IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Nedelja, 28.05.2017 || Puklavec Family Wines z minimalno izgubo  |  Dan odprtih vrat Vinakoper   |  Kalčkova nova trgovina v ljubljanskem BTC-ju  |  V Ljubljani "sprehod" najdaljše rolade Gorenjka   |  Nagrada 10 let brezplačnih nakupov v Lidlu Slovenija gre v Slovenske Konjice   |  Junija prve ameriške Lidlove trgovine, ki so (bodo) za tretjino večje  |  Danes Citypark za 15. rojstni dan na Špici pripravlja glasbeno-modni dogodek  |  Auchan razširil ponudbo v kategoriji lepotilnih izdelkov  |  Agrokor bo Konzum v BiH zamenjal z Mercatorjem  |  Družba Mastercard v podporo projektu Botrstvo   |  Zlatna džezva vabi na kavo v Citypark  |  Direktor Carrefourja podpira lastne blagovne znamke  |  Mercator z Akademijo Radi imamo domače v Marezigah  |  Vsi vzorci hrane po požaru na Vrhniki skladni s predpisi  |  Amazon odprl prvo fizično knjigarno v New Yorku (na Manhattnu)  |  V Beogradu se danes zaključuje največja "mystery shopping" konferenca  |  Danes na dražbi v Mariboru 6000 litrov Vinagovih penin  |  Ormož od danes bogatejši za novo dm prodajalno  |  Walmart nadaljuje z uspešnim poslovanjem v Kanadi  |  Znova bo dovoljeno točenje alkohola na športnih prireditvah  |   ||
   

Igor E. Bergant: Magath kupuje božična darila poleti

26.01.2012
 
piše: Igor E. BergantTwitter: @IEBergant
 
Božično-novoletni čas vse večjemu številu vse glasnejših kritikov pohlepnega kapitalizma in potrošništva ponuja primerno tarčo. To je obdobje, ko celo - v meni ljubi nemščini - t.i. penner (počasi obračajoče se blago) postane "renner", se pravi FMCG. Pa tudi po tem ni miru, saj pridejo še razprodaje... A kot pri vsaki človeški stvari, je tudi pri tej najverjetneje tako: celo najbolj zagreti kritiki potrošništva se slejkoprej znajdejo v vlogi - potrošnika. In tudi njih kdaj zgrabi nakupovalni stres, le da si tega ne upajo prostodušno priznati. Pa bi si lahko, ker z vlogo potrošnika načeloma ni nič narobe. Odkar - in od tega so že tisočletja - smo si ljudje v družbah razdelili vloge, smo soodvisni. Vprašanje je le, kako premišljeno in odgovorno se različnih vlog v naših življenjih lotevamo. Smo kot potrošniki bolj tip stratega, se pravi dolgoročnega načrtovalca, po možnosti obsedenega s podrobnostmi? Takega, kot je nemški nogometni trener Felix Magath (zdaj pri VfL Wolfsburgu), ki vsa božična darila za svojce po temeljitem premisleku in preverjanjih nakupi že poleti? Mimogrede, mož je zaradi svoje tudi navzven vidne preračunljivosti precej nepriljubljen med navijači... Ali pa smo druga skrajnost, se pravi nakupovalci z velikim srcem in - samo v danih trenutkih - malo razuma (in vpogleda v dejansko finančno stanje), ki se prepušča instantnemu navdihu? Pri čemer pri vsem tem porabi tudi manj časa za razmišljanje in izvedbo nakupa... Ne pozabimo, da je tudi čas dragocen (in pregovorno, celo zlato!). Še najverjetnejša je ocena, da nas je večina nekje vmes, in da bolj ali manj vsi kdajpakdaj zdrsnemo na en ali drug skrajni rob. Na koncu se največkrat vse poravna, tudi na bančnem računu. Saj nismo vsi nori. Biti potrošnik je v sodobnem svetu normalno, denar pa se hočešnočeš mora obračati. Bolje je, da to počnemo sami, kot da prav vse prepuščamo tistim res zblaznelim finančnikom, ki so nam pomagali pasti v globalno krizo. Ti so problem, in to vsa ta leta in vsak dan, ne pa potrošniki

 
 
 
 
back to top