IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Sreda, 26.04.2017 || Nov izvozni trg za VodaVodo  |  Lenta objavila načrte o odpiranju novih trgovin  |  Coca Cola v četrtletju z nižjimi prihodki in dobičkom  |  Bliža se finale Tuševe kuharske zvezde 2017  |  Podravkini izdelki na katarskih policah  |  V DZ ob 18.35 glasovanje o predlogu zakona za zaščito Mercatorja  |  L'Oreal v prvem tromesečju do 7 milijard prodaje  |  Šarović: “Ni znakov o vrnitvi Mercatorja”  |  Obvezna nalepka s poreklom mleka  |  Pri prestrukturiranju Agrokorja bo svetoval AlixPartners  |  Zasegli za 230 milijonov evrov ponaredkov živil  |  Sirk: "Če nisi v Münchnu, nisi na zemljevidu logističnih podjetij"  |  Davidov Hram postal zastopnik Maraske  |  SAP Retail projekt podjetja Delaize Srbija med tremi najboljšimi  |  Projekt Šumi 140 let:"Bonboni vseh generacij" prejel nagrado Prizma  |  Poslanci izglasovali zakon za zaščito Mercatorja  |  Dizel in 95-oktanski bencin (občutno) dražja  |  Mirko Tuš blagovne znamke Engrotuša prenesel na družbo iz Hongkonga  |  Philip Morris z nekoliko slabšo prodajo  |  Gorenje s prihodki v višini 1,3 milijard evrov  |   ||
   

Indeksi cen življenjskih potrebščin za september

01.10.2012
V septembru letna rast cen opazneje navzgor.


 
Rast cen na letni ravni je bila septembra 3,3-odstotna (avgusta 2,9-odstotna), v enakem obdobju lani pa 2,1-odstotna. Povprečna 12-mesečna rast je bila 2,6-odstotna (v enakem obdobju lani 1,6-odstotna). V enem letu so se cene najbolj povišale v skupini gostinske in nastanitvene storitve (za 8,9 %). Sledile so skupine alkoholne pijače in tobak (za 7,0 %), izobraževanje (za 5,7 %), stanovanje (za 5,2 %), prevoz (za 4,7 %), hrana in brezalkoholne pijače (za 4,0 %), raznovrstno blago in storitve (za 3,7 %), rekreacija in kultura (za 1,2 %) ter zdravje (za 0,3 %). V enem letu pa so se cene v povprečju znižale v skupinah komunikacije (za 3,2 %), obleka in obutev (za 0,3 %) ter stanovanjska oprema (za 0,2 %). V skupini gostinske in nastanitvene storitve so se najbolj povišale cene v podskupini gostinske storitve (za 12,1 %), medtem ko so se cene nastanitvenih storitev povišale le za 0,3 %.V skupini alkoholne pijače in tobak so se cene tobaka v povprečju povišale za 8,0 %, cene alkoholnih pijač pa za 5,4 %. Cene v skupini izobraževanje so se najbolj povišale v podskupini predšolsko izobraževanje (za 10,2 %). V skupini stanovanje so se najbolj povišale cene goriv in energije (za 8,2 %) ter cene rednega vzdrževanja in popravila stanovanj (za 3,8 %). V podskupini goriva in energija so se najbolj podražila tekoča goriva (za 16,9 %), sledili so daljinska energija (za 14,5 %), plin (za 9,4 %) ter električna energija (za 4,4 %), medtem ko so se trda goriva nekoliko pocenila (za 2,4 %). V skupini prevoz so se cene najbolj povišale v podskupini goriva in maziva (za 20,0 %). Pocenili pa so se cestni in letalski potniški prevoz (za 10,1 oz. 9,1 %) ter osebni avtomobili (za 4,9 %) . V skupini hrana in brezalkoholne pijače se je v enem letu najbolj podražila zelenjava (za 12,9 %), občutneje so se povišale še cene kave, čaja in kakava (za 6,8 %), svežih in predelanih rib (za 5,7 %), gaziranih in negaziranih pijač (za 4,5%), sladkorja in konditorskih izdelkov (za 3,9 %), svežega in predelanega mesa (za 3,8 %), sadja (za 2,7 %) ter kruha in izdelkov iz žit (za 2,5 %). V skupini raznovrstno blago in storitve so se najbolj povišale cene zdravstvenega zavarovanja (za 11,1 %) ter storitev socialnega varstva (za 6,4 %). V enem letu se je blago podražilo za 3,9 %, storitve pa za 1,9 %. Blago dnevne porabe se je podražilo za 6,6 %, medtem ko sta se trajno in poltrajno blago pocenila za 3,2 oz. 0,5 %. 
 
