IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Petek, 23.06.2017 || Danes Tušev tek barv v Ljubljani  |  Sberbank že prodaja petinski delež Mercatorja  |  Nama skoraj ves bilančni dobiček za dividende  |  Prvi na prodaj deli koncerna, ki niso del osnovnega poslovanja  |  HPS Investment Partners ponudil največ za Merkurjeve nepremičnine   |  Bliža se prvi "The Slovenia Food truck festival"  |  AB InBev prodaja dve nemški blagovni znamki piva  |  Hofer odprl že petnajsto trgovino v letošnjem letu  |  Žitu letos zvezdice Superior Taste Awards za 4 izdelke, Podravki za kar 14  |  Smrekar: "Namazi Argeta kmalu v Turčiji"  |  Clooney in partnerji tekilo Diageu prodali za milijardo dolarjev  |  Za Hoferjem že peta dobrodelna akcija zbiranja rabljenih očal  |  Dogovor o vzpostavitvi mehanizma na področju varstva potrošnikov  |   Država ne bo kupovala (Sberbankovih) delnic Mercatorja  |  Projekt Akademije Mercatorja in ZZS:" Radi imamo domače" se danes zaključuje  |  Auchan prevzema lokalnega trgovca Karavan  |   Novi DIS v Inđiji  |  V Mariboru simpozij o pridelovanju zelenjave in krompirja  |  Hoferjev sladoled ponuja možnost dopusta v Firencah  |  Odprt prvi Super Konzum v Supetru na Braču  |   ||
   

Kaj vse se ocenjuje in zakaj?

25.11.2016
Nedavno zaključeno vzpostavljanje hrvaškega sabora in vlade RH predstavlja svojevrstno merjenje jakosti in primerjavo novega razmerja političnih moči in vplivov strank v parlamentu. 
 
Piše: prof. dr. Mladen Vedriš
 
Nedavno zaključeno vzpostavljanje hrvaškega sabora in vlade RH predstavlja svojevrstno merjenje jakosti in primerjavo novega razmerja političnih moči in vplivov strank v parlamentu. To velja tudi za kazanje in napenjanje mišic znotraj posameznih strank.
 
Volitve v ožji in širši regiji (to velja tudi za države, ki so članice EU) pomenijo dobesedno merjenje moči in takoj zatem usmerjanje prednostnih nalog političnega in družbenega življenja znotraj posamezne države. Z izjemo ZDA, kjer volitvam namenjajo vso pozornost. Pa tudi vse države sveta se zanimajo za izid ameriških volitev, saj je in bo izid vplival na skupno globalno situacijo in konfiguracijo, ekonomsko, politično, družbeno itd.
 
Kar zadeva volitve, pa obstajajo za vse države in gospodarstva tudi druge, manj opazne in/ali politično skoraj nevidne forme merjenja, ki pa jim osebno redno namenjam veliko pozornosti. Zakaj? Zaradi tega, ker ob političnih ravno tovrstne spremembe kažejo na kakovost nacionalnih gospodarstev, posledično pa tudi na skupno kakovost življenja posamezne populacije. Gre za "tehtanje" konkurenčnosti nacionalnih gospodarstev.
 
Septembrski podatki so transparentni in indikativni. Kaj velja posebnega omeniti v zvezi s Hrvaško? Da smo od leta 2008 in začetka krize šli skozi gospodarsko težko in neuspešno obdobje, da bi se leta 2016 znašli na skorajda enakem mestu kot leta 2009. A v precej slabšem položaju kot leta 2008, zadnjem letu pred krizo. Hkrati je v primerjavi z letom 2008 naš BDP nižji za več kot eno desetino, v omenjenem časovnem obdobju pa smo izgubili še številna delovna mesta.
 
Neposredno skorajda 180.000 in to s širšimi posledicami na nakupno moč, kreditno sposobnost in številne migracije v tujino ter posledično tudi veliko demografsko izgubo. Ostaja vprašanje, kako doseči nov preobrat in se dokopati do novih delovnih mest? Pot je načeloma jasna. To je primerna poslovna klima - nove investicije, nova in kakovostna delovna mesta, novi davčni obvezniki, večji proračunski prihodki in boljša kakovost javnih storitev.
 
Na koncu koncev: boljša kakovost življenja. A kako narediti to pot bolj prehodno, potovanje pa hitrejše in bolj uspešno? Svetovna banka (beri seznam "DB - doing business" op. ur.) v svojem letnem pregledu poslovanja (letošnji oktober) daje pregled in oceno poslovne klime v 190 državah sveta.
 
Hrvaška je v primerjavi z letom prej padla s 40 na 43. mesto, razlog za padec pa je zapisan takole: "... otežuje procedure poslovanja in uvaja dodatna davčne ovire..." Najslabša je uvrstitev v kategoriji izdaje gradbenih dovoljenj, kjer smo umeščeni na 128. mesto. Leto poprej smo bili v isti kategoriji za mesto še slabši, na 129. mestu.  
 
In kaj sedaj? Živimo v digitalni dobi in informacije so na voljo praktično vsem in to v realnem času. Podatki, merjenje in primerjave so dostopni nam, a tudi našim konkurentom ter možnim investitorjem. Svet se tudi danes drastično spreminja, splet pa je poskrbel, da je vse vidno in da je mogoče izmeriti v številkah in pokazati s sliko, podatki, ocenami in komentarji.
 
Preprosto zapisano, na takih ali drugačnih lestvicah je treba biti zraven, saj vas v nasprotnem primeru globalizacija "kaznuje" in v tem primeru na koncu plačate račun, ki je takrat neprimerljivo višji.
 
"Svet se tudi danes drastično spreminja, splet pa je poskrbel, da je vse vidno in da je mogoče izmeriti v številkah in pokazati s sliko, podatki, ocenami in komentarji."


 
 
 
 
back to top