IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Sobota, 18.11.2017 || Lidlov poslovni hackathon bo jutri  |  AB InBev ustoličil novega direktorja za Severno Ameriko  |  Za SEMPL št.19 kar 89 tekmovalnih prijav   |  Zajtrk za več kot 260.000 otrok po vrtcih in šolah  |  Vabilo na četrto FMCG konferenco revije InStore v Beograd 23. novembra  |  Sodišče zavrnilo veljavnost lex Agrokor v Sloveniji  |  Atlantic Grupa je v ZDA začela s proizvodnjo paštete Argeta  |  20. Slovenski festival vin odpira vrata   |  Zmagovalec natečaja Lidlov mladi vinar je Jernej Žorž z vinom zelen  |  Mlečno-predelovalni sektor predstavil zaveze odgovornosti  |  Colruyt uvaja novosti prek spleta  |  Sainsbury's prvi uvedel tehnologijo izolacije hladnega zraka  |  Nemška Gea prevzema pomurski Vipoll  |  Prenovljena Idea "Beograđanka"  |  Heineken Hrvaška v Karlovcu odprl zeleno skladišče  |  Lepotna blagovna znamka The Body Shop v Sloveniji  |  E. Leclerc ostaja v vodstvu, Carrefour zmanjšal zaostanek  |  MAC Cosmetics v sredo odprl prvo trgovino   |   Židan: "Danes smo vsi skupaj ena družina!"  |  Lidlov mladi vinar Jernej Žorž iz Vipavske doline  |   ||
   

Čudna poslovna filozofija

11.11.2015
Iz Gospodarske zbornice Makedonije so najavili, da bodo politiki napotili pismo s predlogi za izboljšanje razmer v katerih se nahajajo podjetniki in tudi ta poteza je nov dokaz nezadovoljstva nad trenutnimi razmerami.
 
V dneh, ko ni mogel nihče predvideti usode političnega dogovora in ko bi naj se nacionalni gordijski vozel začel razpletati, so se že tako globoka notranja nesoglasja, delitve in kriza še poglobili. Podjetniki so dvignili svoj glas v trenutkih, ko ima država v rokah še vedno (le) priporočila EU.
 
Predsednik Gospodarske zbornice, Branko Azeski, je najavil novo filozofijo v delovanju poslovnega sveta  in razvoja skupnosti , mnogi pa so že nestrpni v pričakovanju reakcije s strani politikov
 
.Eden od razlogov za vedno večje nezadovoljstvo je občutek večine, da ima vlada v mislih le tuje investicije in da daje zaradi tega vso prednost samo tujim vlagateljem.  V svojem sporočilu naslovljenem na domačo politiko so podjetniki zapisali, da se v času, ko se govori predvsem o tujih vlagateljih ne sme pozabiti na domača podjetja.  
 
"Makedonija jih ima kar nekaj in nanje ter na njihov razvoj se ne sme pozabiti," so zapisali. A, če po drugi strani vzamemo v roke poročilo Svetovne banke o pogojih poslovanja  (Doing business) za leto 2016 izpade, da  so stvari za Makedonijo tam predstavljene pravljično lepo in da sploh nismo tako slabi.
 
Makedonija je namreč na tem seznamu uvrščena na visoko 12. mesto med 189 državami in je čeprav se sliši še tako nemogoče in znanstvenofantastično pred vsemi regionalnimi konkurenti  iz Zahodnega Balkana, večine članic EU in pazite zdaj to. Celo pred evropsko lokomotivo Nemčijo. Saj ni res, pa je. Papir res prenese vse! To poročilo je neverjetno in polno nasprotujočih si dejstev s katerimi se igrajo znanstveniki oz. ekonomisti.  
 
Pa ne gre za njihove različne pristope in metodologije ampak enostavno za realnost, ki je nasprotujoča.  To se lahko verjetno še najbolje pokaže z vsakodnevnim življenjem in ne še enem od primerov s te "famozne" lestvice na kateri sta Luksemburg in Makedonija eden ob drugem, Velika Britanija pa npr.  za nami zelo zaostaja je na skromnem 61. Mestu kar zadeva enostavnost izvajanja poslovanja, slabši pa so tudi po nekaterih drugih kazalcih kot so: registracija, zaščita manjšinskih investitorjev in, ali si predstavljate,  celo pri možnostih za pridobivanje kreditov.
 
Tu smo celo daleč pred Luksemburgom, ki je šele na 167. mesto, Makedonija pa na na 42. A vse to so samo mrtve črke na papirju vse do trenutka, ko preverimo bruto nacionalni dohodek (BDP) na prebivalca, ki je v Luksemburgu 72.728 ameriških dolarjev, v Makedoniji pa vsega 5.070 in je eden izmed  najnižjih v Evropi. No, pa smo tam zaradi česar politika omogoča tujcem take "papirne" olajšave, da je Makedonija med poslovnimi velikani v poročilih Svetovnih bank, ki služijo temu da bi se privabili tuji investitorji.  Domači podjetniki se vsemu temu lahko samo čudijo in zaradi tega njihovo nezadovoljstvo ne čudi...
 
Če vzamemo v roke poročilo Svetovne banke o pogojih poslovanja  (Doing business) za leto 2016 izpade, da  so stvari za Makedonijo tam predstavljene pravljično lepo in da sploh nismo tako slabi...


 
 
 
 
back to top