IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Sobota, 22.07.2017 || Lastniki BAT-a potrdili prevzem družbe Reynolds American  |  Košaki ponovno v postopku prisilne poravnave  |  Nov dm od jutri v Celju  |  Začetek izgradnje nakupovalnega centra Designer Outlet Croatia  |  Konec Plassatove vladavine - novi direktor Carrefourja odslej Bompard  |  Peti Hofer v "zelenem"   |  Konec tedna v Novi vasi praznik vina in česna  |  Tönnies dobil v zakup zemljišče v Zrenjaninu  |  Mercatorjeva akcija:"Moje znamke, najboljše znanke" (VIDEO)  |  Veliko svetovno priznanje za Podravkin ajvar  |  Odprli prvi Gomex v Sonti  |  Unilever v prvem polletju zvišal dobiček za 22,4 odstotka  |  Danes začetek odkupa breskev, Fructal ponuja več kot lani  |   Kmalu še ena trgovina Kauflanda v Zadru  |   TC "Promenada Novi Sad" za cca. 100 milijonov evrov  |   Spar z naprednejšo spletno prodajo   |  Anis ima nove proizvodne prostore  |  ZANIMIVOST: Spletna trgovina, kjer vse stane 3 dolarje!  |  Conad bo v naslednjih treh letih investiral milijardo evrov  |  Amazon zavaroval novo storitev  |   ||
   

Dr. Mladen Vedriš: Blagovna znamka (brand) = šarm s pokritjem

12.12.2012
Piše: prof. dr. Mladen Vedriš
 
Stara beseda skandinavskega izvora - "brandr” v dobesednem prevodu pomeni "greti”, v praktičnem smislu pa je označevala žig, ki so ga zaznamovali na grla živali v posamezni čredi, da bi lahko videli razliko lastništva in glede kvalitete. In poglej, poglej. Tako se je začel proces ustvarjanja novih, prepoznavnih vrednosti – blagovnih znamk. Ta proces se je nadaljeval v stari Grčiji in Rimu z amforami, v katerih so imeli oljčno olje in vino. Po določenem časovnem obdobju so v Franciji v trenutku, ko se začne proizvodnja blaga za bogate naročnike, začeli z označevanjem izdelkov in podjetij s svojim lastnim znakom. Pravi razcvet blagovnih znamk nastane ob prehodu iz 19. v 20. stoletje, ko masovna industrijska proizvodnja dobi polni zagon.
 
Ko se kupuje in/ali ocenjuje vrednost podjetja, je dominantno vprašanje: katere blagovne znamke le ta ustvarja in kakšno je njihovo tržno mesto. Ko gre za farmacevtsko industrijo, katera so ta prepoznavna zdravila – znamke: na primer od Sumameda in Aspirina do Viagre in Apaurina. Ko gre za prehrambeno industrijo, kateri izdelki so to, ki jih ima tržišče rado in jih sprejema ter – zato tudi kupuje. V avtomobilski industriji je VW znamka, a je ravno tako zbral celo vrsto drugih znamk pod isto streho: Audi, Škodo, Seat... Ali pač znamka NIKE; globalno poznan, priznan in prepoznaven. Istočasno pa v proizvodnji nima zaposlenega niti enega delavca. Podobno kot znamka IKEA. No, zato pa se zanje in za mnoge druge posel proizvodnje opravlja po vsem svetu, na primer v Turčiji, Indoneziji, na Kitajskem, Vietnamu … vse ostalo: design, finance, marketing, načrtovanje, strateški razvoj pa zaključujejo na sedežih teh podjetij. Pojav krize je najavil tudi pojav novih znamk– blagovnih znamk trgovskih podjetij, ki se pojavljajo prek lastnih distribucijskih kanalov: predvsem industrija hrane in pijače, hišne kozmetike in gospodinjskih potrebščin.
 
"Just do it”… - NIKE

 
Te privatne blagovne znamke – nove in drugačne znamke, solidne kvalitete, se pogosto proizvajajo v istih tovarnah kot originalne znamke. A s precej manj vlaganja v PR in promocijske namene. Blagovna znamka je seveda tudi emocija "in racio”. Rad jo imaš, istočasno pa spoštuješ njeno kvaliteto. A avantura je avantura; pogosto se želi poizkusiti tudi kaka nova znamka, pa naj se v nadaljevanju zgodi (na trgu) karkoli ... Stroka in strokovnjaki opravljajo analize in sicer o zvestobi potrošnikov, o tem, kdaj se kupuje v trgovini, spet drugi pa o namerah glede nakupov podobnih oziroma enakih izdelkov, ali pa ko se odhaja iz trgovine in še naprej išče ravno določen izdelek. Takrat se v drugi trgovini pogosto kupi še – vse ostalo. Z drugimi besedami, to, kar je za prodajalce "must have” in ima sprejemljivo alternativo v blagovni znamki, je vprašanje, o katerem se še kako veliko razpravlja in pazi. Vse v želji po "win-win” situaciji, kjer sta zadovoljni obe strani. Zdaj pa poglejmo in preberimo vsako stran nove blagovne znamke – InSTORE-a, revije v vzponu.  
 
Z novoustvarjeno brand pozicijo ... šarma z ... vsebinskim pokritjem. 

 
 
 
 
back to top