IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Petek, 17.11.2017 || Lidlov poslovni hackathon bo jutri  |  AB InBev ustoličil novega direktorja za Severno Ameriko  |  Za SEMPL št.19 kar 89 tekmovalnih prijav   |  Zajtrk za več kot 260.000 otrok po vrtcih in šolah  |  Vabilo na četrto FMCG konferenco revije InStore v Beograd 23. novembra  |  Sodišče zavrnilo veljavnost lex Agrokor v Sloveniji  |  Atlantic Grupa je v ZDA začela s proizvodnjo paštete Argeta  |  20. Slovenski festival vin odpira vrata   |  Zmagovalec natečaja Lidlov mladi vinar je Jernej Žorž z vinom zelen  |  Mlečno-predelovalni sektor predstavil zaveze odgovornosti  |  Colruyt uvaja novosti prek spleta  |  Sainsbury's prvi uvedel tehnologijo izolacije hladnega zraka  |  Nemška Gea prevzema pomurski Vipoll  |  Prenovljena Idea "Beograđanka"  |  Heineken Hrvaška v Karlovcu odprl zeleno skladišče  |  Lepotna blagovna znamka The Body Shop v Sloveniji  |  E. Leclerc ostaja v vodstvu, Carrefour zmanjšal zaostanek  |  MAC Cosmetics v sredo odprl prvo trgovino   |   Židan: "Danes smo vsi skupaj ena družina!"  |  Lidlov mladi vinar Jernej Žorž iz Vipavske doline  |   ||
   

Kako prepoznati globalizacijo?

22.08.2014
Piše: prof. dr. Mladen Vedriš 
 
Ali zadevo obravnavamo z več ali manj adrenalina, je odvisno od marsičesa. Podobno temu, npr. kot igra nogometno tekmo. Strategije so pripravljene skrbno in pravočasno, taktika pa je odvisna od nasprotnika in je prilagojena tekmečevim rezultatom in načinu igranja. Stroka in novinarji ter številni amaterski „selektorji" imajo svoje mišljenje in predloge.
 
In igra se lahko začne. Na terenu so igralci sami; ločeni od vseh, od celega sveta. Od občinstva in navijačev, idej ter priporočil, nasvetov in drugačnih mišljenj ...
 
Podobno ali skoraj povsem identično je tudi v poslu. Za vsakega, ki upravlja in odgovarja za podjetje, pa najsi gre za malo ali veliko podjetje, srednje, ki je v težavah, ali pa tako, ki se uspešno prebija in napreduje. Tako kot nogometaši, morajo imeti tudi poslovneži znanje in spretnosti, kondicijo in moč „vračanja" v igro tudi po prejetem golu …
 
Da bi lahko tudi sami zabili gol, za svojo zmago,  v lastno korist. In to po možnosti čim prej. Tudi na tem področju je še kako pomembno, kaj počne ali ne počne druga stran. V prevodu: konkurenca, tržišče, splošno okolje ...
 
Tudi tukaj obstajajo sodniki, država, dobri ali slabi zakoni, (pre)visoki davki, pogoste menjave zaradi domačih ali zunanjih spremenjenih političnih ekonomskih odnosov in okoliščin. Vse to zadeva delokrog poslov in nalog managerja, ki mora v spopadu z različnimi dejavniki znati poiskati prave rešitve. Svet se spreminja podobno kot mobitel, ki ga posedujemo danes in imamo že jutri drugega.
 
Sicer ima še vedno enako funkcijo in zvoni ter nas povezuje z drugimi osebami kot prej, a je vmes zastaral in nov služi svojemu namenu bolje. Dominantna baza podatkov in močna globalna komunikacijska platforma sta pomembni, a treba je iti v korak s časom. Povezanost in interakcija vseh dogodkov sta postala dandanes veliko hitrejši in bolj neposredni.
 
Rusko-ukrajinska plinska in vojna kriza, je postala globalna plinsko-energetska kriza. Nove cene plina pomenijo v trenutku višjo raven proizvodnih stroškov; spodbujajo interes in povpraševanje za nadomestnimi viri energije, vplivajo na cenovno razmerje, mednarodno izmenjavo in tako naprej, s skupnim vrstnim redom dogodkov.
 
V publicistični literaturi je jasno opisano, kaj je treba narediti, če ste manager in če to želite ostati (obstati) še naprej. Še posebej jasni so nasveti veterana ameriškega managementa, L. Bossidyja, vodje celega niza uspešnih podjetij, za kar je bil najbolj zaslužen ravno - on. 
 
L. Bossidy meni, da obstaja krog temeljnih pravil za osebo, ki upravlja oz. vodi podjetje in poslovne procese. Pa jih poglejmo: 1. poznavanje svojih ljudi in svojega posla, 2. vztrajanje pri realnosti, 3. nagrajevanje tistih, ki izvajajo svoje naloge, 4. postavljanje jasnih ciljev in prednosti, 5. emotivna trdnost ter razširjanje sposobnosti ljudi prek poučevanja in vodenja in 6. poznavanje samega sebe.


 
 
 
 
back to top