IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Sobota, 26.05.2018 || V Tušu kmalu nov lastnik?  |  Predstavitev govornikov na FMCG Summitu Ljubljana - 7.6.2018  |  46. Teden cvička se danes začne v Šentjerneju   |  Amazon vam blokira račun, če preveč artiklov zavrnete  |  Jutri in pojutrišnjem festival vrtnic in rozeja v Portorožu  |  Konec odštevanja: Od danes v veljavi (nova) zaščita osebnih podatkov - GDPR  |  Uradne analize potrdile neoporečnost izdelkov Radenske  |  Na sedežu ZN slovenski panj  |  Colgate-Palmolive se zavezuje k 100 % recikliranju embalaže do leta 2025  |  Nagrado za najboljše avtohtono rdeče vino prejel Vranac Premier  |  Znova odprt zadarski Spar v centru Supernova  |  Cipiripi prodan zaradi strateških razlogov  |  Kmalu nogometno EP vinarjev   |  Salus prevzema Sanolabor  |  Letalski prevoznik KLM združil moči z družbo Jacobs Douwe Egberts   |   Aldi odprl 25 trgovin in načrtuje še (prvi) distribucijski center  |  Rast prodaje sira, padec prometa z mlečnimi izdelki  |  Židan: "Hvaležen sem za vsako nabavo, ki jo boste naredili na lokalnem trgu"  |  Amazonov ključ za dostavo v vaše vozilo (VIDEO)  |  Odprt Tommy št. 200   |   ||
   

Kako smo se navadili recesije

01.05.2012
Trženjski monitor je raziskava, ki jo v Društvu za marketing skupaj z raziskovalno hišo Valicon izvajamo že od samega začetka krize, tiste globalne, ki nas je v Sloveniji dosegla ob prehodu v leto 2009.
 
Piše: Dr. Maja Makovec Brenčič
 
Vsako pomlad in jesen tako porabnike vprašamo, kaj se dogaja z njihovimi nakupnimi navadami, kako osebno občutijo recesijo, kaj doživljajo z vidika kupne moči, finančne stabilnosti idr. V tokratnem merjenju, ki je potekalo v aprilu, ko nas je vlada že seznanila z napovedmi glede varčevalnih ukrepov, je bilo osebno občutenje recesije največje do sedaj, 77 odstotkov, kar pomeni, da že več kot trije od štirih prebivalcev Slovenije občutijo recesijo. Morda zato (ali pa tudi ne) preseneča, da je tokrat tistih, ki menijo, da se ničemur ne odrekajo pri svojih nakupih, nekoliko več kot jeseni (48 odstotkov). Še vedno pa so na vrhu med tistimi, ki navajajo odrekanja, kategorije obleka in obutev (17 odstotkov), dopust (15 odstotkov) pa tudi hrana in pijača (12 odstotkov). Ob teh ugotovitvah bi morda lahko rekli, da smo se porabniki že navadili na recesijo, ali drugače, se navadili živeti in trošiti v spremenjenih razmerah. V nakupih smo namreč postali vse bolj preudarni, vse bolj jih načrtujemo, vse bolj se odzivamo na ugodnosti, popuste, akcije, smo cenovno vse bolj občutljivi, vse bolj tudi vemo, kaj so naše (dejanske) prioritete nakupovanja. Več je tudi porabnikov, ki trdijo, da v večji meri kot pred letom dni kupujejo v diskontnih prodajalnah (38 odstotkov). Ne bom zaključila z nič kaj novo mislijo, a jo je vredno pisati znova in znova. Vsi skupaj moramo pospešiti razvoj lastnih blagovnih znamk, v katere bo verjel tako domači kot tuji porabnik, jih prepoznal z vidika prednosti in koristi v resnični kakovosti in jim tudi izražal zvestobo. Je pa zato potrebno porabnika dobro poznati in nenehno spremljati. Pred tržniki in vsemi ponudniki, tako proizvajalci kot trgovci, je tako veliko priložnosti in nalog, največji izziv pa je biti drugačen od velikih, multinacionalnih podjetij. Da je konkurenca vseobsežen globalni pojav, je dejstvo v vseh, tudi v prehrambeni industriji. In tudi slovenski porabnik je v mnogočem podoben – globalnemu.

 
 
 
 
back to top