IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Petek, 18.08.2017 || V Murski Soboti kupce navdušila nova Tuš drogerija  |  Karmen Pangos prevzela vodenje Krašcommerca  |  Europark Maribor praznuje 17 let  |  Odprtje nove trgovine KZ Agraria v Kopru  |  FrieslandCampina prodaja kategorijo sadnih sokov  |  Lidlu Slovenija znova priznanja Best Buy Award (2016/2017)  |   Heinekenova reklama, ki da misliti... (VIDEO)  |  Sberbanka pleni Agrokorjevo lastnino   |  Znani prejemniki prestižnih odličij Agre za med  |  Še 10 dni do Agre  |  Nizozemski kmetje in trgovci opozarjajo na veliko škodo zaradi afere z jajci  |  Širitev Spara  |  Todorić pripravlja tožbo proti hrvaški vladi  |  V Bitoli še drugi Žitov market   |  Henkel poroča o odličnih rezultatih v drugem četrtletju  |  Odkupne cene mleka junija nekoliko višje  |  Bingo bi rad prevzel Konzum BiH  |  Škoda po "carinski vojni" nekaj desettisoč evrov   |  Zaradi suše trgatev letos že avgusta  |  Jutri malce višje cene goriv   |   ||
   

Dolenjska kašča je nekaj posebnega

22.02.2016
Kašča je bila nekdaj shramba kmečkega gospodarstva, v kleti so spravljali krompir in vino, v pritličju moko in žito, v nadstropju pa mast in meso. Bila je tudi ogledalo kmetije, saj je pričala o njenem bogastvu in urejenosti. Zato so gospodinje na njenem ganku gojile cvetje.
 
Dolenjska kašča je pa sploh nekaj posebnega. In konkretnega. Nahaja se v Dolenjskih Toplicah, - te so v času avstro-ogrske monarhije veljale za ene uglednejših zdravilišč in danes ni dosti drugače - prav nasproti hotelov.
 
Res se razteza zgolj v pritličju častitljive župnijske zgradbe, a založenost zaradi odsotnosti kleti in nadstropja prav nič ne trpi. Nasprotno, lastnica, ekonomka, prodajalka in čistilka v eni osebi, Katarina Nemanič Mal, je na police razporedila najbolj žlahtne dobrote in rokodelske izdelke z Dolenjske in še drugih slovenskih regij.
 
Zgodba o trgovini, ki izžareva domačnost in zagovarja domače, je še nova, pravzaprav se je komaj začela dobro pisati. "Z možem Domnom sva idejo dobila maja lani, ko sva po naključju izvedela, da župnik v Toplicah oddaja prostor, v katerem je bila prej banka. Ogledala sva si ga in z visokimi in velbanimi stropi ter glinastimi ploščicami po tleh naju je takoj navdušil,” pripoveduje Katarina.
 
Police predelanih omar iz češnjevega, hrastovega in hruškovega lesa je bilo seveda treba napolniti. Usmerjenost trgovine je bila kristalno jasna: "Z Domnom sva sedla v avto in najprej obredla dolenjske holmce, da bi našla ponudnike hrane in pijače, pri katerih sva vztrajala  na lokalnosti, dolenjskosti. Izbor izdelkov se je naglo širil: moke vse vrst (pšenična, ajdova, pirina, lanena, konopljina), kaše, ječmen, pirin riž, marmelade z vsaj 80-odstotnim sadnim deležem, med, zeliščni sirupi, salame (divjačinska, konjska, mešana), siri (kravji in kozji). Ker se nisva odločila za živilsko trgovino, za katero bi morala izpolnjevati zahtevne sanitarne zahteve, lahko prodajava samo zapakirano hrano.
 
Police mogočnih, najbolj trdnih hrastovih omar, kljubujejo teži steklenic, polnih domačega žganja vseh vrst (jabolčno, hruškovo, slivovo, pa domači sadjevec, slivovka in viljamovka, grenčice, medice, orehovec ...), lokalnega vina – cvička in frankinje v več različicah, domačih kisov iz ekološke pridelave in hladno stiskanih olj (sončnično, oljne ogrščice, laneno, konopljino, orehovo, grozdnih pešk …).
 
Vsak sladokusec, ki ceni domačo pridelavo in predelavo s poreklom, najde nekaj zase. "Kupci so vse bolj zahtevni, oboroženi z informacijami, zato moraš o izdelkih veliko vedeti in jih na pravi, ne preveč vsiljiv način predstaviti," pravi Katarina. Zgodbe so tiste, ki izdelke iz majhne proizvodnje ločijo od tistih iz masovne.
 
"Kupcu se zdi, kot da je skozi pripoved osebno spoznal rokodelca ali kmeta, zato mu zaupa in se kljub nekoliko višji ceni izdelka lažje odloči za nakup,” še pove lastnica Dolenjske kašče. In vse zgodbe v tej prijetni trgovinici so slovenske. Ponudbo jedače in pijače dopolnjujejo rokodelski izdelki domače in umetnostne obrti. Zbrani so z vseh koncev Slovenije, lastnika pa sledita filozofiji, da so ti predvsem uporabni in ne zgolj lovilci prahu, čeprav je tudi teh nekaj na policah.
 
"Po njih segajo predvsem tujci, ki radi s seboj odnesejo magnet za na hladilnik, belokranjsko pisanico, krožniček s sliko kozolca ali angelčka,” pravi Katarina, ki je v kratkem času, odkar je Dolenjska kašča odprta, spoznala različne tipe kupcev. Pove, da so najbolj zapravljivi Italijani in Srbi, najbolj skopuški pa Skandinavci in Nizozemci, Nemci zahtevajo kakovost in če jim jo ponudiš, se vrnejo. Nemalo je takšnih, še doda ...
 
Najljubši domači kupci

V Dolenjski kašči so najbolj veseli slovenskih kupcev in teh je na srečo največ, saj so največji zapravljivci, hkrati pa bolj kot tujci cenijo domače poreklo izdelkov. Obiskovalci term segajo po salamah, vinu in žganju ter lesenih izdelkih, denimo pepelnikih v obliki medvedje šape in masivnih deskah, nežnejši spol pa se težko loči od polic z ročno izdelanim nakitom, naravnimi mili in mazili ter omare, polne ročno izdelanih keramičnih skodelic, krožničkov in skledic. Katarina in Domen sta strla tudi najtežji oreh. Domačine. "Ko ti po darilo pridejo v Dolenjsko kaščo, namesto da bi se odpeljali v enega od nakupovalnih centrov v 15 kilometrov oddaljeno dolenjsko prestolnico, potem veš, da si na dobri poti. Pridobil si njihovo zaupanje in veš, da se bodo vračali.”.


 
 
 
 
back to top