IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Sreda, 12.12.2018 || Lidl trgovino št. 55 odpira jutri v Ilirski Bistrici  |  Esselunga v Milanu odprla trgovski center prihodnosti  |   Sberbank začel sprejemati ponudbe za prodajo svojega deleža v Agrokorju  |  Aldi Süd in Aldi Nord bosta sodelovala še bolj  |  Vlada želi bolj zdravo (predelano) hrano  |  Mastercard in Microsoft združujeta moči   |  Pri Tušu trkajo za srečo alpskih smučarjev (VIDEO)  |  Uspešno zaključen 5. Hoferjev natečaj "Deluj eko - ohrani čebelo in smreko"  |  Približno 10 % zavržene hrane ustvari FMCG sektor  |  Amazon svoje trgovine brez blagajn seli tudi na letališča  |  Kaufland (spet) zaprt tudi dan po božiču  |  Budimka z novimi lastniki še pred novim letom?  |  Tesco začel z velikimi cenovnimi akcijami (beri znižanji)   |  Znani finalisti za nagrade Effie Slovenija  |  Trgovci zaradi protestov izgubili že milijardo evrov  |   Prodaja se Žitkova lastnina mlina   |  V prazničnem decembru se povprečno zredimo za dva kilograma  |  Unilever investira v razvoj pralne kapsule brez plastike  |  Kosovo namerava manjkajoče blago iz Srbije in BiH nadomestiti s proizvodi iz regije  |  Colruyt z novim letom uvaja nočne izmene  |   ||
   

Igor E. Bergant: Magath kupuje božična darila poleti

26.01.2012
 
piše: Igor E. BergantTwitter: @IEBergant
 
Božično-novoletni čas vse večjemu številu vse glasnejših kritikov pohlepnega kapitalizma in potrošništva ponuja primerno tarčo. To je obdobje, ko celo - v meni ljubi nemščini - t.i. penner (počasi obračajoče se blago) postane "renner", se pravi FMCG. Pa tudi po tem ni miru, saj pridejo še razprodaje... A kot pri vsaki človeški stvari, je tudi pri tej najverjetneje tako: celo najbolj zagreti kritiki potrošništva se slejkoprej znajdejo v vlogi - potrošnika. In tudi njih kdaj zgrabi nakupovalni stres, le da si tega ne upajo prostodušno priznati. Pa bi si lahko, ker z vlogo potrošnika načeloma ni nič narobe. Odkar - in od tega so že tisočletja - smo si ljudje v družbah razdelili vloge, smo soodvisni. Vprašanje je le, kako premišljeno in odgovorno se različnih vlog v naših življenjih lotevamo. Smo kot potrošniki bolj tip stratega, se pravi dolgoročnega načrtovalca, po možnosti obsedenega s podrobnostmi? Takega, kot je nemški nogometni trener Felix Magath (zdaj pri VfL Wolfsburgu), ki vsa božična darila za svojce po temeljitem premisleku in preverjanjih nakupi že poleti? Mimogrede, mož je zaradi svoje tudi navzven vidne preračunljivosti precej nepriljubljen med navijači... Ali pa smo druga skrajnost, se pravi nakupovalci z velikim srcem in - samo v danih trenutkih - malo razuma (in vpogleda v dejansko finančno stanje), ki se prepušča instantnemu navdihu? Pri čemer pri vsem tem porabi tudi manj časa za razmišljanje in izvedbo nakupa... Ne pozabimo, da je tudi čas dragocen (in pregovorno, celo zlato!). Še najverjetnejša je ocena, da nas je večina nekje vmes, in da bolj ali manj vsi kdajpakdaj zdrsnemo na en ali drug skrajni rob. Na koncu se največkrat vse poravna, tudi na bančnem računu. Saj nismo vsi nori. Biti potrošnik je v sodobnem svetu normalno, denar pa se hočešnočeš mora obračati. Bolje je, da to počnemo sami, kot da prav vse prepuščamo tistim res zblaznelim finančnikom, ki so nam pomagali pasti v globalno krizo. Ti so problem, in to vsa ta leta in vsak dan, ne pa potrošniki

 
 
 
 
back to top