Mesečna rast cen v septembru razmeroma visoka 
Mesečna rast cen v septembru 1,1-odstotna. Nova kolekcija v skupini obleka in obutev je skupno rast cen zvišala za 0,8-odstotne točke. Obleka se je podražila za 14,4 %, obutev pa za 6,3 %. Skupno rast cen so za 0,4-odstotne točke zvišale tudi višje cene gostinskih storitev. V tej podskupini so se zaradi sprememb pri obračunavanju cen šolske prehrane podražile storitve v menzah (za 73,1 %). Podražitve naftnih derivatov so k skupni rasti cen prispevale 0,3-odstotne točke. Po 0,1-odstotne točke pa so skupno rast cen povišali še sadje (le-to se je podražilo za 4,4 %), telefonske in internetne storitve (le-te so se podražile za 1,2 %) ter ostale septembrske podražitve. Pozitivno rast cen so za 0,5-odstotne točke znižale nižje cene počitnic v paketu, le-te so se v povprečju pocenile za 14,4 %. Na znižanje skupne rasti cen pa so po 0,1-odstotne točke prispevale še pocenitve osebnih avtomobilov (za 0,9 %) ter cestnega potniškega prevoza (za 14,3 %), le-ta se je pocenil predvsem zaradi uvedbe splošnega subvencioniranega prevoza za dijake in študente.
 
Harmonizirani indeksi cen življenjskih potrebščin 
Letna rast cen, merjena s harmoniziranim indeksom cen življenjskih potrebščin, je bila 3,7-odstotna (lani 2,3-odstotna), povprečna 12-mesečna rast cen pa 2,7-odstotna (lani 1,9-odstotna). Mesečna rast cen pa 1,2-odstotna. V enem letu se je blago podražilo za 4,8 %, storitve pa za 1,6 %. Blago dnevne porabe se je podražilo za 7,5 %, medtem ko sta se trajno in poltrajno blago pocenila za 2,7 oz. 0,4 %. V enem letu so se cene najbolj zvišale v skupini alkoholne pijače in tobak (za 7,4 %). Sledile so cene v skupinah prevoz (za 6,8 %), stanovanje (za 5,8 %), gostinske in nastanitvene storitve (za 4,8 %), izobraževanje (za 4,6 %), hrana in brezalkoholne pijače (za 4,4 %), raznovrstno blago in storitve (za 2,8 %), rekreacija in kultura (za 0,6 %). Cene pa so se znižale v skupinah komunikacije (za 3,2 %), zdravje (za 0,4 %) ter stanovanjska oprema (za 0,2 %). Letna stopnja inflacije v državah članicah EMU, merjena s harmoniziranim indeksom cen življenjskih potrebščin, je bila avgusta 2012 v povprečju 2,6-odstotna (v juliju 2,4-odstotna), v državah članicah EU pa 2,7-odstotna (v juliju 2,5-odstotna); najnižja je bila na Švedskem (0,9-odstotna), najvišja pa na Madžarskem (6,0-odstotna); v Sloveniji je bila 3,1-odstotna.


 
 
 
 
back to top