IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Sreda, 18.07.2018 || Cigarete večine proizvajalcev so se podražile  |  Prenovljena trgovina Tuš v Murski Soboti  |  Predlani nižja registrirana poraba alkohola  |  Lidl poskrbel za parkirna mesta nogometnih reprezentantov  |  Junija zaradi toče 547.000 evrov intervencijskih stroškov v Beli Krajini  |  ZANIMIVOST: Kmalu prva podvodna restavracija   |  10.avgusta prvi Blejski vinski festival  |  Gorivo se je opolnoči (malce) podražilo  |  Plače v trgovini z januarjem 2019 višje  |  Nestlé spet član skupine za trajnostno pridobivanje palmovega olja  |  Stavka v Amazonu tudi pri Nemcih  |  V Ljubljani uradno (ponovno) odprt slovensko-srbski poslovni klub  |  Costcutter zavrnil prevzemno ponudbo trgovca Co-op  |  Naložba novih črpalk verige KTC vredna 27 milijonov kun  |  Walmart se umika še iz japonskega trga  |  Svetoslav Atanasov na čelu Coca-Cola HBC  |  EU in Japonska podpisali trgovinski sporazum  |  V letu 2016 je vsak zavrgel 0,2 kg hrane na dan  |  Današnji Amazonov "prime day" je precej daljši   |  Podravkina Facebook stran Coolinarika ima več kot 500.000 "fanov"  |   ||
   

Enostranske analize in nogomet

21.05.2015
Piše: Kenan Uštović, strokovni koordinator za razvoj prodaje, G-Petrol, d. o. o., Sarajevo (NIS Gazrpom Neft)
 
Vedno sem se izogibal pisanju člankov in analiz o industriji, v kateri delam trenutno. Menim, da to ni profesionalno. Prejšnjič sem predstavil razmišljanje o bančni težavi in to ravno zaradi tega, ker sem to področje svojega dela zapustil že pred časom. Kljub taki filozofiji pa se bom tokrat na tem mestu lotil področja, na katerem trenutno delam, in tovrstne problematike.
 
Razlog je človeški – jeza. Stalne pocenitve in predvsem podražitve cen nafte in naftnih derivatov so danes aktualna tema. Vsak dan poslušamo različne ekonomske analitike, ki razlagajo to ali ono in iščejo takšne ali drugačne vzroke. Vsi pa se strinjajo v enem, in sicer, da cene padajo prepočasi, prehitro pa se dvigujejo. Vsi „naftaši" dosegajo extra dobiček. Nisem pa še nikoli slišal nobenega analitika, ki bi neposredno povezal ceno nafte na svetovnem tržišču in moč dolarja.
 
O teh dveh temah vedno razpravljajo ločeno. Sprašujem se, s čim se ta nafta plačuje, ko pa stalno govorimo o ceni, ki je vedno jasno izražena in to v dolarjih za barel. Še nikoli ni nihče rekel, da se je dolar v primerjavi z evrom v minulem letu „okrepil" npr. za skoraj 26 %. Treba jih je namreč kupovati. Dolarje namreč, kar pa stane vedno več. Ljudem, ki niso ekonomisti, je mogoče to težko razložiti, a to ni razlog, da se (jim) po drugi strani vedno razlaga samo drugo plat medalje. V BiH pa vseeno obstaja pozitivna zgodba, na katero moramo biti ponosni in to ne glede na to, za kateri klub navijamo.
 
Gre prvenstveno z ekonomskega stališča za korak, ki bi ga morali imeti za vzor vsi podjetniki. Gre za novega pokrovitelja nogometnega kluba Sarajevo, za veliki Turkish Airlines. Do začetka leta 2012 je bil klub v veliki finančni krizi in edini izhod je bil narediti drastične spremembe, če si želel obstati.
 
Junija leta 2012 so sprejeli nov statut, položaje so zasedli novi ljudje, ki imajo misijo, vizijo, strategijo in cilj. Njihov načrt je bil najti pokrovitelja, ki jih bo pri idejah podprl. Dobiti pokrovitelja v trenutku, ko je velika finančna kriza, tako v klubu kot na tržišču. Hm, skoraj nemogoča misija. A vodilni v klubu so bili vztrajni in so trmasto prepričevali vse, ki so jim želeli prisluhniti. Z argumenti!
 
Splačalo se jim je in to v obojestransko zadovoljstvo. Čeprav so se v svojem zanosu pogosto zaletavali v zid. A niso obupali. Vodilo jim je bila ideja, v katero so v popolnosti verjeli! Sprememba načina razmišljanja, nova poslovna filozofija, ideja in načrt. To so (bili) temelji sprememb. Rezultati se že kažejo. Nov vlagatelj, sponzor, svetovno znan letalski prevoznik Turkish Airlines, s katerim so pogodbo podpisali 24. februarja.
 
Nauk te zgodbe je, da se da doseči vse. Če se le hoče. Prav vse je možno, če obstajajo: vizija, strategija, načrt in cilj. Kakor pravijo danes v marketingu: samo nebo je meja. V tem nogometnem primeru je bila meja res nebo in kot ekonomist upravi čestitam. Za vztrajnost, iznajdljivost, vizijo. Slednja predstavlja ravnost umetnost gledanja nevidnega ... 
 
Nauk te zgodbe je, da se da doseči vse. Če se le hoče. Prav vse je možno, če obstajajo: vizija, strategija, načrt in cilj. Kakor pravijo danes v marketingu: samo nebo je meja.


 
 
 
 
back to top