IN STORE in your country:
Slovenija   Hrvatska   Srbija   BiH   Makedonija  
Povratak na pocetnu stranu  
  SLOVENIJA Sobota, 18.11.2017 || Lidlov poslovni hackathon bo jutri  |  AB InBev ustoličil novega direktorja za Severno Ameriko  |  Za SEMPL št.19 kar 89 tekmovalnih prijav   |  Zajtrk za več kot 260.000 otrok po vrtcih in šolah  |  Vabilo na četrto FMCG konferenco revije InStore v Beograd 23. novembra  |  Sodišče zavrnilo veljavnost lex Agrokor v Sloveniji  |  Atlantic Grupa je v ZDA začela s proizvodnjo paštete Argeta  |  20. Slovenski festival vin odpira vrata   |  Zmagovalec natečaja Lidlov mladi vinar je Jernej Žorž z vinom zelen  |  Mlečno-predelovalni sektor predstavil zaveze odgovornosti  |  Colruyt uvaja novosti prek spleta  |  Sainsbury's prvi uvedel tehnologijo izolacije hladnega zraka  |  Nemška Gea prevzema pomurski Vipoll  |  Prenovljena Idea "Beograđanka"  |  Heineken Hrvaška v Karlovcu odprl zeleno skladišče  |  Lepotna blagovna znamka The Body Shop v Sloveniji  |  E. Leclerc ostaja v vodstvu, Carrefour zmanjšal zaostanek  |  MAC Cosmetics v sredo odprl prvo trgovino   |   Židan: "Danes smo vsi skupaj ena družina!"  |  Lidlov mladi vinar Jernej Žorž iz Vipavske doline  |   ||
   

45 minut …

25.03.2015
Pogled iz BiH: Ko slišite za časovni interval v dolžini 45 minut, lahko pomislite na različne stvari. Otrokom je to prispodoba za šolsko uro, moškim na polčas nogometne tekme, ženskam pa v tem času pralni stroj lahko vse opere in posuši.
 
Piše: Kenan Uštović, strokovni koordinator za razvoj prodaje, G-Petrol, d. o. o., Sarajevo (NIS Gazrpom Neft)
 
Poslovni sestanki so po tem intervalu brez vrednosti in postanejo dolgočasni. Kaj vse se lahko še zgodi v 45 minutah? Ljudje "mojih gabaritov” v tem času s sesanjem porabijo 344, s pranjem posode 226, s kuhanjem pa 196 kalorij. Tisto, kar je glede te urne postavke še najbolj pomembno in neverjetno, je to, da se v BiH na vsakih 45 minut odpre kako novo podjetje.
 
Naj se že takoj na začetku razumemo. Podpiram miselnost, da morajo ljudje razmišljati proaktivno in začenjati z lastnimi poslovnimi idejami. Treba je poskušati in zavedam se, da ne bo vedno vse uspe(va)lo. A dejansko ne razumem, kaj novega lahko v mojem naselju ponudi nov frizerski salon, ko pa jih imamo blizu že šestnajst.
 
Ob tem se sprašujem, ali bomo začeli končno nekaj tudi proizvajati? Neverjetno je, koliko poslov začenjamo brez idej, načrta, proračuna, strategije. Brez osnovnih informacij o tem, ali bo nekdo naš proizvod ali storitev na določenem prostoru sploh kupoval in zakaj. Največja žalost je posledično seveda ta, da se enako število (novih) podjetij v hitrem oz. enakem času tudi zapre. Človek se ob tem sprašuje oz. bi se moral vprašati, zaradi česa niso uspeli ti pred menoj in zakaj bi jaz ponavljal enake napake. Po moje se po tem nihče ne vpraša in se nato raje učijo iz lastnih napak. 
 
Dejansko ne razumem, kaj novega lahko v mojem naselju ponudi nov frizerski salon, ko pa jih imamo blizu že šestnajst. Ob tem se sprašujem, ali bomo začeli končno nekaj tudi proizvajati.
 
Na medmrežju sem zasledil tole razlago podjetništva: "Bistvo podjetništva se skriva v nemiru, stalnem iskanju novih idej, domišljije iskanja novih možnosti v poslovanju, zanesljivemu navdihu in intuiciji ter oceni le-te oz. borbenosti.” Podjetniki imajo bujne sanje in načrte, razmišljajo pa o velikih stvareh in poskušajo tisto, za kar večina ljudi nima poguma.
 
A s tem, ko čas mineva, oni pravzaprav mnoge ljudi žalijo in jih na svoji sebični poti puščajo lačne. In ravno to je slika današnjega podjetništva. Pogosti so primeri, da podjetniki v želji, da delavce plačajo čim manj, izkoriščajo mlade ljudi, ki želijo delati in se česa naučiti. Tako prek različnih programov zaposlovanja, ki so polni lukenj, nelogičnosti in brez kakršnekoli zaščite mladih ljudi, ki na ta način dobijo svojo prvo zaposlitev, oni pravzaprav poskušajo dobiti brezplačne delavce. Delovna sila pa je na drugi strani željna znanja, ne pa priprave kave. Mlade ljudi, ki morajo postati konkurenčni na trgu dela, ne pa zgolj točka v koordinatnem sistemu konfuzije. Vanje je treba vložiti znanje in čas, na rezultate pa malo počakati.
 
Izkušeni ljudje stanejo in zaradi tega zanje podjetniki nimajo denarja, so pa zato mladi ljudi poceni delavna sila, v katero je treba investirati, da bi se dosegel dobiček. No, čeprav sem za svoje besedilo podal samo temne primere, ki po drugi strani ne kažejo sposobnosti naših ljudi in njihove vztrajnosti, da uspejo v svojim namerah, pa je slabih primerov žal vseeno (pre)več ... 

 
 
 
 
back to top