IN STORE in your country:
|
|
![]() |
SLOVENIJA | Sobota, 14.12.2019 | || | || |
InStore 3.FMCG SUMMIT v Skopju16.05.2017
Kaj se je dogajalo na 3.FMCG SUMMITU,ki ga je revija InStore organizirala v Skopju pod naslovom: "Zdaj in tukaj – napoved razvoja FMCG v Makedoniji". ![]() Regionalna usmerjenost je že tradicionalno glavni adut konferenc, ki jih organizira revija InStore, in tako je bilo tudi tokrat v Skopju 11. maja, ko se je v hotelu Aleksander Palace zbralo 270 udeležencev iz 90 podjetij. Na naši tretji makedonski konferenci so bili predstavniki in vodje raziskovalnih agencij, svetovalci in FMCG profesionalci iz Slovenije, Hrvaške, BiH in Srbije ter Makedonije. S svojimi navdušujočimi predavanji so pri poslušalcih znova pustili odličen vtis. Verica Martinovska, glavna in odgovorna urednica makedonske revije InStore, je povedala: "Področje FMCG je eno najbolj pomembnih področij v našem gospodarstvu, prijavilo se je več kot 270 udeležencev, program pa je bil pester in zanimiv s številnimi uglednimi govorniki in predstavniki uspešnih podjetij."
Revija InStore, ki v petih državah regije izhaja že šesto leto, je tako v glavnem makedonskem mestu uspešno organizirala že tretjo FMCG konferenco.
Nosilna tema letošnjega Summita v Skopju je bila: "Zdaj in tukaj, napoved razvoja področja FMCG v Makedoniji!" Kot prva govornica je nastopila Elena Mladenovska-Jelenković, menedžerka za odnose z javnostmi v Tikvešu, naslov njenega predavanja pa je bil: „Potrošnikova izkušnja v duhu inovacij". Predstavila je konkretne primere in izpostavila, da se do potrošnikovega zadovoljstva lahko pride le s kakovostjo, naložbami, izobraževanjem in seveda mešanico oz. skupkom vsega tega in predvsem z inovacijami. "Moramo znati prepoznati pričakovanja potrošnikov in jih izpolniti. Čeprav ima vinska tradicija že dolgo brado, moramo biti budni in iti v korak s časom ali pa biti celo pred njim,” je poudarila.
Olgica Krževa, generalna direktorica DS Smith Makedonija, je predstavila temo z naslovom: "Pakiranje kot peti P v marketingu in izpostavila predvsem to, daje prava oz. kakovostna embalaža velika dodatna vrednost izdelkom in da je nuja, ko želimo doseči razliko v kakovosto ter da kot taka predstavlja konkurenčno prednost. Predstavila je tudi supply cycle (oskrbovalni krog) in razlike v kakovosti kar zadeva supply chain (oskrbovalno verigo).
