IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Sobota, 24.02.2018 || Lanska suša povzročila za 65,3 milijona evrov škode  |  Dm postavlja novo strategijo  |  "Coop Swiss" podpira organsko  |  Pridružite se nam na marčevskem največjem dogodku za hotelirje v Srbiji!  |  Waitrose predstavlja linijo Good Health  |  Biedronka z linijo goBIO  |  Rekordni poslovni rezultati za Henkel  |  Slavonski kulen iz CM bo postal kulen z dežele  |  Mastercard: "Kupci pripravljeni na plačevanje z nosljivimi napravami"  |  Natisnjena 62. številka revije InStore že na poti k naslovnikom  |  Zadruge v odkup preostale dobre četrtine Mlekarne Celeia  |  Plenković napovedal položaj Agrokorjevega (namestnika) pooblaščenca za naslednji teden  |  Od srede nova dm prodajalna v Ajdovščini  |  Vinagov kompleks še vedno ni našel kupca  |  Počivalšek za Bloomberg: "Za Mercator je več zanimanja"  |  V Dublinu včeraj in danes okrogla miza o trgovini v prihodnosti  |  Marca prihaja trgovina Sweet Tooth za ljubitelje sladkarij  |  Walmart z manjšim dobičkom, a višjimi (minimalnimi) plačami   |  DIA s prodajo v višini desetih milijard evrov  |  Majid Al Futtaim odpira še sto objektov pod franšizo Carrefour  |   ||
   

Igor E. Bergant: Magath kupuje božična darila poleti

26.01.2012
 
piše: Igor E. BergantTwitter: @IEBergant
 
Božično-novoletni čas vse večjemu številu vse glasnejših kritikov pohlepnega kapitalizma in potrošništva ponuja primerno tarčo. To je obdobje, ko celo - v meni ljubi nemščini - t.i. penner (počasi obračajoče se blago) postane "renner", se pravi FMCG. Pa tudi po tem ni miru, saj pridejo še razprodaje... A kot pri vsaki človeški stvari, je tudi pri tej najverjetneje tako: celo najbolj zagreti kritiki potrošništva se slejkoprej znajdejo v vlogi - potrošnika. In tudi njih kdaj zgrabi nakupovalni stres, le da si tega ne upajo prostodušno priznati. Pa bi si lahko, ker z vlogo potrošnika načeloma ni nič narobe. Odkar - in od tega so že tisočletja - smo si ljudje v družbah razdelili vloge, smo soodvisni. Vprašanje je le, kako premišljeno in odgovorno se različnih vlog v naših življenjih lotevamo. Smo kot potrošniki bolj tip stratega, se pravi dolgoročnega načrtovalca, po možnosti obsedenega s podrobnostmi? Takega, kot je nemški nogometni trener Felix Magath (zdaj pri VfL Wolfsburgu), ki vsa božična darila za svojce po temeljitem premisleku in preverjanjih nakupi že poleti? Mimogrede, mož je zaradi svoje tudi navzven vidne preračunljivosti precej nepriljubljen med navijači... Ali pa smo druga skrajnost, se pravi nakupovalci z velikim srcem in - samo v danih trenutkih - malo razuma (in vpogleda v dejansko finančno stanje), ki se prepušča instantnemu navdihu? Pri čemer pri vsem tem porabi tudi manj časa za razmišljanje in izvedbo nakupa... Ne pozabimo, da je tudi čas dragocen (in pregovorno, celo zlato!). Še najverjetnejša je ocena, da nas je večina nekje vmes, in da bolj ali manj vsi kdajpakdaj zdrsnemo na en ali drug skrajni rob. Na koncu se največkrat vse poravna, tudi na bančnem računu. Saj nismo vsi nori. Biti potrošnik je v sodobnem svetu normalno, denar pa se hočešnočeš mora obračati. Bolje je, da to počnemo sami, kot da prav vse prepuščamo tistim res zblaznelim finančnikom, ki so nam pomagali pasti v globalno krizo. Ti so problem, in to vsa ta leta in vsak dan, ne pa potrošniki

 
 
 
 
back to top