IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Sobota, 18.11.2017 || Lidlov poslovni hackathon bo jutri  |  AB InBev ustoličil novega direktorja za Severno Ameriko  |  Za SEMPL št.19 kar 89 tekmovalnih prijav   |  Zajtrk za več kot 260.000 otrok po vrtcih in šolah  |  Vabilo na četrto FMCG konferenco revije InStore v Beograd 23. novembra  |  Sodišče zavrnilo veljavnost lex Agrokor v Sloveniji  |  Atlantic Grupa je v ZDA začela s proizvodnjo paštete Argeta  |  20. Slovenski festival vin odpira vrata   |  Zmagovalec natečaja Lidlov mladi vinar je Jernej Žorž z vinom zelen  |  Mlečno-predelovalni sektor predstavil zaveze odgovornosti  |  Colruyt uvaja novosti prek spleta  |  Sainsbury's prvi uvedel tehnologijo izolacije hladnega zraka  |  Nemška Gea prevzema pomurski Vipoll  |  Prenovljena Idea "Beograđanka"  |  Heineken Hrvaška v Karlovcu odprl zeleno skladišče  |  Lepotna blagovna znamka The Body Shop v Sloveniji  |  E. Leclerc ostaja v vodstvu, Carrefour zmanjšal zaostanek  |  MAC Cosmetics v sredo odprl prvo trgovino   |   Židan: "Danes smo vsi skupaj ena družina!"  |  Lidlov mladi vinar Jernej Žorž iz Vipavske doline  |   ||
   

Dr. Tome Nenovski: Praznična poraba

06.12.2012
Avtor: prof. dr Tome Nenovski, bivši namestnik guvernerja NBRM
 
Prazniki so že pred vrati. Potrošniška evforija raste. Ni še jasno, kako se porabniki počutijo in kako se bodo obnašali ob koncu leta. Ali se imajo za optimiste, ki bodo pozabili na krizo ali pa bodo pasove še bolj zategnili!?
 
V času ekonomske krize se potrošniki soočajo s problemom, kako naj zmanjšajo svoje stroške. Je pa celo v času krize obnašanje večine ljudi neobičajno. Opazi se njihovo pretiravanje v porabi. Ta fenomen se lahko analizira iz treh aspektov: sociološkega, ekonomskega in filozofskega.
 
Če razumemo proslavo enega od dveh najbolj pomembnih dnevov v letu (to pa je Božič), je novoletna evforija nekako nerazumljiva. Kakšna je verjetnost, da bo naslednje leto boljše in bolj srečno od predhodnega, in da si zares zasluži tako veliko porabo!? Z makroekonomskega stališča je dobro, da se poraba povečuje. Sezona tega praznovanja je glede tega pomembna in noben drug letni čas ni izpolnjen s tolikšno količino potrošniške energije in tolikšnimi vsotami porabljenega denarja za nakupe.
 
Ta pojav je pozitivni impulz ekonomije. Glede na aktualno ekonomsko krizo so pričakovanja v večjem delu sveta, da bo povečana poraba v prihodnjem času taka, da bo to zaželjen scenarij za končno slovo recesije in vrnitev ekonomije na napredno pot razvoja. Praznična potrošniška mrzlica ima tudi svoj filozofski pomen. Usmerja namreč na način življenja, s katerim ljudje običajno želijo porabiti več denarja, kot je nujno. Glede na krizo pa je vseeno realno pričakovati vzdržnost. Vendar pa pri največjem številu potrošnikov ta vzdržnost traja le do trenutka, dokler ljudje ne vstopijo v prvi market ali tržni center. Tam se bodo neopazo soočili z razvitimi marketinškimi strategijami, s katerimi trgovci silijo potrošnike, da ti porabijo več od načrtovanega.
 
Prazniki bodo minili. Za njimi bo prišel čas finančnega okrevanja. Kako se bomo počutili „finančno", ko bodo minili? Pa se dajmo potruditi in ne kvarimo "štimunga". Zaželimo ljudem, da ostanejo v dobrem razpoloženju in tudi v dobri finančni kondiciji. Srečno Novo leto in Božič!

 
Na koncu prihaja še načrtovanje računanja. Danes je vsaj to lahko. Vse pogosteje se plačuje s kreditno ali neko drugo kartico. Psihološko je to lažje kot pa, ko se plačuje z gotovino. Račun pride kasneje. No, takrat pa se ljudje že vračajo v realnost. Veseli praznični nasmeh bo zamenjan z jezo. Zaradi česa že sem porabil toliko denarja?

 
 
 
 
back to top