IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Ponedeljek, 24.04.2017 || Dizel in 95-oktanski bencin (občutno) dražja  |  Mirko Tuš blagovne znamke Engrotuša prenesel na družbo iz Hongkonga  |  Philip Morris z nekoliko slabšo prodajo  |  Gorenje s prihodki v višini 1,3 milijard evrov  |  KMV kupil proizvajalca blagovne znamke Pepsi v Bolgariji   |  Se Kroger zanima za Whole Foods?  |  Srečanje proizvajalcev in podjetja Metro C&C  |  Pozeba letino medu oklestila za tretjino  |  Sadjarji predlagajo sistemsko ukrepanje proti posledicam pozebe  |  Bo Mercator (spet) prevzel velike Konzumove centre v BiH?  |  Skupina MK se zanima za nakup Mercatorja  |  Pahor s čokoladno Gorenjkino velikanko   |  V Eko marketu veš kaj ješ  |  Danes že stota ljubljanska Odprta kuhna  |  Začetek 6. festivala čokolade v Radovljici  |  Mercator z aplikacijo “Moj Mercator” (VIDEO)  |  Mondelez z naložbo 75 milijonov funtov za štiri proizvodne linije  |  Unilever na račun višjih cen povečal promet  |  Lidl predstavil 15 novih domačih dobaviteljev sadja in zelenjave  |  Nova prodaja podjetja Higlo 2. junija  |   ||
   

Čarovnija vrhunskega užitka Kraša

01.12.2012
V najstarejšo in "najslajšo” prodajalno doslej smo na tej najbolj prometni ulici v prestolnici še prav posebej radi vstopili.
 
