IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Nedelja, 28.05.2017 || Puklavec Family Wines z minimalno izgubo  |  Dan odprtih vrat Vinakoper   |  Kalčkova nova trgovina v ljubljanskem BTC-ju  |  V Ljubljani "sprehod" najdaljše rolade Gorenjka   |  Nagrada 10 let brezplačnih nakupov v Lidlu Slovenija gre v Slovenske Konjice   |  Junija prve ameriške Lidlove trgovine, ki so (bodo) za tretjino večje  |  Danes Citypark za 15. rojstni dan na Špici pripravlja glasbeno-modni dogodek  |  Auchan razširil ponudbo v kategoriji lepotilnih izdelkov  |  Agrokor bo Konzum v BiH zamenjal z Mercatorjem  |  Družba Mastercard v podporo projektu Botrstvo   |  Zlatna džezva vabi na kavo v Citypark  |  Direktor Carrefourja podpira lastne blagovne znamke  |  Mercator z Akademijo Radi imamo domače v Marezigah  |  Vsi vzorci hrane po požaru na Vrhniki skladni s predpisi  |  Amazon odprl prvo fizično knjigarno v New Yorku (na Manhattnu)  |  V Beogradu se danes zaključuje največja "mystery shopping" konferenca  |  Danes na dražbi v Mariboru 6000 litrov Vinagovih penin  |  Ormož od danes bogatejši za novo dm prodajalno  |  Walmart nadaljuje z uspešnim poslovanjem v Kanadi  |  Znova bo dovoljeno točenje alkohola na športnih prireditvah  |   ||
   

Kako prepoznati globalizacijo?

22.08.2014
Piše: prof. dr. Mladen Vedriš 
 
Ali zadevo obravnavamo z več ali manj adrenalina, je odvisno od marsičesa. Podobno temu, npr. kot igra nogometno tekmo. Strategije so pripravljene skrbno in pravočasno, taktika pa je odvisna od nasprotnika in je prilagojena tekmečevim rezultatom in načinu igranja. Stroka in novinarji ter številni amaterski „selektorji" imajo svoje mišljenje in predloge.
 
In igra se lahko začne. Na terenu so igralci sami; ločeni od vseh, od celega sveta. Od občinstva in navijačev, idej ter priporočil, nasvetov in drugačnih mišljenj ...
 
Podobno ali skoraj povsem identično je tudi v poslu. Za vsakega, ki upravlja in odgovarja za podjetje, pa najsi gre za malo ali veliko podjetje, srednje, ki je v težavah, ali pa tako, ki se uspešno prebija in napreduje. Tako kot nogometaši, morajo imeti tudi poslovneži znanje in spretnosti, kondicijo in moč „vračanja" v igro tudi po prejetem golu …
 
Da bi lahko tudi sami zabili gol, za svojo zmago,  v lastno korist. In to po možnosti čim prej. Tudi na tem področju je še kako pomembno, kaj počne ali ne počne druga stran. V prevodu: konkurenca, tržišče, splošno okolje ...
 
Tudi tukaj obstajajo sodniki, država, dobri ali slabi zakoni, (pre)visoki davki, pogoste menjave zaradi domačih ali zunanjih spremenjenih političnih ekonomskih odnosov in okoliščin. Vse to zadeva delokrog poslov in nalog managerja, ki mora v spopadu z različnimi dejavniki znati poiskati prave rešitve. Svet se spreminja podobno kot mobitel, ki ga posedujemo danes in imamo že jutri drugega.
 
Sicer ima še vedno enako funkcijo in zvoni ter nas povezuje z drugimi osebami kot prej, a je vmes zastaral in nov služi svojemu namenu bolje. Dominantna baza podatkov in močna globalna komunikacijska platforma sta pomembni, a treba je iti v korak s časom. Povezanost in interakcija vseh dogodkov sta postala dandanes veliko hitrejši in bolj neposredni.
 
Rusko-ukrajinska plinska in vojna kriza, je postala globalna plinsko-energetska kriza. Nove cene plina pomenijo v trenutku višjo raven proizvodnih stroškov; spodbujajo interes in povpraševanje za nadomestnimi viri energije, vplivajo na cenovno razmerje, mednarodno izmenjavo in tako naprej, s skupnim vrstnim redom dogodkov.
 
V publicistični literaturi je jasno opisano, kaj je treba narediti, če ste manager in če to želite ostati (obstati) še naprej. Še posebej jasni so nasveti veterana ameriškega managementa, L. Bossidyja, vodje celega niza uspešnih podjetij, za kar je bil najbolj zaslužen ravno - on. 
 
L. Bossidy meni, da obstaja krog temeljnih pravil za osebo, ki upravlja oz. vodi podjetje in poslovne procese. Pa jih poglejmo: 1. poznavanje svojih ljudi in svojega posla, 2. vztrajanje pri realnosti, 3. nagrajevanje tistih, ki izvajajo svoje naloge, 4. postavljanje jasnih ciljev in prednosti, 5. emotivna trdnost ter razširjanje sposobnosti ljudi prek poučevanja in vodenja in 6. poznavanje samega sebe.


 
 
 
 
back to top