IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Sobota, 25.11.2017 || Nova 60. številka revije InStore že na pošti  |  90 odstotkov potrošnikov slovensko hrano ocenjuje kot kakovostno  |  Tescove lastne blagovne znamke velika uspešnica  |  Spar se vrača v Grčijo  |  Veliki sempler "Lahkonočnicam" A1 Slovenija in Grey Ljubljana  |  Parlament potrdil zaprtje trgovin ob nedeljah  |  Podjetje Paradajz pred širitvijo  |  Amazonovi delavci so si za stavko izbrali črni petek  |  Jana kolagen beauty izbrana za inovacijo leta 2017  |   Mercator dobaviteljem predstavil strategijo nadaljnjega sodelovanja  |  Ob zaključku 4. FMCG Summit-a: "Čaka nas čas inovacij in digitalizacije"  |  Hofer se počasi približuje Engrotušu  |  Pozeba povzročila skoraj 47 milijonov evrov škode  |  Zaključena četrta FMCG konferenca revije InStore v Beogradu  |  Prilepska pivovarna z dobičkom  |  Za nagrade Sempler se poteguje 40 finalistov  |  Migros z naložbo v hladilne omarice   |  Ponosni na 60 let Mlekarne Planika (FOTOREPORTAŽA)   |  Pričenja se nova izvedba tekmovanja Effie Slovenija 2018  |  Lidl del prodaje od linije Deluxe namenja za URI Soča (VIDEO)  |   ||
   

Ekošara – ponudba zdrave hrane na enem mestu

18.10.2016
Ljubiteljem ekološke hrane sta pri nas sicer najbolj znani trgovini Kalček in VitaCare, toda vse bolj pomembno vlogo igra tudi Ekošara. Avtor projekta je Duško Petrović (na fotografiji), ki v ospredje ne postavlja toliko poslovnih rezultatov, kot pa zdrav način življenja in dobrobit za vse. 
 
Petrović je bil pred razpadom nekdanje skupne države leta 1989 zraven kot eden glavnih pri projektu trgovin Kalček, nato pa se je leta 2011 odločil za samostojno pot.
 
"Najprej smo poskušali artikle prodajati prek spleta, potem pa sem se pred dvema letoma odločil za zagon fizične trgovine. Prva je začela obratovati poslovalnica v Luciji, potem je zaživela ta v Ljubljani, sledilo je odprtje trgovine Jablana, tudi v Ljubljani, potem pa še trgovini na Vrhniki in Bledu,” je Petrović razložil v notranjosti ene izmed dveh trgovin v prestolnici na Vojkovi 52 ter se nato po časovnici spet vrnil nekoliko nazaj: "Motiv za zagon ekološke trgovine še v Jugoslaviji je bil to, da počnem nekaj, kar mi gre dobro, predvsem pa, da sebe dobro nahranim. Finančni vidik sem takoj izključil in tudi oče me je prvi teden zbadal, če sem sploh zaslužil za kruh in sol.
 
V petih poslovalnicah Ekošara ima večina izdelkov (predvsem sadje in zelenjava ter oreščki na rinfuzo) certifikat, da so pridelani ekološko, se pa Petroviću zdi nesmiselno in celo krivično, da morajo imeti bio pridelki bolj stroga pravila certificiranja, kot konvencionalno pridelani hrana in pijača. 
 
In po čem stranke v trgovini najpogosteje sprašujejo? Po masi gredo menda najbolje v prodajo jabolka, banane in korenje, medtem ko največ vrednosti ustvarja prehransko dopolnilo Map*. "To je učinkovita kombinacija beljakovin, ki je zelo znana in na njeni promociji delamo že desetletje. Jaz sicer to kombinacijo proteinov lahko dobim že s hrano, kdor pa ima pri prebavi kakšno neravnovesje, pa mu ta dodatek lahko pomaga.
 
Ekošara skupno ponuja okoli 2000 izdelkov, najboljša lokacija pa po besedah Duška presenetljivo ni ena izmed obeh ljubljanskih, temveč na Vrhniki: v bivši stavbi DG69 je zelo dobro obiskana poslovalnica, ki meri 200 kvadratnih metrov.
 
Poslovalnica na Vojkovi ima dva zaposlena, glavno besedo ima Petrovićeva hčerka Jasna, objekt se razprostira na dobrih 100 kvadratnih metrih, skupaj z ostalimi trgovinami, pa Ekošara zaposluje 12 delavcev. Na zgornjem nadstropju opazimo razstavljena oblačila.
 
Tudi Petrović očitno sledi trendu širitve živilskih trgovin v tekstil: "Ponujamo samo eno linijo oblačil, in sicer z Bavarske. Gre za ekološko narejene obleke iz bombaža in bambusa, po filozofiji feng šuj.” Ekošari dobavlja veliko število dobaviteljev, menda naj bi jih bilo okoli 50, je pa seveda večina izdelkov na policah iz tujine, kajti v Sloveniji je ekološka pridelava, tako meni Duško, še bolj v povojih.
 
"Če je le možno, izberem domačega dobavitelja, vse pogosteje se ponudijo kar sami. V odstotkih izraženo bi rekel, da tuji dobavitelji proti lokalnim še zmeraj vodijo z močnih 95 proti 5.
 
Petrović je ob koncu pogovora izpostavil še to, da s svojimi izdelki seveda ne more biti najcenejši, a lahko ponudi zdrava, kakovostna živila. No, obstaja tudi izjema. V Ekošari lahko dobite najcenejše ekološko pridelane banane v Sloveniji. Cena: slaba dva evra za kilogram. 
 
*MAP® (Master Amino Acid Pattern) oziroma živa voda je osnovni vzorec aminokislin v idealnem razmerju, ki jih potrebuje človeško telo.Je najčistejši vir beljakovin, ki se popolnoma prebavi in nato na celični ravni absorbira z 99 odstotkov izkoristka. Največkrat ga uporabljajo športniki, vegetarijanci ter oslabeli.


 
 
 
 
back to top