Naslov članka smo si sposodili iz slogana njihovega najbolj prodajanega izdelka – Bajadere. Ta čokoladica čarobnega okusa je zares nekaj posebnega tako kot je nekaj posebnega sama trgovina – "čokoladnica” na približno 80-tih kvadratnih metrih, ki je prava pravljična hišica sredi mesta. Raj za sladkosnede. Pa ne le zaradi spoštljive starosti ali sladkarij, ki jih tam prodajajo, ampak predvsem zaradi čarobnega načina, kjer se zdi, da se je čas zaustavil. Že zaradi samega okolja in pa tudi načina prodaje, ki se tam ne spreminja že šest desetletij in je klasičen, preko pulta, ko stranke ne morejo same izbirati med izdelki in policami, se med tednom od 8. do 19.30 ure in ob sobotah od 8. do 15. ure tja res splača zaviti. Tudi prodajalke, ki so oblečene v "starinske” uniforme rdeče barve, ki jih zob časa prav nič ne najeda, so nekaj posebnega. Andreja, Jasmina in Sabina so bile ob našem obisku res "sladke” volje. Take, kot so izdelki, ki jih prodajajo in jih celo patentno uspešno prodajajo, kar nam je med drugim zaupala poslovodkinja Sabina Bošnjak. "V 23-tih letih, ko sem bila prvič tukaj, se je ob enakem konceptu prodaje trgovina sicer polepšala, a vsen je ostalo precej podobno. Imamo eno blagajno, strankam strežemo preko pulta in tako je od samega začetka. Mi jim svetujemo in vse pokažemo tako, da stranka ne more izdelkov kar sama jemati s polic v roke. To je klasičen način, ki sicer drugod že izumira, razen še kje v kakih delikatesah. A mi se ne damo in tudi to je del Kraševe tradicije.,” je začela zanimivo pripoved sogovornica, ki je dejala, da imajo v ceniku na voljo skoraj 400 izdelkov, predvsem zaradi velikega števila različnih tež izdelkov in njihove velikosti. Bajadera je njihov zaščitni znak in čeprav se da pri njih dobiti še marsikaj sladkega, jo ima najraje tudi Bošnjakova. "Pri nas imamo različne čokoladne piškote, bonbone, karamele, izdelke za peko itd., a moj favorit je Bajadera. To je najbolj prodajan, prepoznaven in znan izdelek Kraša.' Ledene kocke' imajo specifičen okus, ki ga nekateri obožujejo, nekateri pa tudi ne, a vsi prisegajo na klasično Bajadero.” In o "svoji” čokoladni trgovinici "sladko” nadaljuje: "Tu sem bila že kot pripravnica in ostala dolgo časa, bila nato vmes trgovska potnica in se potem ponovno vrnila. Ni me bilo le tri leta. Naša šefinja Ivana (Vrviščar, direktorica Kraškommerca, op.p) ima dokument o ustanovitvi prodajalne in iz tega predvidevamo, da je to ena najstarejših, če ne celo najstarejša trgovina v tem delu mesta, ki je zadržala isto obliko prodaje in isto dejavnost. V dokumentu piše celo, da je bila v tej prodajalni takrat tudi prodaja alkoholnih pijač, a natančnega dneva otvoritve nismo našli. Tudi nobene fotografije iz tistega časa žal ni. Je pa pred časom prišel v trgovino nek starejši gospod in dejal, da se spomni let, ko je šel mimo še tramvaj in je bila ta Kraševa trgovina na istem mestu.” Kdo so najpogostejši kupci, kaj se pri njih kupuje in kako, kaj se za nakupe sladkarij spodobi in kaj ne, kako različne so njihove stranke? "Nasploh so naše stranke precej nostalgične in romantične. Gre za različne generacije in lahko rečem, da pri nas kupujejo vse generacije. Vključno s turisti, seveda. Je pa res, da imamo bolj ali manj znane kupce, stare Ljubljančane, ki se k nam vedno znova radi vračajo. Prihajajo tudi babice z vnučki in vedno najdemo za vse kaj, da so na koncu zadovoljni. Odvisno je od priložnosti in dneva, z zaljubljenimi mladimi pa je seveda največ posla 14. Februarja, ob dnevu zaljubljencev (smeh)…” Sicer pa so znani udarni dnevi in meseci, ko je prodaja največja. "Velika noč s peharčki, Božič, pred 1. novembrom in vedno takrat, ko ljudje hodijo na obiske. Mi bi še najraje videli, da bi imeli vsaj tri decembre v letu, a moram reči, da je bil še posebej nekoč med najboljšimi dnevi 8. marec, Dan žena. Vmes je v zadnjih letih ta dan izgubil na pomenu, ravno letos pa smo opazili, da se ponovno vrača in da prodamo na ta dan več.” In kaj še kupujejo največ ob teh "udarnih” dnevih, je bilo naše naslednje vprašanje in bili smo prepričani, da bo naša sogovornica po pričakovanju odgovorila, da Bajadera in bonboniere. "Vse več prodajamo posebne čokoladne cvetlične aranžmaje kot smo jih poimenovale prodajalke in jih tudi naredile same.” Ker nismo vedeli, za kakšne čokoladne šopke gre, nam jih je pokazala in res so nekaj posebnega in zanimivi. Za konec smo zgovorno "Kraševko” morali povprašati še o odličnem položaju, ki ga imajo v primerjavi z ostalimi. Ravno lokacija je po njenem res tudi eden glavnih adutov dobre prodaje in dejstva, da se je njihova trgovinica tako dolgo obdržala na enem in istem mestu. "Res je naša lokacija izredna in velikega pomena. Veliko je namreč ostale konkurence tudi v ostalih sosednjih lokalih. Ljudje imajo pestro ponudbo vsepovsod naokoli, a se vseeno radi vračajo ravno k nam in potem sem prihajajo tudi s prijatelji. Včasih se kdo spotakne ob to, da sredi Ljubljane nimamo slovenske čokolade in ne razumejo, da pač ne moremo prodajati Gorenjke, a potem, ko jim razložimo, da je to Kraševa trgovina z lastno blagovno znamko, jim je vse jasno,” je povedala Sabina Bošnjak in tudi končala v pozitivnem slogu: "Smo ena redkih trgovin v centru, ki se lahko pohvalimo, da prodaja raste in ne pada!”Domači v LjubljaniKrašcommerce d. o. o., Ljubljana, s sedežem na Bleiweisovi cesti 30, je gospodarska družba, ki je član skupine Kraš že od leta 1991 in se že dobri dve desetletji ukvarja s plasiranjem Kraševih izdelkov na tržišče Slovenije, direktorica pa je Ivana Vrviščar. Stalno vlaganje na slovensko tržišče, kot tudi gospodarski sporazum med Slovenijo in Hrvaško, kljub močni konkurenci evropskih in svetovnih proizvajalcev vplivajo na rezultate prodaje Kraševih izdelkov. Številni posamezniki, pa tudi cele generacije, že skoraj 100 let prispevajo k razvoju Kraša v moderno konditorsko podjetje. Kraševa "sladka” zgodovina se je začela leta 1911, ko je tovarna Union v Zagrebu začela z delom kot prvi proizvajalec čokolade v jugovzhodni Evropi. Že takoj na začetku so slaščice, izdelane v tej tovarni, prejele največje priznanje - Union je postal cesarski in kraljevski dobavitelj dunajskega dvora. Tovarna Bizjak je leta 1923 v Zagrebu, na Savski cesti, začela proizvajati prepečenec, kekse in vaflje. Zahvaljujoč sposobnosti njenega lastnika je firma kmalu postala znana po svojih domačih keksih na tržišču širše regije. Družbeno podjetje se je leta 1992 pretvorilo v delniško družbo Kraš. Od tedaj naprej se Kraš razvija kot sodobno organizirano in tržno usmerjeno podjetje, katerega izdelki so prisotni in priznani na svetovnih tržiščih. Pri tem spoštuje in neguje svojo bogato preteklost, ki temelji na vrhunski kakovosti izdelkov, ki so jih s svojo zvestobo nagradile generacije Kraševih potrošnikov.

 
 
 
 
back to top