Za njo je mikrofon v roke dobil Filip Luneski, višji menedžer podjetja Moolson Coors za trženje s strankami v Evropi, katerega predavanje je poimenoval Izzivi category menedžmnta danes, predstavil pa je primer Apatinske pivovarne in govoril o potrebnih glavnih nalogah ter izzivih, da bi bili uspešni v kategoriji. Dandanes ima potrošnik ravno tako izbiro, da lahko izbira, podjetja pa smo tu, da mu ponudimo najboljše. Za uspeh je treba napredovati in raziskovati: makroklimo, potrošnike, trgovce, konkurenco... "
Sledil je nastop Darka Vaselića, menedžerja za poslovni razvoj v podjetju Johnson & Johnson, katerega predavanje je potekalo z naslovom Shopper marketing – vodič za vašo blagovno znamko. Dejal je, da imamo vsi odgovornost do posla v industriji, ki ga opravljamo, a tudi do trendov, ki so aktualni, postavljenih cen in kakovostnih standardov. Silvija Brajović, projektna menedžerka v Iperial Tobaccu TKS,je imela predstavitev z naslovom Оd klienta do advokata, v kateri je govorila o španskem trgu in programu, ki je usmerjen na učinkovito uporabo prodajnih mest. Tudi t. i. nov pristop v promociji blagovnih znamk – customer engagement. Kot marketinški predstavnik podjetja, kjer veljajo strogi pogoji oglaševanja, customer engagement ," je naše razmerje s strankami še posebej pomembno in temelji na izrazitem zaupanju, kar seveda velja tudi za odvetniško službo."Direktorica raziskovalne agencije GfK-ja za jadransko regijo,
Marijana Agić Molnar, je predstavila temo z naslovom Foto robot potrošnika prihodnosti, poudarila pa je pomen empatije oz. sposobnosti vživljanja v psiho potrošnikov in vseh udeležencev v procesu. „Zaradi spleta in napredka tehnologije ima potrošnik kratek spomin in hitro pozablja,po drugi strani pa ima vedno večji izbor. In kako naj v tej ponudbi izbere ravno vašo blagovno znamko?" Na koncu je prisotnim zastavil domačo nalogo, da naj dobro razmislijo o tem, ali so milenijci res ta ciljna skupina, ki ji je treba nameniti glavno pozornost ali pa je mogoče meja premaknjena, saj imajo ljudje daljšo življenjsko dobo, ki se je nenazadnje premaknila na precej več kot 60 let.
„Kako uspeti z makedonskimi blagovnimi znamkami, da se uvrstijo med 25 v regiji?" Tako se je glasilo predavanje slovenskega strokovnjaka Zenela Batagelja iz Valicona.
Analiziral je zadnjo objavljeno lestvico njegovega podjetja ter skušal pomagati pri odgovoru na večno vprašanje o tem, kaj je tisto, kar dela razliko med
uspešnimi in neuspešnimi blagovnimi znamkami. Makedoncem je sporočil skrivnostni recept za uspeh, ko je dejal: „Pozabite na regionalno lestvico Top 25,. Pozabite in si predstavljajte globalno sliko Makedonije. To je vaša blagovna znamka, živite zanjo. In naj bodo vaše FMCG blagovne znamke ambasadorji Makedonije, vaša energija, ki poganja."
Naslednji govornik je bil Dragan Vojvodić, izvršni direktor v podjetju Sandler trening – Srbija, govoril pa je o strategijah in o tem, kako je treba biti nepredvidljiv v komunikaciji, da bi prišli do prednosti pred konkurenco. "Ta predstavitev je samo za tiste, ki so pogumni, za direktorje in profesionalce, ki verjamejo vase in v to, da so sposobni opraviti posel na najboljši način, a niso povsem prepričani v to, kako to izvesti." In zaključil z zanimivim nasvetom: "Prodajte danes, svetujte jutri!"
Komercialni direktor Bambija Igor Mihailović je natančno in analitično predstavil svojpogled o tem, kаkо je možno doseči dvoštevilčno rast in to tri leta zapored in kaj se je zgodilo leta 2015, ko so se v Bambiju odločili, da spremenijo pravila igre, namesto da bi (si) dovolili, da jim igra spreminja pravila. "To smo dosegli z novimi načrti prodaje in strategijami trade- marketinga." Tako so od leta 2015 do 2017 zabeležili 16,9-odstotno volumensko rast prodaje in rast dobička za 31dstotkov. Zadnja govornica je bila Gordana Kadoić iz Hrvaške, trenerka za prodajo v Adrii Corporate Education, tema pa je bila Win-win partnerstvo med distributerji in proizvajalci. Poudarila je pomen skupnega nastopa distributerjev in proizvajalci na trgu, kar se doseže s transparentnostjo in strateško-partnerskim iskrenim razmerjem, kar obema stranema prinaša dobiček.
Okroglo miza z naslovom Zdaj in tukaj – napoved razvoja FMCG v Makedoniji je vodila novinarka InStore revije Nataša Atanasova, sodelovali pa so: Muarem Murtezani, generalni direktor podjetja Alma-M, Ljupčo Vasovski, komercialni direktor Tineksa in bankir Vlado Bojađinevski. |
|