smo se navadili recesije

01.05.2012
Trženjski monitor je raziskava, ki jo v Društvu za marketing skupaj z raziskovalno hišo Valicon izvajamo že od samega začetka krize, tiste globalne, ki nas je v Sloveniji dosegla ob prehodu v leto 2009.
 
Piše: Dr. Maja Makovec Brenčič
 
Vsako pomlad in jesen tako porabnike vprašamo, kaj se dogaja z njihovimi nakupnimi navadami, kako osebno občutijo recesijo, kaj doživljajo z vidika kupne moči, finančne stabilnosti idr. V tokratnem merjenju, ki je potekalo v aprilu, ko nas je vlada že seznanila z napovedmi glede varčevalnih ukrepov, je bilo osebno občutenje recesije največje do sedaj, 77 odstotkov, kar pomeni, da že več kot trije od štirih prebivalcev Slovenije občutijo recesijo. Morda zato (ali pa tudi ne) preseneča, da je tokrat tistih, ki menijo, da se ničemur ne odrekajo pri svojih nakupih, nekoliko več kot jeseni (48 odstotkov). Še vedno pa so na vrhu med tistimi, ki navajajo odrekanja, kategorije obleka in obutev (17 odstotkov), dopust (15 odstotkov) pa tudi hrana in pijača (12 odstotkov). Ob teh ugotovitvah bi morda lahko rekli, da smo se porabniki že navadili na recesijo, ali drugače, se navadili živeti in trošiti v spremenjenih razmerah. V nakupih smo namreč postali vse bolj preudarni, vse bolj jih načrtujemo, vse bolj se odzivamo na ugodnosti, popuste, akcije, smo cenovno vse bolj občutljivi, vse bolj tudi vemo, kaj so naše (dejanske) prioritete nakupovanja. Več je tudi porabnikov, ki trdijo, da v večji meri kot pred letom dni kupujejo v diskontnih prodajalnah (38 odstotkov). Ne bom zaključila z nič kaj novo mislijo, a jo je vredno pisati znova in znova. Vsi skupaj moramo pospešiti razvoj lastnih blagovnih znamk, v katere bo verjel tako domači kot tuji porabnik, jih prepoznal z vidika prednosti in koristi v resnični kakovosti in jim tudi izražal zvestobo. Je pa zato potrebno porabnika dobro poznati in nenehno spremljati. Pred tržniki in vsemi ponudniki, tako proizvajalci kot trgovci, je tako veliko priložnosti in nalog, največji izziv pa je biti drugačen od velikih, multinacionalnih podjetij. Da je konkurenca vseobsežen globalni pojav, je dejstvo v vseh, tudi v prehrambeni industriji. In tudi slovenski porabnik je v mnogočem podoben – globalnemu.

 
 
 
 
back to top