IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Sreda, 17.01.2018 || Manj ovir za GSO  |  Tuševa zvezdica se je danes začela v Ljubljani   |  Družba Mlino 77,6-odstotna lastnica Mlinotesta  |  Sejmi v organizaciji Pomurskega sejma leta 2018...  |  Pivovarni Laško in Pristopu priznanje PRO PR Awards  |  Evropska komisija predstavila strategijo za boj proti plastičnim odpadkom  |  Prihaja Dindr - aplikacija za iskanje partnerja prek hrane  |  Zaživel zakon o prepovedi oglaševanja alkohola  |  Skopski pazar nič več v poslovanju z marketi  |  Hrustljava novost - Manner Knuspino  |  Trgovina Snage brez embalaže bo na ljubljanski tržnici  |   EU za promocijo evropskih kmetijskih proizvodov 169 milijonov evrov  |  Gorivo se je podražilo  |  Izvoz iz evroskupine - prva ZDA, druga Kitajska  |  Mlekarna Krepko odprla mini mlekarno za otroke  |  Lenta lani odprla 89 novih trgovin  |  Tudi francoska štruca na seznam Unesca?  |   Gomex načrtuje odprtje 30 novih prodajaln  |  Pão de Açucar uvaja nov model trgovin  |  Kaufland vstopa v Moldavijo  |   ||
   

45 minut …

25.03.2015
Pogled iz BiH: Ko slišite za časovni interval v dolžini 45 minut, lahko pomislite na različne stvari. Otrokom je to prispodoba za šolsko uro, moškim na polčas nogometne tekme, ženskam pa v tem času pralni stroj lahko vse opere in posuši.
 
Piše: Kenan Uštović, strokovni koordinator za razvoj prodaje, G-Petrol, d. o. o., Sarajevo (NIS Gazrpom Neft)
 
Poslovni sestanki so po tem intervalu brez vrednosti in postanejo dolgočasni. Kaj vse se lahko še zgodi v 45 minutah? Ljudje "mojih gabaritov” v tem času s sesanjem porabijo 344, s pranjem posode 226, s kuhanjem pa 196 kalorij. Tisto, kar je glede te urne postavke še najbolj pomembno in neverjetno, je to, da se v BiH na vsakih 45 minut odpre kako novo podjetje.
 
Naj se že takoj na začetku razumemo. Podpiram miselnost, da morajo ljudje razmišljati proaktivno in začenjati z lastnimi poslovnimi idejami. Treba je poskušati in zavedam se, da ne bo vedno vse uspe(va)lo. A dejansko ne razumem, kaj novega lahko v mojem naselju ponudi nov frizerski salon, ko pa jih imamo blizu že šestnajst.
 
Ob tem se sprašujem, ali bomo začeli končno nekaj tudi proizvajati? Neverjetno je, koliko poslov začenjamo brez idej, načrta, proračuna, strategije. Brez osnovnih informacij o tem, ali bo nekdo naš proizvod ali storitev na določenem prostoru sploh kupoval in zakaj. Največja žalost je posledično seveda ta, da se enako število (novih) podjetij v hitrem oz. enakem času tudi zapre. Človek se ob tem sprašuje oz. bi se moral vprašati, zaradi česa niso uspeli ti pred menoj in zakaj bi jaz ponavljal enake napake. Po moje se po tem nihče ne vpraša in se nato raje učijo iz lastnih napak. 
 
Dejansko ne razumem, kaj novega lahko v mojem naselju ponudi nov frizerski salon, ko pa jih imamo blizu že šestnajst. Ob tem se sprašujem, ali bomo začeli končno nekaj tudi proizvajati.
 
Na medmrežju sem zasledil tole razlago podjetništva: "Bistvo podjetništva se skriva v nemiru, stalnem iskanju novih idej, domišljije iskanja novih možnosti v poslovanju, zanesljivemu navdihu in intuiciji ter oceni le-te oz. borbenosti.” Podjetniki imajo bujne sanje in načrte, razmišljajo pa o velikih stvareh in poskušajo tisto, za kar večina ljudi nima poguma.
 
A s tem, ko čas mineva, oni pravzaprav mnoge ljudi žalijo in jih na svoji sebični poti puščajo lačne. In ravno to je slika današnjega podjetništva. Pogosti so primeri, da podjetniki v želji, da delavce plačajo čim manj, izkoriščajo mlade ljudi, ki želijo delati in se česa naučiti. Tako prek različnih programov zaposlovanja, ki so polni lukenj, nelogičnosti in brez kakršnekoli zaščite mladih ljudi, ki na ta način dobijo svojo prvo zaposlitev, oni pravzaprav poskušajo dobiti brezplačne delavce. Delovna sila pa je na drugi strani željna znanja, ne pa priprave kave. Mlade ljudi, ki morajo postati konkurenčni na trgu dela, ne pa zgolj točka v koordinatnem sistemu konfuzije. Vanje je treba vložiti znanje in čas, na rezultate pa malo počakati.
 
Izkušeni ljudje stanejo in zaradi tega zanje podjetniki nimajo denarja, so pa zato mladi ljudi poceni delavna sila, v katero je treba investirati, da bi se dosegel dobiček. No, čeprav sem za svoje besedilo podal samo temne primere, ki po drugi strani ne kažejo sposobnosti naših ljudi in njihove vztrajnosti, da uspejo v svojim namerah, pa je slabih primerov žal vseeno (pre)več ... 

 
 
 
 
back to top